/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Løbende toilet
Fra : hejmand123
Vist : 414 gange
20 point
Dato : 17-08-14 13:37

jeg har et Geberit toilet med indbygningscisterne, der løber. Det er dog umiddelbart ikke en utæt bundpakning da vandet løber "ovenud". Et billede af cisternen kan ses her http://postimg.org/image/lbmec6jix/ hvor det kan ses at vandet løber over.

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 17-08-14 13:48

noget må sidde i toilettets ventil for indløb svømmeren kan ikke lukke ,måske skal der noget nyt i ventilen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-14 14:09

Svømmeren/flyderen kan hænge i kalk så den ikke flyder op og påvirker lukkeventilen.
Jeg kan se en hvid og en grøn slange som måske kan bremse flyderen.
Flyderen er den som omkranser udskylleventilen (som jeg kan se)

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 17-08-14 14:12

Prøv lige at trække lidt op i svømmeren (er den der flyder på vandet) for at se om så ikke ventilen lukker, hvis den gør det skal armen på svømmeren bare bøjes lidt med, så den lukker lidt før for vandet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-14 14:15

Hejdu58 - hvor sidder den arm.

Se her:
http://postimg.org/image/lbmec6jix/

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-08-14 22:22

Den ventil har da ringsvømmer...

Den sider som en badering på det midterste rør...

Så det er sikket kal der gør at den ikke kommer i top og lukker for vandet..

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-14 22:26

Ja det mener jeg også................

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-08-14 22:27

Og det har den så nok ikke... På billeder ser det ud som om ventilen er i top, så den burde være lullet. Så må det være i ventil der er kalk eller noget andet fast skidt....
Så skal den skillse ad så skidte kan komme ud.
Mvh Benjamin.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-08-14 22:28

Burde være lukket...'

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 17-08-14 23:09

Det nemmeste er, at adskille det hele og gøre det rent med sæbe og varm vand osv. Samle og det virker sikkert de hele igen. Alt kræver jo vedligehold hvis det skal holde længe.