/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Edderkopper i sidespejle
Fra : Spuky
Vist : 1352 gange
300 point
Dato : 04-08-14 15:06

Hej.

Jeg er plaget af edderkopper, der 'bor' i min bils sidespejle og som dagligt opbygger store net mellem sidespejle og sidedørene.

Hvem har haft samme problem, men og har fundet en effektiv løsning? Hvordan skulle det gøres??

TIA

Spuky

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-08-14 15:35

Det gør sådan nogle jo - der er jo fint og godt ly og læ...

Du kan jo give dem en gang "insektspray" ind i revnen mellem glas og spejl, så dør den beboer som er der nu.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-08-14 15:44

du kan hos matrealister købe noget som hedder 810 det er effictiv men dyrt det bliver bl.a brugt på både som ellers ville være spundet ind så det ikke var til at komme ombord

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 300 point
Dato : 04-08-14 16:14

http://www.trinol.dk/landbrug/insekter/trinol-810-insektmiddel-original.aspx
Det hedder Trinol og kan også købes i Landbrugsvareforretninger.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-08-14 16:58

Hvis du ikke justerer spejlet i tide og utide, så monter blød tætningsliste på indersiden af spejlhuset, så det lukker mellemrummet mellem spejlkant og hus.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-08-14 18:27

Hav en blød kost i bilen og fjern spindelvævet hvis det generer - det gør jeg og jeg er modstander i brugen af kemi vi har det med at sprøjte for alt og er det nødvendigt?
MV2

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-08-14 22:12

Hver gang jeg vasker bil, spuler jeg dem ud ! og så går der som regel lang inden de kommer igen

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-08-14 08:20

Fjern dem med en lille kost eller børste, i stedet for at forpeste miljøet med en masse giftstoffer!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-08-14 09:46

Jeg gør som ppk - haveslangen ved vask ind bag spejlet

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-08-14 15:22

Jeg synes det er hyggeligt, at jeg har en edderkop i hver af mine sidespejle, og jeg ser også jævnligt, at de har fanget et flyvende kræ, som jeg bryder mig mindre om end edderkopper

Så hvis ikke lige edderkoppen bor, der hvor jeg skal være, så får den lov at blive, da de ingen skade gør, og da slet ikke i forhold til det niveau, den skade som giften vil gøre, på vores natur.

Altså harmløse dyr, der hjælper os med at holde de flyvende insekter nede

Godkendelse af svar
Fra : Spuky

Dato : 26-08-14 12:53

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 26-08-14 16:48

Selv tak Spuky

Kommentar
Fra : poten

Dato : 26-08-14 21:35

Tak for svaret Hejdu58.

Selv tak Spuky

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-08-14 04:03

Hvad har potten dog mod lidt høflighed, når den belønnes med en syg smiley?