/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ekstremt langsom pc
Fra : Troldepige
Vist : 847 gange
200 point
Dato : 29-08-14 16:22

For et par dage siden syntes jeg, at min pc (stationær hp) var lidt sløv, jeg tænkte, at den nok skulle have lavet en defragmentering meget snart.
Næste morgen fungerede den fint da jeg ordnede forskelligt på nettet, men da knægten ville spille gik det galt.
Den fortalte, at skærmdriveren var stoppet med, at virke.

Jeg endte med, at slukke på væggen.

Dette måtte jeg gøre nogle gange (2-3) for den startede ikke ordentligt op.

Så fik jeg den lyse idé, at trykke F8 ved opstart, det ændrede en del, nu startede den ordentligt op, men ekstremt langsomt.

Sidst på eftermiddagen ville jeg så sætte den til, at defragmentere (jeg var i tvivl om jeg skulle starte med diskoprydning eller defragmentering), der så ikke ud til, at ske noget, men nu vidste jeg jo, at den var sløv, så jeg gik til møde.

Da jeg kom hjem fra møde så den ud til, at være gået igang.

Tidligt i morges mens jeg stadig halvsov kunne jeg høre, at pc'en gik igang. Da jeg stod op lidt senere kunne jeg se, at defragmenteringen var igang, eller rettere den analyse, den laver først, den var nået igennem 15%.
Ved 15-tiden var den stadig på 15%.

Jeg valgte så, at lukke programmet, og da jeg ville gøre det kom beskeden, at "pc'en svarer ikke", jeg fik programmet lukket.

Nu var jeg så i tvivl om hvad jeg skulle:
1. cc cleaner
2. diskoprydning
3. defragmentering, påny
4. gendannelse
eller noget helt femte??????

Først prøvede jeg cc cleaner, intet skete, så prøvede jeg diskoprydning, derefter gendannelse, men intet skete.
Men nu hvor jeg sidder og skriver på min datters pc ser jeg, at cc cleaner kommer frem på skærmen, d.v.s. at det har taget min. 1 time fra jeg klikkede på cc cleaner til den kommer frem på skærmen.

Hvis intet virker er sidste mulighed, at jeg får en kammerat til, at lægge den helt ned på søndag og starte op fra bunden af med de skiver, der blev lavet da pc'en blev startet op fra ny.
Hvis det er det, der skal til vil jeg gerne prøve, om jeg kan kopiere div. dokumenter o.l. over på den eksterne harddisk først, hvordan gøres dette nemmest, taget i betragtning, at pc'en er så sløv som den er?

Er der nogen, der kan give mig et godt råd til hvad jeg gør for, at få gang i pc'en igen?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-08-14 16:52

Du kunne prøve at køre en tur for lopper med disse programmer som er helt unikke til at få tingene på ret køl igen, hvis ikke det er noget "mekanisk" altså noget med bundkortet og lign.

http://www.iobit.com/

Vælg først at downloade og køre: http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.php
det er muligt den skal køres et par gange - intet problem i det...

prøv derefter at køre en Driver Booster: http://www.iobit.com/driver-booster.php

nap en tur med denne: http://www.iobit.com/malware-fighter.php

Hvis ellers ikke der er noget alvorligt galt teknisk, så kommer dyret til køre som en mis igen...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 29-08-14 17:13

Du vil sikkert få mange svar, for de fleste kender problemet med langsomme pc'ere. Jeg har selv spurgt for nogle år siden her på kandu og fik mange gode svar. Jeg fandt ud af i årenes løb, at mange af de programmer, man har liggende på pc'en, automatisk starter op, hver gang man tænder for maskinen (selv om man måske kun skal bruge dem en gang imellem) og de bruger altså en hel del tid og ressourcer, hvilket fører til en efterhånden megetr langsommelig startprocedure. Der er forskellige måder at forhindre, at alle programmer starter op hver gang. Den fremgangsmåde, jeg har valgt (efter anbefaling her på kandu) , og som jeg efter flere års brug også varmt kan anbefale dig og andre, er at anskaffe et program, der hedder Tune-Up Utilities. Det koster vist ca. 30-35 USD, og det kan meget andet end at forhindre overflødige start-op'er. Du kan vist få en gratis demoversion i et par uger, og du vil straks erfare, hvor effektivt programmet er til at løse et hav af problemer for dig.
Jeg hører til dem, der er meget glad for it, men også bemærker, hvor meget tid man kan spilde ved irriterende og banale oprydningsopgaver, virus, adware m.v. Mine super gode hjælpere er tre købeprogrammer plus et gratis program. Købe-programmerne er Tune-Up Utilities, AVG Internet Security 2014 og Superanti Spyware Professional, en årlig udgift på næsten 100 dollars, men pengene værd. Og det gratis program CC Cleaner. Med de programmer kan man spare rigtig meget irriterende spildtid på en nem måde, som kan anbefales, hvis man ikke er it-ekspert.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 17:56

Har du prøvet noget så simpelt som at køre Kommandopromt med kommmandoen CHKDSK
Med eller uden CHKDSK/F/R, en så langsom pc har fejl i systemet/ eller din disk er ved at stå af -ikke dine programmer der fejler.
Prøv også dette, fortæller med det samme om disken har det skidt.
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 17:57

Hvad siger din pc´s temperatur?
Du kan finde den med programmet SIW.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 19:00

Citat
hvordan gøres dette nemmest, taget i betragtning, at pc'en er så sløv som den er?

Jeg bruger selv dette, men har selv prøvet dårlige diske og så går det ikke hurtigere af den grund, men du kan jo prøve:
http://codesector.com/teracopy

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-14 19:13

Hvis det er længe siden den er blevet formateret og geninstalleret er det en god hestekur.

Der har tidligere været et par spørgsmål angående at Windows 7 opbyggede enorme filer, det var også tilfældet på min søsters efter 2 år, men dem fik Ccleaner bugt med, efterfølgende tog en defragmentering 3 timer.
Hende og manden er særtilfælde, de rydder aldrig op og downloader heller ikke selv programmer eller film, alligevel bliver den sløv selv om jeg begrænser f.eks internetcachens størrelse.

Hvis en computer virkelig hænger kan et oprydningsprogram gøre mere skade end gavn, et af de bedste er Tune-Up Utilities som er et smådyrt købeprogram, man kan lave mange ting med det, men helst på en nyinstalleret så programmet overvåger, det tager også øjebliksbilleder af hver ting så man ikke behøver at lave en total systemgendannelse hvis noget går galt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 19:21

Citat
Hende og manden er særtilfælde, de rydder aldrig op

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-14 21:48

Jeg er ikke spor i tvivl om, at de programmer i anbefaler er gode, men som situationen er lige nu, så kan jeg desværre ikke bruge dem til noget.

Min pc er jo så sløv, at de ting, der normalt kan tage minutter nu tager timer, og det er helt bogstaveligt.

Efter jeg oprettede spørgsmålet tog jeg strømmen fra pc'en, den havde været igang med at analysere siden kl. ca. 5, d.v.s. at på 12 timer var den nået igennem 15%.

Derefter startede jeg op igen, med fingeren på F8, da den var oppe og køre ville jeg prøve at gendanne og fandt et gendannelsestidspunkt d. 25/8, den så også ud til, at gå igang med "de forberedende øvelser", men næste gang jeg kom ind til pc'en var den gået i dyb dvale, der skete intet når jeg kørte med musen eller trykkede på tasterne på tastaturet, efter en time var situationen den samme.

Lige nu er pc'en slukket, igen.

Pt har jeg ikke brug for nye programmer, nok nærmere kunstig åndedræt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 21:53

Citat
Kommandopromt med kommmandoen CHKDSK
Med eller uden CHKDSK/F/R,

Start op i fejlsikret tilstand og prøv kommandoen.
Hvis din disk er ved at stå af, så er dette det nærmeste du kommer på en ADVARSEL
Og der skal ikke mange BAD SECTORS til, før din disk ikke virker efter hensigten.
Citat
Prøv også dette, fortæller med det samme om disken har det skidt.
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 21:57

NB; bare det at ´cutte´ strømmen/ og igang værende programmer (især defrag - da filerne er under flytning/ annalyse og pludseligt bliver ? smidt ud til højre), kan være nok til at din disk tager varig skade.
Men på ingen måde SIKKERT, tror bare du har fået fejl i selve dine system filer

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-14 22:23

Jeg kan ikke starte op i fejlsikret tilstand. Jeg trykker F8 ned ved start, så kommer siden hvor jeg kan vælge fejlsikret tilstand, men på dette tidspunkt kan jeg ikke få piletasterne eller musen til at virke.

Jeg kiggede lige på nogle notater jeg gjorde igår, der kom et lille vindue frem, hvori der stod noget med "taskeng.exe", dette har jeg ligge googlet og fandt dette: http://www.solvusoft.com/da/files/fejl-virus-fjernelse/exe/windows/microsoft/microsoft-windows-vista-promotional-pack/taskeng-exe/

Men hvordan f..... starter jeg op i fejlsikret tilstand når piletasterne ikke vil virke???????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 22:38

Citat
Taskeng.exe

Start ´normalt op´ klik på nederste linie/ nede ved START og start Jobliste/ gå til Processor og DEAKTIVER tjenesten (hvis den finde dér) = slet den med diverse programmer eller DEAKTIVER den i Jobliste/ tjenester/ tjenester og skan for virus/mallware.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 22:41

Citat
Start ´normalt op´ klik på nederste linie/ nede ved START og start Jobliste/ gå til Processor og DEAKTIVER tjenesten (hvis den finde dér)

Du skal højrekikke på ´filen´ og stoppe den = hele Proces træet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 22:43

Har du Win7 så prøv at start Gadget´en der hedder CPU forbrug = kan findes ved at skrive GADGET i søge linien, der kan du også se dit forbrug af CPU og ram, og den er garanteret på FULD KNALD

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 22:48

Citat
ikke få piletasterne eller musen til at virke

Har du set efter om NUM LOCK er sat til?
Ellers kan jeg ikke komme på mere.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-14 22:56

Taskeng.exe kommer længe før start og skrivebord er på plads. Rundt om vinduet er der sort skærm, når vinduet forsvinder er der totalt sort skærm.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 23:01

Start op som du plejer og gør som skrevet.. hvis den overhovedet kan starte nu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 23:03

Har du prøvet F 12 under opstart af PC / ved ikke om der virker på din.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-14 23:14

Nu prøvede jeg med F12, og først havde jeg tjekket, at numlock var slået til, men piletasterne virkede stadig ikke.

Lige så snart der har stået "velkommen" på skærmen, så bliver skærmen sort og vinduet med "taskeng,exe" popper op, som før beskrevet.

Det er åbenbart ligegyldigt om jeg bruger F5, F8 eller F12.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-14 23:18

Citat
Pt har jeg ikke brug for nye programmer, nok nærmere kunstig åndedræt.

Derfor at jeg skrev at anvendelse kan bringe en skadet computer i knæ.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-14 23:23

Uuups, her står, at numlock skal være slået fra før opstart i fejlsikret tilstand: http://support.microsoft.com/kb/316434/da

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 23:28

Citat
Lige så snart der har stået "velkommen" på skærmen, så bliver skærmen sort og vinduet med "taskeng,exe" popper op, som før beskrevet.

Dét kunne minde om en NY udgave af POLITI- virusen.
Hvis du har mulighed for det, så prøv med en Linux og/ ellers søg på Antivus programmer der kan Bootes med = AVG og Kasperski mener jeg har noget der er rimeligt godt, som virker.
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=bootable+antivirus&gbv=2&oq=Bootable+anti&gs_l=heirloom-hp.1.0.0l3j0i22i30l7.1794.5944.0.10795.13.8.0.5.5.0.94.688.8.8.0....0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.13.766.JVEBFUfsty0

NB, den der med linux, må du spørge andre om, men det er ikke svært at finde DE (Linux/ Ubuntu) røvere - herinde.

Når du så endelig får den til at køre som ´normalt´ kan jeg kun anbefale.
http://help.comodo.com/topic-82-1-157-1234-.html
eller lignende = så havde du bare en genstart og ALT var normalt, selv bruger jeg Rollback RX
Og har ikke installeret min WIn 7 i mange år = hvad jeg kan huske.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-14 23:33

Hvis det lykkes for mig, at åbne i fejlsikret tilstand, så tænker jeg, at gendanne til et gendannelsestidspunkt et par dage tilbage og så scanne.

Vil det ikke kunne gøre det?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 23:34

Citat
Derfor at jeg skrev at anvendelse kan bringe en skadet computer i knæ.

ISÆR når den er TRÆT nok i forvejen.
Men ellers er Tune-up et rimeligt godt købe program (det eneste jeg ville holde mig fra, er at ændre på ikoner og lignende - dårlig erfaring med samme), men har man ikke brug for alle programmets muligheder, er det spild af penge.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-14 23:35

Jeg bruger i forvejen AVG.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 23:37

Citat
Vil det ikke kunne gøre det?

Tror det ikke, hvis det er en virus/ mallware? så smutter den desværre ikke samme vej, da det kun er dine programmer og lignende der bliver gendannet = ikke hele din pc = den bliver liggende i baggrunden og spøger, men prøv.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-14 23:41

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvad vil det sige, at det kan bootes med?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 23:50

Startes fra dit DVD drev = hvis den kan det?

Citat
Så fik jeg den lyse idé, at trykke F8 ved opstart, det ændrede en del, nu startede den ordentligt op, men ekstremt langsomt.

Du var vel ikke inde i BIOS og ændre på opsætningen? eller klik dig ind og RESET Bios til standart, der skal ikke mange klik til, før det galt dér = men ELLERS hold nalderne fra det = det kan dog ikke gå galt, hvis bare du får den gendannet, så komer der bare en skærm op med hvad du vil Boote med.
MEN og alt andet ondskab på samme tid??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 23:56

Citat
Jeg bruger i forvejen AVG.

Prøv linket over Bootable AV - programmer har selv AVG, og det beskytter på ingen måde opstart af min PC, det gør Comodo = se linket? et enkelt klik og en genstart og vi / JEG er på PC igen.
Uden så meget som en rest af noget som helst = og det har ellers reklameret for i mange ÅR
til ingen nytte, meget nemere bar lade stå til, men sådan er der jo SÅ MEGET.
ORKER ikke mere i dag, så du må spørge andre kloge hoveder? med eller uden 'sidde plads' .

http://www.kandu.dk/spg171853.aspx

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-08-14 23:59

Jeg aner ikke hvad BIOS er.

Men jeg har på intet tidspunkt været inde i noget, som jeg har indtryk af, at jeg bør holde nallerne fra.

Der er ting jeg slet ikke tør pille ved.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-08-14 00:02

Tak for din hjælp så vidt.

Jeg sidder faktisk ikke på min vante plads, jeg sidder med datterens bærbare og det er noget anderledes end min stationære. Og knægten ligger på (min) sofa med sin dyne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-14 00:18

Citat
Hvis det lykkes for mig, at åbne i fejlsikret tilstand, så tænker jeg, at gendanne til et gendannelsestidspunkt et par dage tilbage og så scanne.

Vil det ikke kunne gøre det?
Måske måske ikke, din skærmdriver er gået i stykker eller du har en hardware fejl, når du starter computeren, kommer der så et enkelt lille bip og/eller er der flere eller langtrukne bip?
Hvad hedder din computer? Mærke og nummer og hvilken styresystem har du på computeren
Det vil være en god ide' at scanne med nogle af de anbefalede programmer, men først efter at du har udskiftet driveren til grafikkortet eller udskiftet den defekte hardware.

Måske du skal have en ven til at hjælpe dig med at ændre o BIOS så computeren kan starte fra DVD drevet og så bruge en rednings CD, Bitdefender har en gratis som du kan bruge, du skal bruge en anden computer til at hente og brænde en CD og så starte din langsomme computer med CDen, hvis du heller ikke kan starte rednings CDen så har du en fejl på din hardware, sandsynligvis en RAM blok som er stået af, men det burde computeren fortælle med bip:
http://www.bitdefender.com/support/How-to-create-a-BitDefender-Rescue-CD-627.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-14 00:23

Citat
jeg sidder med datterens bærbare og det er noget anderledes end min stationære
den kan du bruge til at hente en ny skærmdriver og måske rednings CDen, eneste problem er at få ændret BIOS så du kan starte fra DVD drevet.
Jeg hælder altså meget stærkt til en mistanke om hardware fejl, men det er svært helt nøjagtigt at vide uden når du problem computeren er i Langtbortistan

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-08-14 00:33

Jeg har aldrig højttalerne tændt, så ved faktisk ikke hvad den siger,

Jeg kigger videre på det i morgen, trætheden melder sig.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-08-14 01:48

Tastatur osv virker ikke! Du trykker F8 for tidlig i opstarten. Hvis der er en diode på tastaturet skal du vente med F8 til lige efter at den blinker. Når du får åbnet i fejlsikret så gendan til en dato før det gik galt. Når pc'n fryser, så sluk ALDRIG, på væggen, hold i stedet tænd knappen inde til maskinen slukker, og aldrig nogen sinde når der kører et oprydnings program.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-08-14 07:48

Det allerbedste er sikkert at tage maskinen med ned til en reparatør/forretning
og lade ham kigge på den medens den endnu kan tændes...

Hav en god weekend.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-08-14 10:45

Brassovitski, jeg vil se efter en lys-diode. Når først pc'en er igang (laaaangt om længe), så virker tastaturet, men ikke når jeg skal vælge fejlsikret tilstand.
Dit råd m.h.t. slukning er hermed taget til efterretning.

Marken84, også god weekend til dig.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-08-14 10:47

Øv, jeg kan nu se, at der ikke er en diode på tastaturet.

Der er kun de dioder, der viser om numlock o.l. er slået til.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-08-14 14:36

Nu har jeg gået og tænkt lidt, og googlet efter løsninger, bl.a. har jeg tænkt en del over det rette tidspunk, at taste F8.
Når jeg tænder pc'en er skærmen allerførst sort (selvfølgelig), derefter bliver skærmen blå og forneden er der nogle "forslag" til, at benytte F-taster, men ingen af dem passer helt præcis, men det må da selvfølgelig være lige dér jeg skal taste F8.

Så jeg tændte pc'en, ventede til skærmen blev blå og tastede så F8.
Det var så ikke siden med fejlsikret tilstand der kom op, men en anden side, der lignede lidt, med mulighed for, at vælge "Start reparation under opstart" (denne er forudvalgt), denne valgte jeg.

Kort efter blev jeg spurgt, om jeg vil udføre gendannelse v.h.a. systemgendannelse og valgte "gendan".
Efter lidt tid kom et nyt vindue, som fortalte, at pc'en vil genstarte for at fuldføre.

Så nu håber jeg.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-08-14 15:11

Venter da i spænding om der sker noget nyt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-08-14 01:24

Øv. Jeg har prøvet 2 gange, men når den havde genstartet endte det på samme måde som før, sløøøøøv pc.

Jeg kan forestille mig, at den ikke går langt nok tilbage i tiden når den gendanner. Det nytter jo f.eks. ikke, at den benytter et gendannelsestidspunkt i fredags, problemet startede jo torsdag morgen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-14 03:07

Citat
Jeg kan forestille mig, at den ikke går langt nok tilbage i tiden når den gendanner
kan du slet ikke forestille dig at et eller andet inden i computeren er gået i stykker du og skal til en computersmed for at få den repareret?
Ud fra det du skriver at du har forsøgt, så tror jeg ikke mere på at det kun er grafikkortets driver som er i stykker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-14 03:18

Citat
Hvis det er det, der skal til vil jeg gerne prøve, om jeg kan kopiere div. dokumenter o.l. over på den eksterne harddisk først, hvordan gøres dette nemmest
med en Linux CD/DVD som kører live uden at der installeres noget, eller med Ultimate Boot CD:
http://www.ultimatebootcd.com/
Begge skal brændes som en ISO fil på en CD/DVD og begge forslag kræver at computeren kan starte fra DVD drevet, så du slipper ikke for at indstille i BIOS så drevet bliver sat til First Boot Device, kender du ikke en som har nogen computer erfaring og som vil hjælpe dig?
Med Ultimate Boot CD kan du også undersøge computerens hardware og finde ud af hvad der er galt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-14 10:36

Hvis det er en stationer pc, så prøv at sluk den tag strømstikket ud og hold start-knappen inde i mindst et ½ minut - eller fjern Bios batteriet et ½ minut = ikke fordi jeg tror det vil hjælpe men mere en mulighed.
https://www.google.dk/search?q=bios+batteri&hl=da&gbv=2&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=xNwCVIG7DejNygP5r4DYCw&ved=0CAUQ_AU
Som skrevet tror jeg din disk har taget skade ved at blive lukket ned forkert, hvis du kan tage den ud og sætte til en anden pc, kan du se det med programmet Crystaldiskinfo eller Kommandopromt.

Det kan også være en løs/ dårlig forbindelse på dit bundkort, hvis du har flere Ram ´stænger´ kunne du prøve at tage dem ud og bytte plads eller bare bruge et af gangen - prøv også at skift stikket ud til din disk eller sæt det i en anden port.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-08-14 12:08

o.v.n., det er blot min fornemmelse, at det er virus, bl.a. på grundlag af det jeg skrev d. 29-8 kl. 22.23.

I eftermiddag får jeg besøg af en kammerat, som har en hel del mere begreb om disse ting end jeg selv og jeg vil bl.a. vise ham jeres svar, så kan han se, om der er noget han ikke selv lige har tænkt på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-14 12:56

Der er antivirus programmer på Ultimate Boot CD som kan scanne harddisken helt uden at Windows er startet, den kører fra DVD drevet som tidligere skrevet, så hvis det er en virus så burde i kunne fjerne den, genstarte computeren tage CD ud og starte Windows normal.
Af en eller anden grund tror jeg mest på at en RAM blok er stået af, hvis der er flere så prøv at tage en ud, virker det ikke så sluk og skift blokken ud med en anden blok ud og så videre, det har mig-selv foreslået og det ville jeg gøre før jeg startede computeren fra DVD drevet for at sikkerheds kopiere filer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-08-14 17:06

Citat
Af en eller anden grund tror jeg mest på at en RAM blok er stået af

o.v.n. Dette kan ikke være tilfældet, hvis der er bøvl med en RAM blok, vil der i opstarten kommer nogle bip koder, som indikerer at der er hukommelses fejl, og maskinen starter ikke op.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-14 17:31

Der kan være støv og skidt i kontakterne/fladerne, som gør at den opfører sig mærkeligt når maskinen bliver lidt varm - minder om tænd/sluk/lyd kanppen på en gammet transistor radio.
Selv har jeg aldrig oplevet at mine Ram er stået af, hvilket sikkert også er yderst sjældent hos andre.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-08-14 17:55

Vi tog min eksterne harddisk fra, tjekkede den på datterens pc og det ser ud til, at dokumenter m.m. ligger på den.

Og så er pc'en igang med systemgenopretning.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-08-14 19:25

Nu er pc'en genoprettet, min kammerat har lige tjekket ram o.l., og der er intet i vejen. Nu skal der internet og virusprogram på.

Medmindre min egen (stationære) kommer på nettet i aften, så kommer jeg ikke på nettet før i morgen aften, tidligst. Min datter skal bruge sin pc i skolen i morgen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-14 19:46

Citat
o.v.n. Dette kan ikke være tilfældet, hvis der er bøvl med en RAM blok, vil der i opstarten kommer nogle bip koder, som indikerer at der er hukommelses fejl, og maskinen starter ikke op.
det passer så ikke, jeg har 2 gange oplevet at RAM er gået i stykker, første gang var det den stationære som kun ville komme med en uendelig hyletone, den kunne ikke starte fordi der var kun 1 RAM blok i den.
Anden gang på min gamle bærbare, den kunne starte men ingenting virkede som det skulle eller kørte meget langsomt, for eksempel kunne jeg ikke installere nye programmer, heller ikke køre diskkontrol, alting var meget langsom men den kørte, der var 2 RAM blokke i, da jeg tog den blok ud som var med fejl kunne den bærbare køre nogenlunde indtil jeg fik købt nogle nye RAM blokke
Citat
hvis der er bøvl med en RAM blok, vil der i opstarten kommer nogle bip koder
spørgeren skriver at computeren ingenting siger overhovedet, så min teori kan ikke helt afvises

Annuller spørgsmålet
Fra : Troldepige

Dato : 13-09-14 00:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål