/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Utæt Opvaskemaskine - Indløbskammer
Fra : Simen240484
Vist : 538 gange
20 point
Dato : 11-08-14 11:40

Vi har en Gorenje opvaskemaskine der er defekt

Der står en stråle vand ud af Plastbeholdren som ses på billedet når opvaskemaskinen startes. Vandstrålen kommer ud igennem et lille hul (som er markeret med rødt) men hullet ligner absolut et der skal være der i (fabriksfremstillet)
Så enten skal jeg bruge sådan en ny beholder hvis det er denne der er defekt, alternativt er jeg intereseret i at høre jer, om i ved om det måske kan være noget andet der er galt med maskinen, siden den sprøjter vand ud igennem dette hul ? Evt noget der er stoppet, eller en kontakt der ikke montager signal eller lign.

På forhånd mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Simen240484

Dato : 11-08-14 11:43

Jeg kan desværre ikke finde ud af at få et billed ind..
er der måske nogle der kan være behjælpelige med det ?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 11-08-14 13:55

Duskal uploade billedet til en eller anden tjeneste, og så lægge et link til det her i kandu teksten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-14 14:01

En af mulighederne er denne tjeneste, til gratis opload af billeder.

www.peecee.dk

Kommentar
Fra : Simen240484

Dato : 11-08-14 14:03
Godkendelse af svar
Fra : Simen240484

Dato : 11-08-14 14:03

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-14 11:13

Det er lidt svørt at se på billedet, fordi skapheden ikke er lige på indløbskanalerne og fordi billedet ikke omfaller hele indløbet totalt.
Med dette forbehold , ser det ud som om hullet er på et sted ,hvor der ikke burde komme vand.
Normalt sker indløbet gennem en labyrintform for at dæmpe skulperi. Når der er fyldt til et vist niveau løber det over til et kammer med en svømmer,som aktiverer en kontakt.
Den stopper indløbet og tømmer vandet over i opvaskerummet.
Det gentages nogle gange til der er vand nok i maskinen. systemet gør at vandet kan afkalkes uden at opvaskevandet kan løbe tilbage og frurene afkalkefilteret. Det måler også vandmængden præcist.

en fejl kan være at svømmer med kontakt ikke fungerer. så overfyldes kammeret og vand kan løbe over til seder hvor det normalt ikke skulle komme.

Kommentar
Fra : Simen240484

Dato : 12-08-14 13:10

Transor, jeg vil prøve at tage nogle flere og bedre billeder i aften...
Men umiddelbart sidder det i denne gennemsigtige plastbeholder ingen form for svømmer, kontakt eller lign.. sidst jeg testede nåede maskinen kun lige at starte op før der stod en stor stråle ud..
Og selveopvaskemaskinen var på ingen måde fyldt der...

Men jeg skal måske hen og lede efter en niveaukontakt et sted, og se om den kan være gal med den

Har du mulighed for ud fra billedet at præsisere hvad du kunne bruge nogle flere billeder af ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-14 17:06

Der skal ikke komme vand ud af det hul. Så det plasic "påfyldehus" skal skiftes.

I øvrigt ser det ud som om fjederklemmen omkring påfyldnings studsen ikke sidder oppe på plads.
(med mindre det er en meget lang studs)
Den kan klemmes sammen med en pappegøjetang og flyttes på plads.

Kommentar
Fra : Simen240484

Dato : 14-08-14 11:09

Lige en tilbagemelding..
Huset blev limet i går, og det gjorde maskinen tæt. Så nu har jeg bestilt et nyt "iltkammer" hos Cj Hvidevarerservice..
Så bliver det skiftet og maskinen bliver samlet igen..

Og mht. fjederklemmen, så er det rigtigt den sidder forkert, jeg havde demonteret det hele, og satte det så bare lige på for at tage et billed... Men godt set

Mange mange tak for jeres hjælp..

Når maskinen er samlet og alt er 100% som det skal være skriver jeg det lige herinde..