/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Standardbrowser
Fra : Troldepige
Vist : 462 gange
200 point
Dato : 13-09-14 00:28

For et par uger siden så jeg mig nødsaget til, at lave en genoprettelse af min pc (altså tømme pc'en totalt og starte på en frisk).
De sidste par dage har jeg lagt mærke til, at når jeg modtager mails med links til en side (f.eks. forældreintra og div. netbutikker), hvis jeg så klikker på klinket, så åbner siden i internet explorer, ikke i firefox, som jeg helst bruger.

Jeg går ud fra, at det er et flueben, der skal sættes eller fjernes et eller andet sted, men hvor?

Jeg har været i kontrolpanel > internetindstillinger > programmer.
Her fremgår det, at ie er standardbrowser, jeg har fjernet det flueben der var ved "Fortæl mig, hvis internet explorer ikke er standard browser", men jeg kan ikke finde et sted, hvor jeg kan sætte Firefox som standard browser.

Hvordan får jeg firefox som standardbrowser?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 13-09-14 00:34

Klik på Funktioner og på Indstillinger, gå helt over til højre og klik på Avanceret, under fanen Generelt kan du klikke på Gør Firefox til min standardbrowser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-14 00:35

Nå ja det er selvfølgelig i Firefox at du skal klikke på Funktioner og så videre

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 13-09-14 00:52

Tak for svaret o.v.n..

Jeg tænkte jo nok, at jeg var på vildspor.

Rigtig mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-14 00:54

Velbekomme og god weekend