/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Die siedler 3 på Win 7
Fra : lukas2502
Vist : 412 gange
155 point
Dato : 17-09-14 16:06

Jeg har købt et Siedler 3 Gold Edition, som det kun er mig muligt at installere på min bærbare, men ikke på min stationære. Begge maskiner har Win 7 Pro.
Når jeg vil installere får jeg følgende fejlmelding: Cannot find NETWORK.DRV

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-14 18:27

Prøv at kopier indholdet over på din pc = hvis den er på cd.
Eventuelt luk for dit sikkerhed - den fil kunne opfattes som virus, der vil have netadgang

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-09-14 18:55

Citat
Prøv at kopier indholdet over på din pc = hvis den er på cd.
Eventuelt luk for dit sikkerhed - den fil kunne opfattes som virus, der vil have netadgang

Hvordan kopiere over?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-14 20:21

Hvis du har indholdet på en cd, så åben cd, START/computer og kopier indholdet over på din pc.

Har du downloadet spillet, så hent det igen.

Du kan også åbne for dit sikkerheds program og se om der ligger en fil med dét navn i virus - banken

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-14 20:26
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-09-14 20:33

Citat
Ham her fik vist løst problemet:

Jeg kan desværre ikke nok engelsk, til at det kan hjælpe.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-09-14 20:35

Og når det kan lade sig gøre på min bærbare, men ikke på min stationære???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-09-14 20:50

Fordi sikkerhedsindstillingerne er forskellige!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-14 21:28

Hvad jeg lige har skimmet mig til har det noget med programfejlen dukker op fordi der køres et 16bits program.
Du har Pro på begge, men er de begge 32 eller 64bits maskiner og det samme for styresystemet.
Mange spil kan ikke køre på 64bits, men visse kan - med en ´Game emaluator´.
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=game+emulator&gbv=2&oq=game+em&gs_l=heirloom-hp.1.0.0l10.2777.6271.0.8783.7.7.0.0.0.0.125.857.0j7.7.0....0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.7.857.E0ttZpkF0gQ

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-14 21:30

Prøv også lige at start op i Fejlsikret stand, måske det hjælper.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-09-14 07:33

Citat
Fordi sikkerhedsindstillingerne er forskellige!!

Kan du forklare dig lidt nærmere!

Der er 32 bit på begge maskiner.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-09-14 07:36

Hvad betyder meldingen: Cannot find NETWORK DRV

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 09:54

Citat
Hvad betyder meldingen: Cannot find NETWORK DRV

At dit system ikke kan finde filen
Citat
Fordi sikkerhedsindstillingerne er forskellige!!

Kan du forklare dig lidt nærmere!

Sikkert fordi dine 2 maskiner ikke er en kopi/ clon af hinanden.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 155 point
Dato : 18-09-14 09:59
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-09-14 12:04

Der står at jeg skal logge på som administrator. Fint nok! Men hvor skal jeg skrive: mskonfig.exe
Jeg tænker at et trin for trin svar kunne være en løsning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 13:04

START/ SØG i alle programmer og filer.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 18-09-14 13:51

Citat
START/ SØG i alle programmer og filer.

Der kommer overhovedet ingen forslag på: mskonfig.exe

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 15:29

Du skal instaste msconfig

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 19-09-14 23:01

Citat
Du skal instaste msconfig

Der er 3 muligheder: Normal, Diagnostisk, eller Valgfri start.
Hvordan så videre?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-09-14 23:29

Diagnostisk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-09-14 23:32

Sludder og vrøvl:
se nærmere på linket jeg gav til MS

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-09-14 23:35

Citat
Windows 7 og Windows Vista1.Log på computeren ved hjælp af en konto med administratorrettigheder.
2.Klik på Start, skriv msconfig.exe i feltet Start søgning, og tryk derefter på Enter for at starte programmet til konfiguration af systemet.
Bemærk! Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller en bekræftelse, skal du skrive adgangskoden eller bekræfte.

Skjul billedetUdvid billedet3.Klik på Valgfri start under fanen Generelt, og fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Indlæs startelementer. Afkrydningsfeltet Brug oprindelig Boot.ini-fil er ikke tilgængeligt.

Skjul billedetUdvid billedet4.Under fanen Tjenester skal du markere afkrydsningsfeltet Skjul alle Microsoft-tjenester og derefter klikke på Deaktiver alle.
Skjul billedetUdvid billedet
Bemærk! Når du udfører dette trin, kan Microsoft-tjenesterne stadig køre. Disse tjenester omfatter Netværk, Plug and Play, Hændelseslog, Fejlrapportering og andre tjenester. Hvis du deaktiverer disse tjenester, sletter du muligvis alle gendannelsespunkterne permanent. Det skal du undlade at gøre, hvis du vil bruge funktionen Systemgendannelse sammen med eksisterende gendannelsespunkter.
5.Klik på OK, og klik derefter på Genstart.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-09-14 17:16

Ja, nu kan det lade sig gøre at installere spillet, og spille, men når jeg vil spille igen, må jeg begynde HELT FORFRA, altså slette "resterne" af spillet osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-09-14 19:01

Kender ikke lige dét spil, men hvorfor laver du ikke bare en ´portable´ udgave af det - har selv flere spil og lignende som ikke rigtigt vil som dé plejer at skulle virke pga af opdateringer og andet.
Problemet er bare??? at resultater og lignende ikke bliver gemt - men starter forfra hvergang du spiller.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-09-14 19:03

MEN - har du købt spillet, så må udbyder altså kunne hjælpe mere end os her inde.
Det kunne jo være at du på den ene maskine har ´registreret´ spillet, og derfor ikke har ret/ lov til at bruge det på 2 maskiner = men spørg udbyder, om det.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 20-09-14 19:25

Hvordan laver jeg en Portable ugave af et spil?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-09-14 19:49

https://www.youtube.com/watch?v=YySNRIbfINA
Du må gerne få proammet af mig, men så skriv en PM

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 21-09-14 10:19

Citat
Du må gerne få proammet af mig, men så skriv en PM

Gerne, hvad er en PM?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-14 20:04

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-09-14 09:32

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 03-10-14 11:05

Tak for svaret mig-selv. Det kunne bruges til at få programmer der virkede på XP til at virke på Win 7.