/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bedrageri.
Fra : Mosebaek
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 21-09-14 16:30

http://peecee.dk/upload/view/442653

Ak ja,små sko at gå i: Utroligt hvor små beløb,folk vil gøre sig til bedrager for. Men det bekræfter endnu engang,at folk skal se sig for,hvis der skal købes brugt bil.

Eneste "forsikring" man reelt har,er at gennemgå bilens service-hæfte. Selvfølgeligt med stempel,og det hele.

Her drejer sig det om en gammel Opel,hvor pris differencen måske er 2 til 3.000 kr.mellem oprindelig km. antal og de "ny-fremstillede". Der er lige "forsvundet" 166.000 km.,ved en omregistrering.

Keine hexerei nur behendigkeit.

M.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 110 point
Dato : 21-09-14 16:37

Intet nyt under solen...

Den smarte narrer den mindre kloge, sådan er jungleloven i bl.a. bilbranchen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-09-14 16:50

Ja der kan hurtigt forsvinde nogl Km. jeg har skiftet speedometer hvilket gjorde at bilen har kørt 25000 mindre, jeg har skrevet i servicebogen at jeg har skiftet og hvad gammelt og nyt stod på,
så kan det vel ikke gøres anderledes, nåe jo man kan jo betale en dyr værkstedsregning for at få dem til at stille det nye(brugte) speedometer frem!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-09-14 17:50

Jeg har ikke fået stillet km tælleren frem da værkstedet skiftede det i min bil, men jeg fik en attest, hvor km på det gamle henholdsvis det nye speedometer fremgår, desuden har værkstedet skrevet i servicebogen. Nok fordi det er en ældgammel bil med mekanisk tælleværk.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-09-14 20:14

Hvis man er bekendt med hvor meget bilen reelt har kørt, er der vel ingen grund til ikke at oplyse dette ?
Personligt vil jeg hellere have en bil der har kørt en kvart million og er blevet passet efter forskrifterne, frem for en der har kørt det halve for lud og koldt vand.
Vores "runder" efter 99.999 km så hvor meget den har kørt til dato skal jeg ikke kunne udtale mig om, men bevidst svindle med det ? Nej, ikke på vilkår.
Jeg tror heller ikke det har den store betydning for en "gammel kasse" som vores. Der tæller slidt interiør og skrammer nok mere ...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-09-14 21:16

Min gamle mølle har lige rundet 500.000 km. Har selvfølgelig brugt lidt guld på den undervejs, og den er nu igang med 15 sæson. Luxus bil er det jo ikke, men det hele fungerer og sikkerheden er inden. Så den får nok lov at køre et par år endnu.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-09-14 21:18

Sikkerheden er ikke inden men i orden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-14 10:57

Syntes ikke det har noget med bedrageri at gøre, men selvfølgelig kan det være det.
Mange skifter´´konsollet´ ud, da det kan være billigere end få det repareret, og hvis der så ellers er en note om at det er skiftet, kan jeg ikke se fejl i den gerning

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-09-14 12:17

Det har du måske ret i,mig-selv. Jeg tror nu ikke på,der sker så mange udskiftninger.

Fordi jeg er begyndt at interessere mig "for sagen",skyldes at jeg fandt vores brugte bil på nettet,med 151.000 km. mindre,end da vi solgte den. Og dens speedometer,fejlede ikke noget.

Jeg har nu indtryk af,det foregår i flæng. Det er jo også nemmere at fifle nu,end da man skulle bruge Boremaskine.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-09-14 23:31

Tak for svaret marken84.
Citat
Den smarte narrer den mindre kloge, sådan er jungleloven i bl.a. bilbranchen!

Det har du desværre ret i. Men det er heldigvis blevet vanskeligere,for "de kloge" at snyde.
En hjælp for køberne er nummerplade.net og servicehæftet. Desuden er det klogt at handle hos en autoriseret forhandler. De har lidt større ansvar,med hensyn til bl.a. gæld i bilen.

Vh. M.