/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Gulvspartel er porøs
Fra : bjoern1
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 13-08-14 17:45

Hej. jeg har forsøgt at spartle mit betongulv i mit depotrum med LIP 210 gulvspartel 14 m2. Overfladen er nu efter 24 timers tørring lettere porøs og kan let slibes med en fodsål.
Måske er årsagen at jeg har brugt for meget vand i den flydende spartelmasse, da den var svær at holde rimeligt flydende ret lang tid.
Hvad gør jeg nu ? Meningen var at gulvet skulle have en overflademaling, enten en god acryl gulvmaling eller en epoxy maling.
Kan en lettere porøse overflade og støvet bindes med en primer inden maling, eller ?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-14 20:04

Du har simpelthen brugt for meget vand, og derved har du fået de plaststoffer som er i gulvspartlen til at separere.

Skrab spartlingen af igen, start forfra og hold dig slavisk til brugsanvisningen. Desværre.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-08-14 21:02

LIP gulvspartel er baseret på lyncement, og den har du rodet rundt i mens den skulle hærde. Alt det, du kan fjerne med en stålbørste, skal fjernes og så på den igen. Næste gang skal du være parat og klappe på plads inden for den angivne tid. Du kan vinde lidt tid ved at bruge KOLDE materialer, pulver og vand og så have alting parat før du hælder vandet i.
vh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : bjoern1

Dato : 26-08-14 19:21

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.