/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PDF fil
Fra : piaskov
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 20-08-14 18:05

hejsa.
hvordan laver jeg en fil om til en PDF fil.
Har modtaget en vigtig en fra Xl.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-08-14 18:14

Du henter f.eks. den gratis CutePDF, installerer den, og så udskriver du f.eks. dit Word dokument via denne "printer".

Men det lyder mere som om, du skal læse en PDF fil, og så skal du hente og installere Adobe PDF Reader. http://get.adobe.com/dk/reader/ HUSK at fjerne hakket i det bras den vil installere ellers på din PC.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 210 point
Dato : 20-08-14 18:19

Citat
Har modtaget en vigtig en fra Xl.

Ok, hvad er det for en fil du har modtaget, kan du åbne den?

Hvis du kan åbne den så er spørgsmålet om hvilket program det er der åbner filen.
Nogle programmer kan gemme som PDF, F.eks Microsoft Office, OpenOffice.org, LibreOffice
Andre kan kun gøre det ved at du har installeret en "PDF Printer", Altså et stykke software det fungerer som en printer men istedet for at printe ud gemmer den som en PDF fil.

Af den slags PDF printere kan jeg anbefale det gratis PDF Creator: http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-14 19:09

Office programmet LibreOffice som er helt gratis kan eksportere til PDF
(ligner og kan arbejde sammen med microsoft office)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-08-14 19:44

Det er en fil i Excel , Rengskabsfil..
Har open office pakken.
men hvordan får jeg den derover eller åbnet i offic ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-08-14 19:49

Dobbeltklikker på den, så skulle den gerne åbne sig i Open Office.

Hvis du skak have den over i PDF, gør du som jeg skrev tidligere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-14 19:50

Hent og læg den på skrivebordet.

Åben dit regneark
Filer > åbn > find og marker din fil > åbn
Nu burde den komme ind til dit regneark

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-08-14 20:29

og så lige en tilføjelse til Eyvinds kommentar: Når den er åbnet trykker du på det lille PDF ikon ved siden af printerikonet og nu vil OpenOffice.org gemme en fin PDF fil
Se billedet her: http://www.nemopdf.com/images/knowledge/OpenOffice2.JPG

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-14 21:31

En lille guide i billeder, jeg har LibreOffice men der er vist ikke meget forskel på den og OpenOffice!

http://peecee.dk/upload/view/441517/full

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-08-14 00:13

Dette lille geniale program kan konvertere alle mulig filer fra og til hvad det skal være

http://www.online-convert.com/

Simpelthen bare så smart...

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 21-08-14 17:05

Tak for svaret EXTERMINATOR.
den er blevet åbnet.