/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sende billeder via mail fra Picassa
Fra : lham
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 13-08-14 11:13

WIN XP

I går begyndte Picassa at "nægte at sende billeder via mails"
det har virket fortrinligt gennem flere år
BESKED : der opstod en fejl prøv igen senere" OK

det har jeg så gjort mange gange , men f´år samme besked hver gang-er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-14 11:32

Så må du jo vel blot vedhæfte billederne almindeligt.

Jeg har Picasa 3 - jeg kan ikke se noget med at sende mail i den version

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-08-14 19:07

@marken84: tag lige et ekstra kig nede i bunden, lige ved siden af print.
Eller i menuen Filer --> E-Mail.
Eller muligvis også CTRL+E men jeg er ikke sikker på om det også er samme genvej i windows (jeg sider med en Linux version)

@lham: bruger du en webmail eller en email klient på computeren?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-14 19:58

OK jow - jeg får denne meddelelse:

Denne handling understøttes ikke, mens der kører en ældre version af Outlook.

Jeg kører Microsoft Outlook 2010 - det er åbenbart enældreversion

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-08-14 20:00

Eller også er den for ny, og Picasa for "gammel".

Har det virket tidligere med Outlook 2010?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-14 22:55

Picasa er den seneste opdaterede - version 3.9.137 og det samme er Outlook 2010, så mystisk er det...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-08-14 23:11

Har det virket tidligere med Outlook 2010?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-08-14 07:10

Jeg bruger ikke( har ikke opsat outlook ) outlook men sender via Gmail til en b-one conto .
Denne oplysning hvis det skulle have betydning for sagens opklaring

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-14 08:58

Hvis DET har virket, hvad gik så forud for, at det hold op med at virke?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-08-14 09:18

Citat
Hvis DET har virket, hvad gik så forud for, at det hold op med at virke?

Ja det kunne jeg også tænke mig at vide-alt øvrigt virkede/virker som det plejer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-08-14 19:15

Jeg har lige prøvet at sende billede fra picasa via gmail- og den kom også med en meddelelse om at forsøget mislykkedes.

Det er ikke sket før

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-08-14 21:47

Det er vel egentlig også en overflødig detalje - der jo andre muligheder...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-08-14 17:12

man 25-8

så er alt ved det gamle -jeg kan sende billeder til mailkonti via Picasa uden at have foretaget mig nogetsomhelst -måske et par snue dage for Picassa :)

Annuller spørgsmålet
Fra : lham

Dato : 25-08-14 17:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål