/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Hvinken internet tv box til DR TV
Fra : perchris
Vist : 488 gange
150 point
Dato : 31-07-14 15:29

Hvinken internet tv box kan jeg bruge til at se DR TV
Luftantennen til mit tv er dårlig men jeg har en 50/50 internetforbindelse
Jeg er ikke interesseret i Netflix, Viaplay, YouBio eller andre abonnementer.
DR TV streaming er en del af min tv-licens

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 31-07-14 15:57

DR har j streamingtjenester du kan tage direkte fra deres hjemmeside kvit og frit...
der er masser af gamle udsendelser og der sendes også live.
prøv at starte her

http://www.dr.dk/mere/

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 31-07-14 16:29

Eller køb en Chromecast (270 kr.)

PPK

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 150 point
Dato : 31-07-14 21:37

Som jeg ser det så må det være en lille computer eller en tablet og et HDMI kabel (Hvis der er en indgang i TV'et).

Derudover er der muligheder uden HDMI kabel med Apple TV og Chromecast.

Personlig ville jeg vælge en NUC computer pga. energiforbrug og at du får en lille computer til TV'et:
http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-dn2820fykh-id-8055003.aspx?q=nuc
NUC computeren skal dog oprettes med en harddisk + styresystem m.v. så der skal du være god til computere.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-14 00:11

Nu er der jo også mulighed for at perchris har et smarttv så alle de bokse og computere ikke er nødvendige.

Se lidt på denne side. http://www.dr.dk/tv/feedback/hjaelp/hvordan
Specielt dette punkt: Smart-tv med internet-adgang og HbbTV-standard?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-08-14 00:12
Godkendelse af svar
Fra : perchris

Dato : 01-08-14 18:02

Tak for svaret Thomas_Mygind.

Tordenkalven
jeg fandt videre til "http://www.dr.dk/tv/live" og det var ok.
men jeg vil ikke bruge min pc til fjernsynet.

pkk
Chromecast lyder egentlig godt, men nej tak til at bruge en mobil som fjernbetjæning.
-
EXTERMINATOR
Jeg har ikke et smart tv og heller ikke et antenne-signal.
-
katekismus
Gode links! Tak
-
Thomas_Mygind
Apple TV, det var min første tanke. Den har en rigtig fjernbetjæning :)
Jeg havde nogle betænkeligheder på om den kunne bruges uden at jeg skulle til at bruge en Apple konto, have iphone eller

ipad. Og om man blev plaget meget af kommercielle produkter?
NUC computer. Det var dog en interessant lille sag 2.39 GHz, Dual-Core, low power. men uden RAM eller OS.
Det lyder helt vildt fedt. Jeg kunne godt tænke at den kunne bygges til noget rigtig anvendeligt
den skal da prøves, men ikke lige nu. Jeg køber en Apple TV boks og bruger Airplay-funktionen.
Tak for svaret
-
Tak for hjælpen alle

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-08-14 19:18

Hej perchris

Lige en lille kommentar til Chromecast, den kan betjenes via sin computer eller en tablet så det er ikke kun mobilen du kan betjene den med.

Nu har jeg brugt den siden den blev til salg i Elgiganten, og er ganske tilfreds ? man kan jo også overføre diverse fra sin computer over på tv-skærmen.

I øvrigt har jeg en svigersøn, som er Appel fanatiker som har prøvet Chromecast her hos mig, og han er ganske overrasket over at den stort set kan det samme som hans Appel, og så til omkring en tredjedel af Appel.

Bare lige mit besyv

Hav en god dag

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 03-08-14 00:04

Hej PPK
Jeg kunne jo have en mobil kun til cromecasten, som fjernbetjæning.

Men på http://www.dr.dk/tv/feedback står der:
"DR TV har i øjeblikket ikke Chromecast support. Det er ikke besluttet om denne feature skal tilføjes på et senere tidspunkt". Så hvis du kan se DR TV kan det jo ikke være på en direkte streaming fra DR til cromecasten.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 03-08-14 00:11

Jeg har købt og tilsluttet en APPLE TV boks
Indtil videre kan jeg stadig ikke se DR TV
Jeg havde misforstået Airplay-funktionen det er jo blot en spejling af signalet fra PC til TV. Helt ubrugeligt, jeg skal først tænde computeren, åbne explorer, gå ind i foretrukne og åbne "http://www.dr.dk/tv/live", gå ind i stuen, åbne fjernsynet, osv. det er for besværligt.
for mig at se er APPLE TV boks kun en reklameplatform for alt muligt betalingsfis som jeg ikke ønsker.
Jeg skal bare kunne tænde for mit TV og se DR nyhederne så lukker jeg igen.
Med et lynhurtigt fiberinternet burde jeg da kunne finde en boks der kan erstatte luftantennen til mit TV.
-
Nogle har kunnet se DR på deres APPLE TV
http://digitalt.tv/forum/iptv-tv-bredband-fiber/dr-nu-pa-apple-tv-det-er-muligt/
Men nu har Apple "lukket hullet", ifølge kommentarene til ovenstående, Så forhindrer Apple bevidst at man kan se DR TV på en Apple TV boks.
Reklamerne for boksen siger at man kan "streame direkte fra nettet." Jo men kun de ting Apple tillader, og ikke DR TV.
Men man kan se kabel tv på en jailbroken Apple TV boks, Hvis man ved hvordan.
-
Så jeg vil prøve at returnene min Apple TV boks til Bilka imorgen.
Jeg skal checke:
"Xiaomi TV box", der dog kun understøtter Kinesisk medmindre den er jailbroken. Jeg kender en Kineser.
-
"Sony - Internet Player with Google TV", Lyder interessant, man kan selv tilføje aps.
Man skal lave en account til Sony Intertainment network og Google play account (Men måske skal der credit card til?)
-
Og så er der lige min lillebrors forslag, At få en digital antenne.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-08-14 09:25

PerChris, hvor bor du henne i landet - jeg tænker at det burde være ligetil at få en digital antenne til at virke.

Selv bor jeg inde i byen, så jeg kan nøjes med en stueantenne til 100 kr - men hvis man sætter en billig antennen højt i huset eller uden for huset, så burde det være fint signal i 90% af landet - tænker jeg...

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 05-08-14 17:17

Hej
Thomas_Mygind
Jeg bor på i en lejlighed på Amager, så der burde være signal nok.
Jeg har prøvet 2 forskellige antenner indendørs men,
Indendørs i lejligheden er tv signalet dårligt, udenfor er det meget bedre.
Jeg skal bare have ført en ledning indefra og ud, og det er ikke helt let.