/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er "Norton Internet Security" nødvendig?
Fra : cristian2
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 17-09-14 16:48

Jeg har Avast installeret (gratis antivirus). Som melder "Alt er i orden". Samtidig popper der ind imellem besked op fra "NORTON by Symantec" som meddeler at jeg har uhensigtsmæssige ting på min pc som skal fjernes, hvorfor man opfordrer mig til at installere deres sikkerhedssystem - og betale hvad det koster, selvfølgelig. For at det kan lade sig gøre, beder de om, at jeg afinstallerer Avast. Her står jeg af ...

1. Er der fornuft i at installere Norton sikkerhed?
2. Jeg har hørt at der skulle finde freeware-programmer på nette som kan tjekke min pc på samme måde som Norton vil gøre. Er det korrekt?
3. I givet fald, hvor?

Kører Win7.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-09-14 16:57

nej

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-09-14 17:05

Avast er en af de bedre selvom det er gratis og du må ikke have 2 antivirus programmer på pcen af gangen. Har du en prøveversion fra Norton som ikke er slettet på din pc?

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 17-09-14 17:38

Citat
Har du en prøveversion fra Norton som ikke er slettet på din pc?

ja

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 17-09-14 17:47

Den skal fjernes

du risikere at de identificerer den andens antivirus søgninger som virus og så skal man have tålmodighed for så går det temeligt langsomt - man kan - hvis man flyter musen tager det minutter før den bevæger sig 10 cm prøvede det med Norton og Kaspersky for et par år siden !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-09-14 18:11

Husk at lukke Norton ned inden afinstallering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-14 18:55

Og når du har lukket Norton ned:

Du har sikkert win 8 eller 8.1

Højreklik nede i venstre hjørne og klik på kontrolpanel
Her kan du slette programmer
Marker Norton og klik på fjern.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-09-14 19:05

Hvis du vil være helt sikker på afinstllationen bruger du enten Iobit Uninstaller eller Revo Uninstaller...

Så er du helt sikker på at få det hele med også i andre situationer...

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 17-09-14 19:12

Tak for hjælpen ind til videre!!!

Citat
Højreklik nede i venstre hjørne og klik på kontrolpanel
Her kan du slette programmer
Marker Norton og klik på fjern

Det forsøger jeg. Men så kommer følgende op i et Norton-vindue:

Any Identity Safe data that you have stored online will NOT be deleted. You can still access it from another computer that is running Norton Internet Security or Norton 360. To delete that data, cancel uninstall and delete the data manually through the Identity Safe Settings.

1. Er det Norton selv, der er tale om her, eller Avast?

2. Hvor finder jeg "the Identity Safe Settings" - og hvordan gør jeg?

Jeg bruger Win7.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 17-09-14 19:16

Citat
...hvorfor man opfordrer mig til at installere deres sikkerhedssystem - og betale hvad det koster, selvfølgelig

..men det koster altså IKKE noget, at fjerne Norton's produkter !
Det kan du gøre gratis vha. deres uninstall'er program:

https://support.norton.com/sp/da/dk/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_en_us

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-14 19:30

Følg Molokyles link - så kan du slette alt med norton.

Er det Norton selv, der er tale om her, eller Avast
............Og det var Norton selv, som håbede på at du geninstallerede Norton.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-09-14 20:19

Der er flere programmer som gemmer en fil når man afinstallerer, tit geninstallerer man jo et program blot for at få det til at virke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-14 20:56

Ja Luffe - og det er jo fint når det er det man vil.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 28-09-14 15:46

Tak for svaret molokyle.