/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
chikane fra kærestes ex
Fra : benles44
Vist : 641 gange
500 point
Dato : 16-09-14 16:00

vi bliver ved med at blive generet af min kærestes ex. først telefon opringninger, så var det sms, jeg blokerede hende på min mobil, så blev hun ved med at skrive sms til min kæreste den ene mere ondskabsfuld efter den anden, nu har han fået nyt nummer så er det da forbi.
så fandt vi ud af hun har en blog hvor hun skriver om deres liv, deres fælles børn, nogle direkte løgnehistorier, andre hvor historien passer men godt lagt på.
vi har efter politiets råd ikke svaret på noget, men det er ligesom hun bliver mere ondskabsfuld, fordi vi ikke vil snakke med hende.
på bloggen er det med navn, deres voksne datter vil ikke have kontakt med hende, og så er hun vred på min kæreste og mig, for hun er sikker på det er noget vi har bestemt.
Hun har prøvet at melde mig for social bedrageri, det gik så ikke så godt da jeg ikke får noget fra det offentlige.
jeg har Google på nettet for at finde ud af hvad man kan gøre rent praktisk, det er da forbudt at svine folk til på nettet med navn, men hvad gør jeg

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-09-14 17:18

Tag tyren ved hornene og få snakket ud om tingene. Hun føler sig helt sikkert forsmået og det bliver bare værre af at vente.
Der er sikkert fejl på begge sider og det er man nødt til at snakke om selvom det kan være svært

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 16-09-14 18:27

vi har jo prøvet at samarbejde med hende de første år, nu har jeg altså kommet sammen med min kæreste i over 6 år, hun har været gift og blevet skilt så nej du kan ikke få et samarbejde i gang med hende.
alt hvad du siger, vender hun på hovedet og får en hel anden historie ud af det, de har en mindre årig søn sammen, og selv om han er kommet i familie pleje har hun stadig så stor magt til at forpurre samvær, lave historier, underholder deres søn med detaljer om deres samliv.
vi er ikke de eneste hun skriver om hun har en forhenværende veninde, og hende skriver hun masser af ondskabsfulde historier om.
deres voksne datter der det sidste år har valgt ikke at have kontakt med moderen, ringede hun også ned nat og dag, med hendes egne kæreste problemer.
ja fejl på begge sider, vi kunne nok have det godt hvis hun fik lov til at vælge hvem vi skal omgås, og hvad vi skal lave når vi har sønnen på besøg, og hun skal bestemme hvilke mennesker vi har besøg af, når han er her.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-09-14 06:42

Tror ike der er så meget at gøre - rent juridisk - hvis ikke der er konkrete beviser.

Lyder sikkert godt - men vend den anden kind til hvis ikke I kan kommunikere og kom videre med jeres liv sammen

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 17-09-14 08:59

Øh der er jo beviser, hun skriver jo vores navne inde på hendes blog og vende den anden kind til, ja det har vi jo gjort længe og det var også politiets råd skift nummer, ignorer, så bliver hun træt, nej hun bliver ikke træt, hun bliver mere aggresiv af at vi ikke vil svar

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 17-09-14 12:07

I kan jo betale en advokat for at lægge sag an for injurier iflg. straffeloven § 267.
Prøv at gå til den gratis retshjælp og find ud af om i har en sag, da det godt kan blive en dyr affære.

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 17-09-14 12:15

Ja det har jeg også tænkt på

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 17-09-14 12:27

Det bedste du kan gøre, er at du ikke lader irritation og frustrationer overgå alt det positive og herlige her i tilværelsen, og hertil findes der hjælp.
Find en at tale med. Du trænger til at få tømt dine tanker og få styr på hvordan i skal komme positivt videre……
Som jeg forstår det, har hun og din kæreste en søn, som også ind i mellem skal være hos jer, og ham skal alle parter værne og gøre det bedste for.

Foreningen Far kan anbefales
http://www.foreningenfar.dk/nyheder/stalking-eller-samvaerschikane
http://www.foreningenfar.dk/side/radgivning

http://www.stalking.dk
http://www.anti-stalking.dk/telefon-raadgivning

Denne fra politiet kan ikke bruges til ret meget
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0785C70A-5063-408F-BC07-A58BABC9C79E/0/raadogvejledningforfoelgelsechikaneogstalking.pdf

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-09-14 16:38

Hvad angår samværschikane ser der ud til, at være hjælp på vej:
http://www.b.dk/politiko/regeringen-vil-stoppe-chikane-foraeldre

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 17-09-14 17:27

Hold nu op, hvad er det for et svar, hun kører på 6 år, de sidste 3 har vi ignoret og ignoret og nu skriver hun grimme historier på nettet med navn, sidste sommer gik hun endelig med til at drengen måtte se sin far fordi knægten truede med selvmord, så kom han i pleje,og vi havde ham hver anden weekend, intil hun stoppede det, så har vi besøgt drengen inde hos familien, hun underholder ham med dårlige historier om hans far, vi har aldrig snakket dårligt om hans mor, tilgengæld taler hun ondt om mig,og mine drenge og jeg ved det fra hendes blog.

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 17-09-14 17:58

Nu har jeg kikket på linkene og der kan jeg se at vi kan bruge flere ting, det vil jeg kikke på

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-09-14 20:54

Citat
Hold nu op, hvad er det for et svar,

Du må meget undskylde, men hvilke svar havde du forventet?

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 17-09-14 22:47

Ja undskyld selv, prøv dog at læse hele tråden, i stedet for at hive en enkel halv sætning ud ,,,

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-09-14 07:24

Citat
Ja undskyld selv, prøv dog at læse hele tråden, i stedet for at hive en enkel halv sætning ud ,,,

Jeg har fulgt med i din tråd fra starten og jeg har fuld forståelse for, at det må være en frustrerende situation, at være i, men derfor behøver du ikke bide hovedet af nogen, der svarer i din tråd.

Jeg er ude af denne tråd.

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 18-09-14 08:03

Tak troldepige, man bliver nok lidt sensetiv, at føle man bliver overvåget, og ting der sker i god mening bliver vendt og drejet, så har man inviteret de forkerte gæster når han er her, hun ringer til mit arbejde, jeg har måttet advare min kollega og boss om hende, hun skriver åbent hun vil sørge for at drengen ikke skal se sin far, og ødelagde det også op mod jul sidste år, så han ikke turde komme og holde jul, så selv om han er i pleje familie så har hun stadig stor indflydelse.
Min kæreste fik en kræft diagnose, det var hun også sikker på var løgn og bare for at få opmærksomhed,min kæreste har været tæt på at opgive kampen, men jeg har holdt ved fordi jeg synes knægten skal have lov til at se sin far.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 10:23

Citat
knægten truede med selvmord, så kom han i pleje

Hvor er det Offentlige henne
Desværre findes den slags mennesker, og de kan også Diagnotiseres med en sygdoms-betegnelse.
http://www.anti-stalking.dk/hvem-stalker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 10:25

Citat
Juridiske sanktioner kan få denne type af stalker til at trække sig og stoppe forfølgelsen, hvorfor tidlig intervention kan være meget betydningsfuld for udfaldet af forløbet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 10:28

Sorry, så ikke lige de links:
Dato : 17-09-14 12:27

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 18-09-14 12:19

Ja mig selv, det er også det der er så frustrerende det er først når knægten er så langt ude at moren giver sig og han får lov til at komme på besøg sammen med en voksen ven, og vi ender med at have ham hver anden weekend, så er vi sammen med de forkerte mennesker i hendes øjne, vi får besøg af drengens socialrådgiver og hun siger at drengen prøver jo at gøre alle tilpas, og vælger at holde jul i plejefamilien.
Hun skriver selv inde på bloggen at hun har sørget for at drengen ikke vil hen til sin far, ja han tør ikke have en mening, fordi vi tillader at tage ham med hen til mennesker hun ikke bryder sig om, dem stalker hun også.
De har så haft politiet ind over, hvad de ikke har haft noget ud af.
Da hun så begyndte at skrive ondskabsfulde sms næsten dagligt, hvor hun også skrev om hvordan hun underholdte sønnen med slibrige detaljer om hvor frygtelig en far han var, vi gjorde socialrådgiveren opmærksom på blog og sms, for hun kunne jo ikke forstå at knægten lige pludselig ikke ville ud til os, hun lovede at minimere samværet med moderen, men intet skete, trods for der var beviser for at det var hende der dirigerer dagsordnenen og fordi hun er ond over at deres fælles datter har kottet forbindelsen, hvilket er hendes eget valg,
Nu er det lykkedes lige så langsomt at vi har besøg igen af drengen, dog kun i nogle timer, vi har ikke besøg af nogen, farmand drikker ikke så meget som en øl, for ellers hed det sig at han var bange for at der blev drukket for meget.
Hvad min kæreste ikke har gjort under samvær.
At hun selv er i behandling med et misbrugsproblem bliver ikke nævnt.
Når vi taler med socialrådgiver får vi en sludder, og hun lover at der bliver kikket på sagen, men der sker intet,,

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 15:36

Nu ved jeg ikke hvilken ´blog´ hun har og du skal heller ikke oplyse det, men den kan hurtigt blive lukket af udbyderen hvis du har beviser på løgn og bedrag? ærekrænkelse.
Så er hun da væk der - indtil next time.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-09-14 19:21

Det er forståeligt, at i er frustrerede, og i behøver hjælp til at få sat ord på det, som foregår, - det kan ingen være tjent med selv at rumme!
Her er lige et link mere
http://www.socialeretshjaelp.dk/media/Den_Sociale_Retshjælps_Eksterne_Nyhedsbrev_jun.pdf

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 18-09-14 20:46

Ja, faktisk første gang jeg har skrevet det ned, og det virker lige pludselig på en helt anden måde, skræmmende, jeg vil kikke på linkene i morgen når jeg får tid , jeg har været inde og anmelde på bloggen så må vi se om de fjerner det, det skriver de da de gør

Godkendelse af svar
Fra : benles44

Dato : 13-10-14 11:11

Tak for svaret katekismus.
og siden har jeg meldt hende for chikane på blog indlæggende og hun er blevet bedt om at fjerne de steder hvor jeg er nævnt, så har jeg da fået noget ud af det.