/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
hey
Fra : petergrzona
Vist : 555 gange
35 point
Dato : 09-08-14 11:08

Hey alle.

Jeg har et problem

mit toalet er begyndt at løbe en hel del ligepludseligt Desværre ikke i kummen, men fra slangen bagi og ud på gulvet. Er slevfølig blevet bekymret at det bliver værre og værre og ret alvorligt ligepludseligt.

Jeg kunne selvfølig bare slukke for vandet. Men problemet er at der IKKe sidder en normal lille sort håndtag til at slukke med.

Der sidder noget jeg tror en en kuglehane. Kan det passe? Der er plads til en lille umbraco nøgle.

Men hvis det Er en kuglehane, hvad vej drejer jeg så?

Vil HELST ik lave endnu mere skade. Tænk hvis vandet pludseligt bare kommer fossende ud

Har prøvet at rykke lidt ved slangen og bare dèt har gjort at der begyndte at kommer endnu mere vand ud.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-14 11:25

Du ringer til din vvs mand

Kommentar
Fra : petergrzona

Dato : 09-08-14 12:35

KANON ide du... og hvis man ikke har råd og vil ordne det nu?

Tænkte på om der var nogen der var rigtig nørdede herinde omkring min tråd?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 35 point
Dato : 09-08-14 12:49

Du sætter en umbraco nøgle i . Den skal passe præcis, elles kan du let ødelægge "nøglehullet".
Den skal drejes en kvart omgang, så kulehullet kommer på tværsog lukker for vandet.
Det er ligegyldigt hvad vej du drejer.
Kugler, som ikke har været bevæget i årevis kan godt sidde temmelig fast, så der skal lirkes noget med den, Derfor skal nøglen passe og være af god kvalitet, Ikke nogen af natpotteblik fra supermarkedets rodekasse.

Du skal have en ny slange , eller evt bare ny pakninger , hvis den er så gammel, at den er med pakning i stedet for klemringe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-08-14 12:50

Unsskyld stavefejl. Det hedder en Unbraconøgle.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-08-14 13:00

@transor : når nu du har gang i at rette dig selv, så hedder det faktisk Unbrako med k og ikke med c

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-08-14 13:01

glemte linket: http://unbrako.com/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-08-14 13:02

Vi havde et tilsvarende problem sidste år, vor VVS mand fjernede cisternen
og isatte nye pakninger, det lugtede forfærdeligt, men blev tæt igen.

Forsøg ikke på at gøre det selv.

Kommentar
Fra : petergrzona

Dato : 09-08-14 13:30

TRANSOR....

oki Jam også hvis der er gevind i? Det ser UD som om der er gevind i

Hvad ved jeg...

Jeg har billede af det men det kan man desværre ikke poste her;-(

Det kunne godt ligne såen noget kuglehand til en skruetrækker eller umbraco nøgle. Men den ser ret rund ud

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-08-14 13:42

Ser den sådan her ud? http://new.combustioncontrol.co.nz/mm5/graphics/00000001/id804.jpg
Så er det en kugleventil til Unbrako, en Phillips skruetrækker passer også.

Kommentar
Fra : petergrzona

Dato : 09-08-14 13:57

EXTERMINATOR
'

Nope desværre ser den ikke såen ud er ret sikker på der er gevind i.

ik til hverken skruetrækker eller umbraco nøgle.

Kan desværre ikke poste billede her

Tror det er palèn der er enten taget af en gårdmand der har lavet noget her for et par år siden eller også har den altid manglet.

LIDT uansvarligt egentligt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-08-14 14:40

Undskyld, hos os var det afløbet, ikke tilførselen,
og der kom kun udsivende vand, når vi "trak i snoren", hvorfor siger man stadig sådan?

Iøvrigt er Unbrako et eksempel på at et firma betegnelse er blevet synonym for et navn.
Ligesom en svensknøgle er en Backo.

Det korekte danske ord er vist en sekskant nøgle??

Iøvrigt kaldte min gamle far en skiftenøgle for en engelsk nøgle,
og engang jeg var på service besøg i Tyskland sagde min hjælper: Ræk mig lige den franske.

Kært barn har mange navne, hos dig er det vist en uoriginal stop skrue du har,
og jeg vil stadig anbefale dig at kontakte din VVS mand.

Kommentar
Fra : petergrzona

Dato : 09-08-14 14:53

Har prøvet at åbne på toppen at toalettet og fået den der ballon der nede i cisternen til at lade være med at tage vand op.

Prøvede at tage tilførelsen til den af mens den var ved at tage vand op og blev sprøjtet til med vand:-0

Fik lukket den i igen nede i cisternen...

Nu tager ballonen ikke mere vand ind.

Er spændt på om toalettet så også stadig gør.

Burde det vel ikke? Når det tror at der er fyldt?

Kommentar
Fra : petergrzona

Dato : 09-08-14 15:09

Tror jeg har kringlet det ind til videre

Har taget toppen af og fået pumpen til at stoppe med at virke.

Der er stadig en del vand i bunden. Men det må bare dryppe af.

skal jeg bruge det igen må jeg tage ståltråden af og lade pumpen gøre sit.

Vandtilførelsen virker vist kun via tyngdekraften.

fuck der står stadig meget vand i cisternen.....

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-08-14 13:29

du kan bruge denne til billeder her, som du kan lægge ind:

http://peecee.dk/

Kommentar
Fra : petergrzona

Dato : 12-08-14 15:09

oki tak Smuller54

Men jeg fik fikset det af en gårdmand

Men så ved jeg det til næste gang

Godkendelse af svar
Fra : petergrzona

Dato : 12-08-14 15:10

Tak for svaret transor.