/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kinetic S200
Fra : larmardk
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 15-08-14 20:40

Jeg har fået et tilbud på et ventilationsanlæg til min kælder.

Anlægget er et Kinetic S200 med indbygget hygrosat mv. - er der nogen der kender til dette anlæg og kan komme med en anbefaling?

Anlægget som er til en 100 kvm kælder er incl. kanalsæt, 5 lyddæmpere, indblæsning og udsugningsventiler samt diverse og er klar til montering. Jeg har fået en gør det selv pris på ca. kr. 25000. Ventilationsfirmaet kommer dog ud og starter anlægget op efter jeg selv har monteret det. Jeg ved, at det er svært at vurdere om prisen er OK på baggrund af ovenstående men er der nogen der kan svare på om det er helt i skoven eller hvordan?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 16-08-14 06:04

Har du indtrængende vand i din kælder gennem sokkel, hvor høj er luftfugtigheden. Har en kælden på næsten samme størrelse, så kan vi jo sammenligne.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-14 14:56

Det lyder ikke godt. Alene det at man kan finde på at dimensionere et ventilationsanlæg efter arealet lyder ikke seriøst.
Luftskiftet skal bestemmes ud fra fugtbelastningen og ikke arealet.

Kommentar
Fra : larmardk

Dato : 16-08-14 18:54

Jeg har ikke synlig indtrængende vand gennem soklen men har en luftfugtighed på p.t. 65-70 afhængig af hvor i kælderen man måler. Har så også mere eller mindre regelmæssigt en lille affugter kørende. Fugtigheden var noget højere for et par uge siden, da luftfugtigheden udvendigt var højere.

Grunden til ventilationsanlægget er dels fugtighed, dels lugt, samtidig med at vi også regelmæssigt tørre tøj i kælderen, hvilket jo giver problemer i forhold til ovenstående - ikke hensigtsmæssigt, jeg ved det

Jeg ved ikke på hvilken baggrund man har dimensioneret anlægget - jeg har alene angivet størrelsen på min kælder for at give en ide af størrelsen af rørføring mv.

Godkendelse af svar
Fra : larmardk

Dato : 12-09-14 17:52

Tak for svaret transor.