/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg er udelukket ! ! !
Fra : yearhouse
Vist : 468 gange
300 point
Dato : 14-09-14 12:12

Hej venner.

Jeg er virkelig på den.
Jeg har fået ny computer, og jeg har afkrydset/udfyldt det man nu gør.
Som Adgangskode valgte jeg en Pin-kode, og det fungerer jo fint.

Igår blev jeg så træt af, at skulle skrive pin-kode, hvergang jeg tænder computeren.
Jeg gik ind i de Administrative ting, og slettede min pin-kode.

Da jeg så tændte for uhyret i morges, bad den STADIG om Pin-kode.
Jeg tænkte: Pyt da, og jeg indtastede koden.
MEN. Så skrev den at koden er forkert. Jeg har prøvet med en masse andre: Men intet dur.

Det tog mig tre timer at få den gamle til at køre, så jeg kunne spørge jeg, Kloge hoveder:

Hvordan får jeg adgang i min nye computer?

Mange hilsner:

TOM

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-09-14 12:20

Hvis du har slettet den, er koden vel "ingenting". Har du prøvet at taste Enter?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 14-09-14 12:34

Det har jeg osse prøvet, Bille.

Og maskinen vil ikke lave noget om, da jeg ikke har Pin-koden på en diskette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-14 12:40

Det er en ny computer og ingenting at sikkerhedskopiere, så hvorfor ikke starte forfra?
Og så spørge om hvordan man logger på uden adgangskode i stedet for selv at eksperimentere.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 14-09-14 12:44

Jeg kan jo ikke gå ind og lave noget, da den VIL have koden først.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 14-09-14 12:53

Læs manualen, der står hvordan du aktiverer den indbyggede Recovery og starter som den første gang du startede computeren

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-09-14 12:59

Her er hvad du skal gøre, gå ind på denne side og følg guiden: http://www.isunshare.com/windows-password/windows-password-recovery-advanced-guide.html

Siden er på engelsk så hvis du har problemer med det så sig lige til her inden du begynder at bruge google translate

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 14-09-14 14:07

Tak for svaret o.v.n..
Der stod jo hvad jeg skulle gøre med den medfølgende Recover CD.

MEN: jeg prøvede lige igen med de koder. O pludselig var jeg inde. Af én eller mærkelig grund, skulle jeg bare bruge adgangskoden til min Microsoft Konto, selvom jeg ikke har tildelt en sådan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-14 14:54

Godt du fik løst problemet, med en Microsoft konto kan du altid logge på en Windows 8 computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-14 15:01

Citat
med en Microsoft konto kan du altid logge på en Windows 8 computer
altså hvis du har oprettet en bruger og det må systemet jo have gjort, når du bruger Microsoft kontoen på computeren, du kan ikke logge på en hvilken som helst Windows 8 computer med din Microsoft konto

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-09-14 17:30

har lige bøvlet i det samme, ny win8 pc lavet logon til en oprettet Microsoft konto. Havde så glemt passwordet. men den email det hørte til var der jo. så jeg tog min gamle PC fik microsoft til at sende en engangs kode til min mobil, herefter var jeg inde. herefter lavede jeg kontoen om til en lokal konto uden password. så nu er alle glade. hilsen Steen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-09-14 20:26

Den Microsoft konto, du tidligere har oprettet til din gamle pc, flyver og farer rundt ude i space. Når du så skal bruge den, har du jo koden til den - og vups, har du aktiveret din konto.

:0)