/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Speedometer
Fra : mig-selv
Vist : 648 gange
50 point
Dato : 10-09-14 18:48

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 10-09-14 19:45

Det påstår de jo : "Virker til alle mekaniske typer "

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-09-14 19:50

Jow da, men ser man så nærmere på billedet, står der noget med? 60km = 1400rpm
og det kan jeg ikke får til at gå op med noget Dansk køretøj på 2 hjul = tomgang i 5 gear.
Men det kan vel bare være en reklame? for ikke at overdrive RPM-

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 50 point
Dato : 11-09-14 00:37

Det er nu nok ikke motoromdrejninger men kabelomdrejninger på kablet fra forhjulet, og det er 1,4 pr kørt meter eller 1 kabelomdrejning pr.hver kørte 71,428571cm.
Hvis du afmærker 7,14 meter på asfalten, sætter en viser på kablet og en lodsnor på forhjulsmøtrikken (eller tilsvarende), så skal viseren dreje nøjagtig 10 gange fra loddet passerer første til andet mærke, når du roligt skubber cyklen frem

På den anden side reducerer det min tillid til produktet, at der står "rmp" og ikke "rpm" på skiven.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-14 08:27

Fint svar hjkofoed-du må godt skrive min selvangivelse.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-09-14 09:58

Bare du har de relevante bilag, så kan der måske findes lidt smutveje, selv om jeg ikke er regnskabs- men i organisatinsudvikling, informationsstyring og personaletest/uddannelse.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 12-09-14 02:35

Tak for svaret hjkofoed.
Den havde jeg slet ikke set = den med RMP

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-09-14 02:41

Meget fup bygger på, at hjernen "oversætter" det vi ser, til noget der giver mening.