/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Træ spisebord er blevet misfarvet
Fra : Superspinat
Vist : 213 gange
100 point
Dato : 08-09-14 09:56

Hej
Vores flotte træspisebord er blevet misfarvet. Det får sæbe ofte. Så det er ikke fordi vi ikke holder det. Men nu har vi fået to ringe efter pynt vi har haft til at stå. Vi har givet det sæbe og det hjalp meget lidt. Hvad er vi så nødt til at gøre nu ? Skal det slibes eller kan vi lade det være og vil det så forsvinde med tiden? Tænker at de er kommet pga at der ikke er kommet luft til. (Det har vi dog aldrig bøvlet med før) Lad mig hører nogle super gode forslag

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-09-14 13:23

Der er ringe, siger du. Har det været vådt, eller har pynten været så tung, at der er kommet trykmærker? Hvis det sidste er tilfældet, kan du rette ud med en fugtig klud og et varmt strygejern.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-14 14:48

Det kan bleges med oxalsyre, fås i pulverform i Matas.

Men prøv først et skjult sted på bordet med svag opløsning og hvor længe opløsningen skal sidde, jeg gjorde det engang på lakeret massivt eg hvor jeg sleb lakken af først, det var så hele overfladen og egetræ suger jo heller ikke så meget som fyr.

Kommentar
Fra : Superspinat

Dato : 08-09-14 15:51

Nej ikke vådt... og pynten er heller ikke tung så vi forstår det heller ikke

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 09-09-14 08:54

Det kan let være for meget sæbe - Sæbeophobning, som også kan gøre det gråligt. Prøv at se, om ikke en afvaskning eller to med grundrens efterfulgt af tyndt sæbespånevand, kan gøre det.