/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
trådløs netværk
Fra : jensviggo
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 26-08-14 09:41

Har trådløs netværk, som virker perfekt, hvis jeg kommer udenfor rækkevidde dukker der et E op hvad er det, et netværk og hvor stammer det fra, det er en iphone4

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-14 09:42

Det er et langsom mobilt netværk.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-08-14 09:47

Det er datanetværket som du har tilsluttet dig og betaler for via sendemasten, som også du ringer via.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 26-08-14 09:51

Det almindelige mobilnetværk, som langt de fleste mobiltelefoner i dag benytter, hedder GSM, men kaldes også 2G (står for "anden generation"). Skal man på nettet på et GSM netværk, hedder løsningen GPRS eller EDGE i telefonens opsætning. EDGE kaldes også 2,5G og er den hurtigste netforbindelse, der er mulig med GSM-netværk. Betegnelsen mobilt bredbånd dækker som regel over enten 3G (UMTS) eller Turbo 3G (HDSPA), som kan opnå hastigheder, der svarer til de mest almindelige bredbåndsforbindelser.

En telefon eller et modem til mobilt bredbånd skifter selv til et langsommere netværk såsom EDGE, hvis der ikke er 3G eller Turbo3G-dækning. derfor kan du på f.eks. en togrejse opleve, at hastigheden varierer meget.

Hastigheden på mobilt bredbånd er også afhængig af, hvor mange andre der benytter nettet, så derfor kan de teoretiske og de reelle hastigheder afvige.

Endelig er der - selv indenfor relativt begrænsede geografiske områder - stor forskel på hvor god dækningen er; denne forskel skyldes typisk terrænvariationer i relation til nærmeste 3G-mast.

Kilde: http://erhvervsstyrelsen.dk/mobilt-bredbaand

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 26-08-14 11:22

Tak for svaret webnoob. Altså det gamle GSM, tak