/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
f8
Fra : kivi
Vist : 341 gange
100 point
Dato : 26-08-14 13:09

hvordan får man win 8,1 til at starte i fejl sikker tilstand

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-14 13:18

F8 virker ikke i Windows 8 og 8.1 du skal gå til msconfig og under start ændre til Sikker start og så genstarte computeren, husk at ændre tilbage i msconfig ellers starter computeren i Sikker start hver gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-14 13:27

Rettelse:
Først skal du under fanen Generelt ændre til Valgfri start
og under fanen Boot sætte markering ved Sikker start, klik Anvend og Ok

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-14 14:28

Underligt, jeg har da startet en Windows 8 PC i fejlsikret med F8, det var/er måske en mutation.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-14 14:30

Undskyld en Windows 8.1. Her en metode til at aktivere F8: http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/enable-the-f8-key-in-windows-8/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-14 14:31

Søg på "enable f8 in windows 8" i Google, masser af svar.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-08-14 14:39

Citat
F8 virker ikke i Windows 8 og 8.1

Det er en sandhed med modifikationer.

F8 virker skam stadig når man har Windows 8/8.1 installeret. Grunden til at man kan opleve at det kan være svært, nærmere sagt umuligt, at komme ind i Windows avanceret startup menu, er på grund af den nye bios version, UEFI, har man installeret Windows med den og har aktiveret secure boot så booter Windows så hurtigt at man ikke har mulighed for at aktivere F8 og komme ind i menuen. Er Windows installeret med den "gamle" bios så kan man stadig nå og aktivere F8 og komme ind i menuen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-08-14 14:46

hvis du er heldig så....
hold venstre shift nede og tryk flere gange på F8

ellers skal du boote fra win8 dvd med samme metode

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-14 17:09

Det er nemmere fra en genstart, hvor man også kan lave bootvalg med F12

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 29-08-14 18:39

Tak for svaret Brassovitski.