/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Navn på fransk film
Fra : werter
Vist : 377 gange
300 point
Dato : 12-09-14 08:54

Jeg så for 10-15 år siden en fransk film som blev vist i fjernsynet, og som jeg har et stort ønske om at købe.
Handlingen foregå (vist nok) i et byområde i omegnen af Paris. Her er to pubertts-drenge på omkring 12-14 år der har oplevelser sammen i en lukket verden langs en kanal (flod), hvor der ellers ikke er adgang for offentligheden. De befinder sig således på forbudt område
Store haver med store huse grænser ned til kanalen, og drengene vandrer forbi disse haver fra den ene til den næste, og næste igen, og kigger ind i haverne hvor de iagttager hvad der udspiller sig der.
Det er en meget, meget stille film, masser af ro og meget smuk – vist nok i pastelfarver.
Jeg vil blive meget glad hvis nogen kan sige hvad filmen hedder.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-14 21:13

Du må komme med flere detaljer, hvis vi skal finde frem til den pågældende film,
det kan jo være mange tusinde.

Var det floden gennem Paris, vist seinen? drengene gik langs??

Og hvilken dansk TV kanal viste filmen, hvornår???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-09-14 22:46

Syntes jeg kan mindes noget i den stil, men den var Engelsk og havde vist noget med et mord at gøre, som de forsøgte at løse.

Eller denne:

Hope and glory (1987)
https://www.youtube.com/results?search_query=Hope.and.glory+%281987%29+

Kommentar
Fra : werter

Dato : 25-09-14 19:57

Tak for svar mig-selv. Desværre er det slet ikke Hope and Glory. Den, jeg søger var f.eks. uden noget med krig. Så jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu! vl h W