/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke installere Win 8
Fra : mig-selv
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 20-08-14 20:55

Mangler 20GB plads + og kan kun starte op på mit nuværende system + jeg ikke bare kan slette/ eller kan jeg? 20GB

OG DEN kan ikke Bootes fra + det er en Win 8 ikke en 8,1.

Den spørger? slet/ GEM og alt andet, men den vil bare ikke = starte på en NY INSTALL

Har brugt den før, dog var det på en anden disk = med mere plads på, men den kan jeg ikke få til at virke på en SSD disk

Gode råd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-14 20:56

Og det er ikke drivere der mangler = MEN PLADS

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-14 01:38

20 GB er for lidt, 32 bit versionen kræver mindst 16 GB og 64 bit versionen kræver mindst 20 GB og det er kun Windows, hvad så med opdateringer og programmer?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-08-14 09:32

Hvor stor er din SSD disk?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-08-14 10:06

Hvor langt kommer du i installationsprocessen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-14 22:01

Kommer kun til hvor den siger for lidt plads = 20gb.
Disken er på 60GB OG jeg beder install om at slette alt, men det vil den ikke, kan heller ikke bruge de andre måder at installere på/ opgradering eller kun bevar personlige filer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-08-14 08:26

Hvordan prøver du at installere? Er det fra en dvd, iso på en usb eller en tredje metode?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-14 09:14

Har prøvet det hele.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-08-14 09:17

Har du prøvet og low-level-formatere din harddisk inden du installere Windows?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-14 10:49

Hvordan skal jeg så installere Win8?

https://www.dropbox.com/s/ir1mibg0pa33930/8.swf

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-08-14 10:50
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-14 17:21

Prøv lige at kigge på den harddisk med en ubuntu CD eller gparted.
Det kan være den vil lægge sig et forkert sted.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-08-14 09:05

Citat
Prøv lige at kigge på den harddisk med en ubuntu CD eller gparted.
Det kan være den vil lægge sig et forkert sted.
Ja lige præcis, der er måske flere partitioner på disken. Nu ved jeg ikke en hujende fis om SSD diske, men vil gå ud fra at partitionering, formatering osv. ligner det man gør på en almindelig disk. Så aller først tjek om der kun er en partition på hele diskens størrelse, og tjek format.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-14 16:36

Den er tjekket efter i både hovede og - sidste gang brugte jeg en almindelig disk og smed Win8 på og så tog jeg et Image af den og lå over på SSD disken og det virkede, men blev træt af 8 så jeg gik tibage til Win7.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-08-14 18:23

Lige en gang til har du tjekket hvor mange partitioner og størrelsen af dem, der er på disken?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-14 19:03

Ja når du lægger image ind kontrollerer dit backup system om der er plads på C:, altså den aktive partition.
Fortæl nu de to "nysgerrige" Brassovitski og Eyvind, hvad den SSd indeholder af partitioner.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-08-14 19:09

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-08-14 20:37

Når du har low-level-formateret harddisken, så er der ikke noget tilbage på harddisken som kan forhindre at installationen køre igennem. Hvis du stadig ikke kan så skal du kigge på dine bios og/elle dvd'en.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-14 20:37

Citat
Ja når du lægger image ind kontrollerer dit backup system om der er plads på C:, altså den aktive partition.
Fortæl nu de to "nysgerrige" Brassovitski og Eyvind, hvad den SSd indeholder af partitioner.

Der er 1/ EN, men det kan jeg ikke forstå har med Win8 install at gøre, da den jo SELV spørger om den skal bevare eller slette ALT.
Citat
Ja når du lægger image ind kontrollerer dit backup system om der er plads på C:, altså den aktive partition.

Altså dét var nu MIG der kom med dén med IMAGE, da den virkede sidst jeg mig bekendt heller ikke kunne insatllere Win8.
Men så gik der ged i så meget andet, da der var rester på den første disk jeg installerede på, og jeg så måtte konvertere til en Dynamisk disk for at få min SSD til at virke efter hensigten.
Smider snart den Win8 ud? igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-14 20:43

Hvis du ikke har lowlevel formateret din SSD .....................så vil jeg stadig gerne vide hvad der er på den ssd
ubuntu / gparted kan sikkert kigge på den ssd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-14 21:03

Citat
Hvis du ikke har lowlevel formateret din SSD .....................så vil jeg stadig gerne vide hvad der er på den ssd

Troede det var indlagt i mit spørgsmål = mit styresystem / win7..

Sjovt nok, ser det helt forkert ud, i dag, nu mangler jeg ikke ret megen plads, og får mulighed for mere.
http://gratisupload.dk/vis_billede/713613/

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-14 01:10

Citat
http://gratisupload.dk/vis_billede/713613/
Kunne godt tænke mig at se den boks der ligger bagerst. Hvor mange fysiske HD'r er der i maskinen? En SSD og en almindelig HD eller?
Når installationen får besked om at 'alt' bliver formateret, så passer det jo ikke, det er kun den partition du har udpeget til installationen der formateres. Lad os antage at du har en SSD på 80 GB, den er så måske delt op i 3 partitioner, en til recovery (2 GB), en til system (20 GB), og evt. en til data (58 GB). Hvis du så prøver at installere på system disken (20 GB), er det kun denne installationen kigger på, og evt. formaterer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-08-14 09:47

Jeg kunne også godt tænke mig at se listen over HDD'er/partitioner.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-14 11:26

Citat
Jeg kunne også godt tænke mig at se listen over HDD'er/partitioner.
webnoob, så er vi 2.
Det er det jeg efterlyser i indlægget 26-08-14 01:10, når man kigger på billedet: http://gratisupload.dk/vis_billede/713613/, ser det nemlig ud til at det er grundig hakket i småstykker.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-14 11:28

øv der kom et komme med i linket. http://gratisupload.dk/vis_billede/713613/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-14 14:35

Vi er tre der vil se partitioner på den HD / SSD du vil installere på.

Her er et stykke lækkert værktøj ...............................gratis. = koster ikke noget.
http://partedmagic.com/
Boot cd'en indeholder også mit foretrukne partitionsværktøj > gparted som kan vise hvad der er på den disk.
Resultatet kan gemmes på en usb pind.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-14 18:47

Citat
Det er det jeg efterlyser i indlægget 26-08-14 01:10, når man kigger på billedet: http://gratisupload.dk/vis_billede/713613/, ser det nemlig ud til at det er grundig hakket i småstykker.

Den ene disk, har jeg lige haft problemer med = den er/ var dynamisk og havde flere partitioner, men den ligger/ lå stadig som en mulig installationes-plads for win8.
http://billedeupload.dk/?v=DUvJ4.jpg

Det er nu rettet og giver ingen problemer, men nu kan jeg så ikke komme videre i selve installationen, da den melder fejl på DVD indholdet - et stykke inde i install.

SÅ DET OPGIVER JEG = Win 8 altså, indtil videre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-14 18:55

I må selv slås om Points, da alle svar egentlig er gode.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-14 20:05

Det kan også være din MBR på den disk som skal boote op.
Jeg har kun prøvet at opgradere fra Vista og Win 7
Men jeg forestiller at den måske installerer på en partition og prøver at finde installationen på en anden partition.

Med sådanne problemer ville jeg nok have ryddet computeren for harddiske og kun installere med een harddisk i maskinen.

Ps. Ingen point til mig.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 22:14

Tak for svaret Brassovitski.
Drev 0 er min gamle Dynamiske disk/ delt op i flere små = rettet til en.
Disk 1 er min SSD
Disk 2 er en USB nøgle.

Men siden DVD gav fejl under install = manglende filer/andet, kan det ikke være diskene der fejler noget.