/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
origin
Fra : Pytten1510
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 10-08-14 13:51

Hej

Sønnen har installeret Origin på sin pc, for at kunne spille titanfall, battlefield osv.
men når vi åbner med Origin, får vi følgende fejl :

OriginClientservice.exe - Beskadiget fil. Filen eller mappen E:\Origin games er beskadiget og kan ikke læses. Kør Chkdsk-værktøjet.

Han har styresystemet, vindows 7 liggende på C drevet, men Origin og spil liggende på E drevet, efter han fik en ekstra HD i.

Hvordan kan vi få det til at fungere igen ?

Håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-08-14 15:00

Hvordan har I fået roigin og spil over på den ekstra disk? I har vel ikke bare flyttet folderen over på drevet fra C-drevet????

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-08-14 15:16

Vi har installeret originale og spil på den ekstra HD

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-08-14 20:21

Jeg vil tro at det skal instaleres på C:/ drevet for at det skal virke.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-14 20:42

Når man installerer programmer på andet end C drevet lægger programme en lille bitte bid på computerens C:
Så hvis C drevet (harddisken) er udskiftet er den lille bid væk og programmet skal installeres på ny.
Og så kan det stadig lægges på E drevet.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-08-14 20:42

Det vil jeg prøve. Men spillene kan vel godt stadig ligge på den anden HD. Der er nemlig ikke plads andre steder:)

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-08-14 20:46

Vi har ikke udskiftet c drevet...bare givet den en HD mere da han løb tør for plads...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-14 20:49

Så har den nye ekstra HD måske overtaget drevbogstavet, så den lille bid på C drevet ikke kan finde programmet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-14 20:52

Med windows tasten + e kommer i til stifinder og kan se drevbogstaverne.
Læg mærke til størrelserne på harddiskene så i kan se rækkefølgen.

Jeg vil tro den gamle harddisk har fået bogstavet F

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-14 20:52

Altså den gamle ekstra harddisk har fået F

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-08-14 21:31

Hmm...jeg må lige undersøge det nærmere i morgen. Sønnen er gået i seng. Men vil det sige at det oprindelige drev kan have skiftet "navn" ? Må indrømme at jeg ikke har lagt mærke til det....det plejer jo altid at hedde C...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-14 21:42

Næ næ C drevet hedder stadig C

Men de næste harddiske kan have forskellige navne E F G osv
Og er den "gamle" ekstra harddisk ikke på samme plads som før kan den have skifte navn fra E til F
Programmet leder så efter installationen på E men kan ikke finde det hvis drevet nu hedde F

Men det ses i stifinder ( wintast+e)

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-08-14 22:08

Ok. Så forstår jeg :) men når styresystemet så ligger på c...skal jeg så lægge origin på det ? Og så kan jeg vel stadig lægge spillene på den nye HD ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-08-14 22:14

Citat
Næ næ C drevet hedder stadig C

Mener at det godt kan ændre sig, hvis der dukker en NY disk op som sidder i et stik der bedre end det andet stik, til C: - men så ville man kunne se dét første gang man starter op med den nye disk.

Men det er nemt at se = sem Eyvind skriver.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-14 00:07

Det er kun hvis det er SATA diske der kan gå råd i drevbogstaverne. Om det er SATA eller IDE diske afhænger af alderen på bundkortet. Du burde fint kunne installere både Origin og spillene på den ekstra disk uden det burde give problemer, mig bekendt.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-08-14 00:26

Det er en SATA disc der er sat i...men der er ikke byttet plads eller stik . Den "gamle" sidder hvor den hele tiden har siddet.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-08-14 10:43

Hej

Jeg har nu prøvet at afinstallere og installere igen...på begge drev. stadig får jeg fejlen....beskadigede fil osv....
Når jeg downloader, gemmer jeg ikonet på skrivebordet, for bagefter at installere det på E drevet.
har prøvet at installere på begge drev...intet hjælper ???

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-14 11:09

Jeg går ud fra at du downloader fra dette link: https://www.origin.com/da-dk/download
og så klikker på knappen "Download Origin til PC", og gemmer filen på din HD, og derefter højreklikker på filen og vælger "kør som administrator"?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-14 11:12

Det kan godt være det ser ud som om du gemmer 'Ikonet' på skrivebordet, men det bør være en .exe fil, altså en installationsfil, der hedder OriginThinSetup.exe.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-08-14 11:21

Du har fuldstændig ret Brassovitski. ...men kan vel ikke gøre det på anden vis ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-14 11:28

Hej
Jeg tror du skal prøve at afinstallere de hele med RevoUninstaller, den går mere i dybden, end den almindelige afinstallerings funktion. Jeg har læst noget på nettet omkring, at en afinstallation af en beskadiget installation kan efterlade defekte .dll filer. Det kan jo ske det er det der driller.
RevoUninstaller finder du her: http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
husk at vælge Freeware versionen.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-08-14 13:12

Så har jeg forsøgt med Revo. Fik afinstalleret origin. Installerede det derefter på E....fik fejl igen. Brugte Revo en gang mere....genstartede og installerede det på C. Det ser ud til at virke....den kunne åbenbart ikke finde ud af at jeg ville have det på E....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-14 13:58

Tillykke.
Hvis du mangler plads på C drevet kan du eventuelt flytte C:\bruger\dokumenter
hen til E:\Dokumenter.......................men spørg lige før du gør det.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-14 14:06

Super! Jeg kender ikke Origin så meget, men blev tvunget til at oprette en profil, da jeg skulle installere et spil fra EA, så jeg var ikke klar over at man kunne installere Origin kontoen på C, og så have spilbiblioteket liggende på E: Forresten, hvorfor E, jeg ville jo tro det skulle være d:?
Normalt ville jeg mene at C: system, og derefter d: den ekstra HD, og derefter DVD-drev osv, hvad refererer dit bogstav D til?
Er der måske 2 partitioner på den første HD?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-14 14:07

PS. jeg har da også Battlefield installeret, men det var da inden jeg havde en Origin konto, så man kan åbenbart godt slippe uden om. Origin er vel mest nødvendig, hvis man vil spille online mod/med andre spillere?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-14 14:09

Nyere computere bruger default D til CD/DVD drev

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 11-08-14 14:52

D er som Eyvind skriver CD/DVD drev. Jo, Origin er til når de spiller online.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-08-14 12:16

Tak for svaret Brassovitski.
Og tak til Eyvind.
En kombination af begge indlæg løste problemet, men kan jo kun give en *.
Det hjalp at bruge den anden afinstaller :)