/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 7: Formatering og geninstallering ?
Fra : Qualiman
Vist : 555 gange
300 point
Dato : 06-09-14 18:57

Min Win 7 og systemet kører langsomt /trægt jeg tænkte at jeg ville formatere skidtet og geninstallere win 7 men hvordan skal jeg gøre?
jeg har partioneret min disk - og flyttet af mine dokumenter etc over på E:\
hvordan kommer jeg videre?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 06-09-14 19:20

Du smækker din Win7 disk i skuffen, genstarter maskinen, og når du får sort skærm med opfordring til at trykke på en tast for at starte fra CDen skal du bare trykke på en hvilken som helst tast og så kører det helt af sig selv.

Det er kun C:\ partitionen som er berørt af sagen, så alt hvad du har på andre partitioner er i sikkerhed.

Hvis din maskine starter på normal vis, skal du først sætte 1. boot til CD.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 06-09-14 19:22

Kommer lige til at tænke på, at man kan selv vælge hvor Win skal installeres, og der sørger du selvfølgelig for at vælge C:\

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-14 20:56

Pas nu lige på, at du ikke har fået byttet rundt på drev bogstaverne.
C drevet skal ligge som det første drev
I et partitionerings program bør c ligge helt til venstre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-14 13:36

Mig bekendt kan du bare smide DVD i drevet, så starter den op fra dit nuværende system, der får du så valget mellem at lave en ny install hvor du kan beholde det gamle system i en mappe der kommer til at hedde OLD ??? og ligger sig C: eller du kan vælge at formatere drevet uden at gemme noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-14 14:45

Mig-selv .............. Partitionen er som der er skrevet ------ formateret.
Det kan gøres på flere måder og en af de måder skifter partitionen måske drev bogstav.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-14 15:16

Mig der skal have renset brillerne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-14 16:53

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 07-09-14 19:35

Den er jo IKKE formateret?
Citat
jeg tænkte at jeg ville formatere skidtet

men bare delt op i flere dele.
Så gør som jeg skriver, eller boot op med skiven i drevet.

Og ligger C: ikke i begyndelsen af disken så kan du bruge dette til at flytte det med.
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Begyndelsen af disken = der hvor den er hurtigst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-14 21:17

>>>>>jeg har partioneret min disk <<<<<<<<
Tja nu er jeg så i tvivl.

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 09-09-14 13:18

Tak for svaret mig-selv.