/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Skuespil om 1864 - Blicher?
Fra : klemme2006
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 01-09-14 17:15

Hej

Jeg husker at have set noget gammel sorthvid tvteater, hvor de sidder og snakker i et bondehus, mens de kan høre kanonerne knalde ved Dybbøl. Jeg husker replikskiftet:
- "Det må være stolt at være der."
- "Nok stolt, men navnlig koldt"
- "Der må jeg replicere: Nok koldt, men navnlig stolt!"

Hvad hedder skuespillet? Eller er det en omskrivning af en novelle?

Accepteret svar
Fra : werter

Modtaget 110 point
Dato : 01-09-14 17:39

Næppe Blicher - han døde i 1848

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-14 20:10

Hvad denne? lystig Dansk humør, når det er bedst - den kan hentes på Bonanza
https://www.youtube.com/watch?v=OmwTwU41Uto

http://www.dr.dk/Bonanza/index.htm

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 02-09-14 06:21

Tak for svaret werter.

Det var Herman Bangs Tine, jeg tænkte på. Den var blevet bearbejdet til tvteater i 1964.