/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Mærkelig opdatering via mobiltelefon
Fra : Fattig
Vist : 4404 gange
300 point
Dato : 21-09-14 10:24

Jeg har fået en af de moderne mobiltelefoner (Samsung Galaxy lll)
og nu skal I høre:

Der poppede en meddelelse op om at et program skulle opdateres, hvilket jeg aktiverede.
Kort tid efter modtog jeg en sms med overskriften 1963. Der står: Svar OK for at bekræfte bestillingen. Abonnement på SHAFONE til 45 kr. pr. SMS/uge 18+. Du har 14 dages fortrydelsesret.
Sharfone tlf. 70899920

Når jeg søger nummeret i KRAK, får jeg at vide at det er Telemarketing eller brugerundersøgelser på ukendt adresse 998 og 9999 ukendt postnummer.

Er der nogen her på kandu der kan forklare hvad dette går ud på.
Jeg har selvfølgelig ikke svaret OK på bestillingen, men er meget interesseret i hvordan jeg skal forholde mig til tilfældet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-14 11:49

Meget enkelt - det er jo spam

De er jo dygtige til at finde frem til alle der har en netforbindelse...

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 300 point
Dato : 21-09-14 15:59

Det link skrotter du bare lige med det samme

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-14 12:52

Slet programmet hvis du ikke bruger det

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 22-09-14 19:06

Tak for svaret netop.