/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Back-up - ekstern disk skal formateres?
Fra : ingelein
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 01-08-14 22:17

Hej
Inden jeg installerer Win 7 i stedet for XP, vil jeg lave en backup. Men min eksterne HD kan ikke umiddelbart tage imod filerne. Jeg får besked om at disken skal formateres. Husker ikke lige nu om det var mappesystemet eller ?.
Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre, for det fungerer ellers at gemme filer på denne HD - og jeg tager jævnligt back-up af mine billeder til denne HD.
Har det noget at gøre med at jeg kører Windows bootcamp?
Ingelein

Ps. Eyvind - husk at ignorere denne tråd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-14 00:34

Backup af et operativsystem og tilhørende filsystem ..med data og hele molevitten?

Så skal du lave et image! (Vid at dette kun kan lade sig gøre så SAmme hardware = Samme computer med samme disk's, RAM, CPU, GPU, osv.)

..skal laves som en image/gost fil ..og gemmes på cd/dvd med et program som tillader en bootable og selvudpakkende installation.

Der er flere 'købe' programmer som er i stand til dette. Eks. http://www.symantec.com/en/uk/ghost-solution-suite?&om_sem_cid=biz_sem_s200000000088772|pcrid|38032132376|pmt|b|plc||pdv|c

Her er en vejledning i; hvad man gør ellers !!!

1.) http://www.wikihow.com/Create-a-Bootable-Windows-XP-ISO-from-a-Folder

2.) http://www.wikihow.com/Back-Up-Windows-XP

Eyvind kan sikkert hjælpe dig med hans yndlingsprogram til denne 'operation'

http://www.acronis.com/en-us/personal/pc-backup/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-14 09:59

Måske fordi disken er FAT og skal laves til NFTS.
Men før du går igang med at lave en backup, så tjek lige disken for fejl, hvis disken er dårlig er det ikke sikkert at du kan hente din backup tilbage - på grund af fejl:
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-14 10:02

Kan din MAC læse NFTS drev? mener det hele er FAT?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-14 10:30

Acronis er nok det bedste program og koster 50 $
Men desværre kræver det almindelig omtanke for, at kunne bruge programmet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-08-14 10:37

@Eyvind
Hvad koster almindelig omtanke? Hvad hedder programmet til det? Hvis jeg kun ville kunne have fået det hos mine forældre, så er deres forfaldsdato længst overstået (*1904 og *1906). Jeg kan altså ikke omprogrammeres
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-14 10:41

Når jeg bliver blacklistet vil jeg skrive en vejledning til backup af xp med en gratis udgave af Acronis.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-14 10:50
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-14 12:02

Hvad er det du vil have backup af?
Du vil tage backup før du skifter styresystem så du har intet at bruge et backup af styresystem + programmer til, programmer skal nyinstalleres på den nye Windows 7
så det er kun filer du kan tager backup af og hvorfor bruge et program til det, du ved i hvilke mapper filerne er gemt, kopier indholdet over i tilsvarende mapper på det eksterne drev

Er problemet at det eksterne drev ikke kan bruges?
Citat
Jeg får besked om at disken skal formateres
kan drevet ses af Windows Diskhåndtering?
Er det backup du har problemer med eller er det det eksterne drev?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-14 12:18

Citat
kan drevet ses af Windows Diskhåndtering?

Tror vedkommende har en MAC maskine, med en Virtuel udgave af Windows.
Og mig bekendt virker de 2 forskellige filtyper ikke på en fælles usb disk.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-08-14 14:45

Hej

Jeg kan ikke opgradere til Win 7 før jeg har opgraderet Mac' en til OS Maverick. Jeg kan heller ikke med MavericK. Derfor vil jeg først sikre mine filer med en back up af Win XP. O.v.n. har ret i at jeg ikke har brug for andet end filerne.
Normalt kan jeg bruge det eksterne 1 TB drev sammen med Win XP.
Jeg prøver lige at se, hvad der sker.
Ingelein