/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse
Fra : js2706
Vist : 1183 gange
100 point
Dato : 28-07-14 12:46

Det lykkes ikke at systemgendanne min computer. Efter at have kørt hele proceduren skriver den, at det ikke blev gennemført - "uspecificeret fejl (0x0000022)". Somme tider skriver den osse, at et antivirusprogram måske blokerer, at jeg skal deaktivere dette. Jeg havde tidligere AVG, hvor jeg kunne deaktivere midlertidigt, og så lykkedes det. Men nu har jeg Avast, hvor denne funktion tilsyneladende ikke findes. Hvad gør man?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-07-14 12:48

Genstarter og prøver igen.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 28-07-14 12:59

Det er forsøgt indtil flere gange - osse med at bruge en anden og tidligere gendannelsesdato. Men det gør ingen forskel!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-07-14 13:15

Citat
Somme tider skriver den osse, at et antivirusprogram måske blokerer, at jeg skal deaktivere dette. Jeg havde tidligere AVG, hvor jeg kunne deaktivere midlertidigt, og så lykkedes det. Men nu har jeg Avast, hvor denne funktion tilsyneladende ikke findes. Hvad gør man?

Jo, funktionen findes også hos AVAST - du højreklikker blot på ikonet ved uret og går ind i menuen...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-07-14 14:05

ja, og så klikker du på:
Avast! styring af skolde - og her kan du så vælge hvor lang tid eller evigt Avast skal være deaktiveret.
Ammitz

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-07-14 14:34

Du skal kunne systemgendanne selvom avast er aktivt. Hvis du ikke kan systemgendanne er årsagen måske et defekt styresystem, der trænger til en ny installering.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-07-14 14:38

Citat
Avast! styring af skolde

Ja, selvfølgelig Højreklik og avast! styring af skjolde

Klart nok!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-07-14 15:48

selvfølgelig ikke skolde men skjolde, - det må være heden...
Men jeg kan altså godt systemgendanne selvom den er slået til - så ????
Ammitz

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-14 16:16
Kommentar
Fra : js2706

Dato : 28-07-14 17:18

Deaktivering af Avast gør ingen forskel. Jeg har nu forstået, at skurken er 0xc0000022, som altså skal fjernes. Tak til mig-selv, men desværre fandt jeg ikke ud af det. Iflg. Google findes der flere programmer til formålet, men det kræver lidt erfaring og gode engelskkundskaber. Jeg arbejder videre med sagen i håb om "helbredelse", og jeg vender tilbage senere. Foreløbig tak til all!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-07-14 17:51

Nogen ting taler for at du kunne have god gavn af disse reparations-værktøjer...

http://www.iobit.com/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-07-14 17:54

PRØV DET!

Du kunne jo starte med http://www.iobit.com/malware-fighter.php - det er fantastisk gode programmer og så er de langt hen ad vejen gratis...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-14 19:05

Prøv at kør CHKDSK/F/R gennem kommandopromt eller? hvis du har original DVD SFC/SCANNOW.
Med eller uden mellemrum mellem / ... og lad det hele køre færdigt, ellers får du endnu flere problemer
? chkdsk/f/r retter systemfejl - sfc/scannow gendanner dine systemfiler.
Men prøv først lige at se efter om drevet du har backup på er ændret = drev bogstav, eventuelt prøv CHKDSK/F/R på den partition før alt andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-14 19:06

Har du ikke en DVD med Win7 på til at reparere, så har jeg en 64bits = hvis og såfremt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-07-14 15:24
Annuller spørgsmålet
Fra : js2706

Dato : 05-08-14 16:21

Dette er for indviklet til, at jeg med mit beskedne kendskab kan finde ud af en løsning. Men tak for alle jeres svar. M.v.h. - John