/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mosebaek.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 26-07-14 19:42

Hej Mosebaek. Det er lang tid siden jeg har hørt fra dig.
Forhåbentlig har du fået styr på helbredet..?

Mvh.
Tommy
- Som jeg sagde til Gurli Margrethe: At skændes med sin kone er som at prøve at puste en elektrisk pære ud....

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-14 13:04

Mange tak for venlig interesse,Kaptajn-Tommy. Når du spørger,vil jeg da også svare,selvom ens sygdom nok er verdens mest uinteressante emne,at komme ind på.(For andre).

Husker endnu min bedstemor,der gerne "underholdt" et helt selskab med,hvor mange slags medicin,hun indtog dagligt. Hun nåede at blive 84 år.

Jeg har fået konstateret Leukæmi,som de nu kalder lymfekræft. Men de kalder det for "Gammelmands". Er fortsat i en "udredningsforløb". Skal ha`taget flere blodprøver,og

gennem flere undersøgelser,inden de tar stilling til det videre forløb. Jeg tar det stille og roligt. Har ingen hævede lymfer,og føler mig ikke syg. Kun noget træthed,(nok aldersrelateret) og "syre" i benene.
Tror selv jeg har gået med det i årevis. Men tænker da ind imellem på een af Yvonne`s (Olsen-Banden) guldkorn: Nu har man nået den alder,hvor man kun har den sidste tid tilbage.

Denne situation har jeg levet med,siden 1942.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-14 14:50

Citat
Men tænker da ind imellem på een af Yvonne`s (Olsen-Banden) guldkorn: Nu har man nået den alder,hvor man kun har den sidste tid tilbage.
Åh ja åh ja disse minder fra dengang verden - netop ikke var ad lave. Disse Olsenbande film var meget populære - og Østtyskerne var helt tovlige med filmene.

Nu er ord jo skide fattige. Jeg kunne godt skrive en masse følelsesporno som hverken du eller jeg har glæde af, så det vil jeg afholde mig fra.
Men, når nu det er sagt, vil jeg da ikke undlade at fortælle - som du sikkert ved, der er en masse der lever et langt og godt liv med sygdommen. Det sværeste er nok den psykiske del af sygdommen. Her gælder det om at bevare sit gode humør. Husk, et godt grin flere gange om dagen, er ligeså helbredende som piller.
Lov mig en ting Mosebaek, lev nu dit liv som du har lyst til, og lade være med at lytte for meget til adfærdsregulatorene - de såkaldte sundheds-apostle. En håndbajer med gode venner, en smøg, et godt grin er mere livsforlængende end alt deres sundhedsbavl.

Mosebaek, du og din familie ønskes fortsat en rigtig god sommer.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-07-14 18:10

Citat
Mosebaek, du og din familie ønskes fortsat en rigtig god sommer.

I lige måde. Og tak for de pæne ord.
Jamen,jeg forsøder da også stadigvæk mit liv,med en pils....eller to. Alt efter behov. Og majspiben når kun at blive kold om natten. De har heller ikke løftet pegefingre på sygehuset. Kun spurgt efter,hvor meget tobak og alkohol,jeg indtog. De tænker selvfølgeligt,sådan en gammel synder,kan ikke omvendes.
Men jeg har da oplevet et pår ting her i foråret,der gi`r lidt stof til eftertanke: Min frisør ven (kørte rundt og klippede enkelte kunder,efter han lukkede salonen) døde her fornyligt. Også af den grimme sygdom. 67 år,vejede til sidst under 100 pund. Vi plejede at dele et par pilsnere,når klipningen var overstået. En festlig gut,lige til det sidste. Hvergang ville han sælge Viagra til mig. Som han sagde:Så kan du slå søm i,med "den". Men han nåede lige et sidste tur til Sharm El Sheikh,med kone børn og børnebørn. (Hans ynglings-destination).

Vores nærmeste nabo,mistede vi på nær samme tid. 64 år.

Men bare rolig. Jeg agter at fortsætte her på Kandu,med mit fattige,ukulturelle og til tider platte sprogbrug.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-07-14 18:31

Pokkers osse,glemte li`e: Dr1 har været så elskværdigt,at berige vores tv-aften,ved at sende DEN GODE,DEN ONDE,OG DEN GRUSOMME. Seancen skulle ta`form kl. 21.55.

Her er Sergio Leone,ved at slå John Ford af banen,som Western genrens største instruktør.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-14 22:08

Dit sprogbrug er hverken ukulturelt eller plat, du taler så man kan forstå det.

Tak for svaret Mosebaek.
Vi skrives sikkert ved i andre tråde

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-07-14 19:27

Mange tak,Tommy.

Citat
Vi skrives sikkert ved i andre tråde

Ja,forhåbentlig.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 03-08-14 17:35

super gode indlæg.
Også hilsen herfra.