/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
ændre format på phone billeder
Fra : ingelein
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 26-07-14 18:41

Hej
Jeg er ved at være venner med min Nokia Lumia. Nu vil jeg bare gerne have et andet format på de billeder jeg tager - ikke de her højformatbilleder, som kameraet automatisk tager. Kan man indstille formatet på forhånd - eller må jeg redigere formatet i et billedbehandlingsprogram? Derved mister man jo en del af det, man gerne ville have med på billedet
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-07-14 18:49

Kan du ikke bare lægge telefonen ned på langs, så det bliver bredformat?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-14 19:22

I stedet for at tage billedet, når telefonen er på "højkant", så vender du telefonen, så den er "vandret"

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-07-14 19:25

Var det ikke det, jeg skrev?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-14 21:13

Lumia er windows baseret og kan derfor kun tage højformat selvom telefonen ligger ned.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-07-14 22:22

Hej
Jeg fandt ud af at man kan ændre formatet ved at indstille telefonens kamera. Enten tager man 16:9 billeder - højkant = lange billeder, eller man kan indstille formatet 4:3, som er et almindeligt kameraformat.
Tak for svarene, som desværre ikke kunne bruges
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-14 09:04

16:9 er bredformat, så der kan ikke forventes et rigtigt svar på et forkert spørgsmål.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-07-14 10:08

@Eyvind - som har glemt at han ikke vil svare på mine spørgsmål, så der må være noget galt, omend svaret er rigtigt 16:9 er bredformat, som vi kender det fra vores fjernsynsskærm bl. a.
Du kan svare nok så mopset, jeg opfylder ikke dit ønske om at blackliste dig.
Ingelein

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 27-07-14 20:20

Det burde virke at dreje telefonen en kvart omgang
http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp8-wppersonal/how-to-turn-on-auto-rotation-in-nokia-lumia-520/aed5f694-9066-4e4f-9f89-99ab66b55b19
Måske hjælper det at genstarte telefonen.
/Janus