/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Total backup af harddisk
Fra : Eyvind
Vist : 293 gange
10 point
Dato : 16-09-14 19:34

Måske vil nogen kalde det reklame, men jeg syntes det er et godt tip.
Backup af hele harddisken mens den er godt kørende.

Her er så værktøjet som ser ud til at kunne klare det.

https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=wm#inbox/1487d83d11a6145d

Jeg syntes det ser spændende ud, men må indrømme, at jeg endnu ikke har afprøvet den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-14 19:39

Det var et mærkeligt link?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-14 19:55

Ja det er kun mig som kan åbne min egen mail.

Dette er måske bedre.
http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-3.0-Hard-Disk-Clone-Cable

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 10:39

Kan ikke lige se fordelen ved stikket - bortset fra at det koster penge.
Et almindeligt usb3/udgang - kabel kan det samme (også usb2), og sammen med et gratis program kan man også klone sin disk - og kablet kan ikke bruges til en 3½ disk, da der ikke følger ´ekstra´ strøm med.
Så det kan kun være hastigheden der gør at man skulle købe det.

For dem der gerne vil have en backup af hele systemet kan jeg anbefale dette, kan også klone en disk:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 10:46

OK, nu sover jeg da vist godt nok noget så grundigt.

Så ikke lige at det var med Sata stik og strøm, men mig bekendt kan usb ikke trække en 3½ disk alligevel.
Selv bruger jeg et stik som dette, og det virker fint
http://www.ebay.com/itm/USB-2-0-to-IDE-SATA-5-25-S-ATA-2-5-3-5-Adapter-Cable-for-data-transfer-backup-/360500966945?pt=AU_Laptop_Accessories&hash=item53ef883621#ht_3051wt_910

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-14 16:51

Ja mig-selv sådan et har jeg også.............. endda med dobbelt USB strømforsyning.

Men denne fyr fra Sandberg er efter deres reklame med automatisk program til totalkloning af den indbyggede harddisk / SSD "harddisk"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 18:52

Citat
¦Access to download the original Apricorn clone software
¦Note: Download of the Apricorn software requires an internet connection

OK, men auto-backup kan man få alle programmer til at lave, så stadig dyrt??
men som dig/ har jeg ikke prøvet det selv, eller tænker på det.

Men andre kan jo stadig bruge det til noget fornuftigt.

Til mine 3½ diske har jeg lavet et strømstik foran på pc, så jeg kan hive lidt ekstra strøm til dem og andet.
Dog har jeg enkelte gange haft problemer med ældre 2½ diske der meget gerne vil have ekstra strøm, da de `pludseligt´ går i stå når jeg kopierer filer osv - eller også går de bare i dvale???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-14 19:00

Download of the Apricorn software requires an internet connection................øv hvor har du ret.
Så er det slet ikke så smart endda.

Jeg annullerer spørgsmålet - så ikke andre tror, at det er en god løsning.......... OK ?????

Annuller spørgsmålet
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-14 09:20

Jeg syntes ikke den backup virker til at være nem, så derfor annullerer jeg spørgsmålet.