/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
FTM loslad barn
Fra : svendgiversen
Vist : 465 gange
45 point
Dato : 18-09-14 19:31

Undskyld jeg spørger her, jeg er tilmeldt FTM wiki, men kan ikke finde ind der mere?

Jeg har en lige opdateret version af dansk FTM, og har i et program indlagt en datter af
Hans Nielsen, nu viser det sig at moderen har været gift 2 gange og den rigtige far er ældre
Hans Nielsen Lauridsen, tæt på, men altså ikke den samme.

Nu er begge far til datteren, fordi jeg også oprettede nummer to, som den ældre far.

Når jeg så prøver at slette datteren til den forkerte yngre mand siger programmet,
det kan du ikke, du skal gå til slette person.

Når jeg så prøver der siger programmet, hvis du sletter datteren sletter du hende begge steder,
du skal i stedet bruge løslad datter, men der er ingen LØSLAD DATTER i mit nye FTM?

Hvad gør jeg? og hvor spørger jeg næste gang, jeg ved at Bille har en udmærket support??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-09-14 20:12

Bruger helst ikke dette program, men mon det er noget som dette:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=7889.0;wap2
VH Palle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-09-14 20:46

Nej Palle, programmet er godt nok, et af de bedste slægtsprogrammer der findes,
jeg har brugt det i ca 10 år og det er første gang jeg har problemer.

Men der kommer jo hele tiden nye versioner, og det kan være problematisk hele tiden
at følge med i den danske version, specielt med vore æ, ø og å.

Så jeg tror der er fornuftig forklaring og rettelse til løslad barn?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 45 point
Dato : 18-09-14 23:00

Marker barnet i listen over børn i Familievisning, og gå til Personer, Korriger slægtskaber, Løsgør barn.

Det er beskrevet i vejledningen Korriger slægtskaber, som findes i mappen FTM DK vejledninger på dit Skrivebord.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-09-14 10:30

Tak Bille, det virker.

Og tak for godt FTM support...

Når jeg ikke mere får FTM spørgsmål fra din wiki,
er det måske fordi jeg har fået ny computer med win 7 i stedet for XP?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-09-14 11:53

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-09-14 16:18

Tak for point. Nok snarere, hvis du har fået ny E-mail adresse.

Hvad er din E-mail adresse. Du kan sende den til mig privat på ole.bielefeldt@gmail.com