/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billister og lygter
Fra : mig-selv
Vist : 417 gange
10 point
Dato : 05-09-14 20:57

En bøn - er det ikke men alligevel.
Hvor tit tjekker du egentlig dine lygter?
INTET er mere irriterende end lys der blænder ELLER ikke virker, samt biler uden lys i rø.. og med en enkelt diode foran = efter lygtetændingstid, især med de nye EU regler, om kørelys = der er ændringer på vej, så hav lige det i baghovedet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-09-14 21:39

.......og så kunne det være dejligt,hvis folk brugte blinklyset INDEN de svinger.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-14 21:57

OG parkerer på INVALIDE pladser, men sådan er der så meget (man skal bare lige osv) - men LYS er trods alt rimeligt vigtigt = om det er til højre eller venstre eller bare så man kan se en bil.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-09-14 23:26

Hver gang jeg kan se "stevn" eller "stavn" i en butiksrude.
Dårlig lygteføring er den sikreste vej til at spilde egen og strømernes tid.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-09-14 07:57

der er tilsyneladende ingen som ved at man ikke skal blinke når drejer men før man drejer ,jeg ved ikke om det gør ondt at bruge den kontakt , og så en anden ting ,det kunne værre godt hvis folk lod hovedet være på sin plads istedet for at stoppe under armen når de kører på motorvejen

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 06-09-14 09:11

Citat
.......og så kunne det være dejligt,hvis folk brugte blinklyset INDEN de svinger.

Folk vil hellere bruge tid på at finde ud af om der kommer andre biler så det blver nødvendigt at blinke, min gamle kørelærer sagde at manaltid skal vise af, så glemmer man det aldrig.

Må være en indgroet vane fra dengang de cyklede, for de fleste cyklister er det tabu at give tegn.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-09-14 19:16

Igen idag: På vejen mellem Hanstholm og Thisted. Kører ca. 90 km/t. Holder pænt afstand,for jeg ved alt kan ske. Kommer til sidevej,til begge sider. Idio...øh,bilisten bremser ned,fra 90 til ca. 15 km/t. Jeg sidder i spændt forventning over,til hvilken side han vil. Dennegang til højre....havde jeg vidst det (manglende signal afgivning) kunne jeg stille og roligt have kørt forbi ham. Men,nejnej...det er med at tvære hinanden så meget som muligt,i trafikken. Trykkede tudehornet i bund. Men den er ikke særlig skræmmende,på min gamle Opel årg. 2004.

Rand i hu,den her stakkels skolelærer,der kom kørende i hans Citroèn 2CV. Han nåede op til ca. 75 Motorcykel Rockere,der bredte sig over hele vejen,med 45 km/t. Han dristede sig til at gi`et diskret trut i tudehornet.....da lortet satte sig fast......... Jo,jeg ve`godt den er gammel.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-14 01:20

Forleden skræmte jeg næsten livet af en ´kælling´ der havde mere travlt med sms end trafikken, op på siden og fuld gas, hun tabte både det ene og andet = og så meget mærkelig ud i hovedet, som om hun havde gjort noget forkert.

Og skal ikke sige om det er en ny ´dille´ at billister ligger helt oppe bagved lastbiler, og så laver et ordentligt sving ud for at se om der er modkommende billister - men til fare for modkørende er de altså, har på en dag oplevet det 3 gange, og måtte hver gang selv undvige, måske fordi jeg kun har en lygte, og ligger midt på kørebanen.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-14 20:22

Tak for svaret LuffeA.
Cyklister har faktisk vigepligt// - men hvem ved det nu omdage
Selv DEM, kører rundt med mobilo´s i den ene hånd og hovedet i det andet ? = det skal gå galt, men det er som regel altid billisten der får skylden.

Flere kameraer i ´dytten´ så kan man ? næsten bevise sin egen skyld/ USKYLD.