/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samsung S5301 Glaxy Pocket plus android
Fra : Dieter
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 25-07-14 21:58

Jeg har købt ovenstående. Har fundet ud af en hel del.
MEN jeg grejer ikke at sætte den op således at nogen kan ring mig op.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-14 22:14

Har du sat et SIM kort i den?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-07-14 22:43

JA !

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-14 22:49

Får du forbindelse til det pågældende netværk?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-07-14 23:02

hvordan undersøger jeg det ?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-07-14 23:07

Hej, jeg vende først tilbage i morgen. God nat til dig !

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-14 00:48

Når du har sat SIM kort i telefonen så starter du den og logger ind på din Google konto, brugernavn og adgangskode er den sammen som du bruger til G mail, hvis du ikke har en Google konto så bliver du vist nødt til at oprette en, når du er logget ind så er telefonen klar til brug.
Selv jeg som helst undgår Google har en konto, den bliver ikke brugt til andet end at holde telefonen kørende og have adgang til play Google, det er der man henter nye app's
Husk at det vil være en god ide' at have et mobilabonnement med data, 1 GB er rigeligt til at tjekke mail og gå lidt på nettet en gang imellem + hente de evindelige opdateringer til dine app's

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-14 04:41

Mobiltelefoner eller smartphones har aldrig behøvet yderligere opsætning når der bliver sat et aktivt simkort i dem, de virker med det samme hvis der er strøm og er låst op..........hvad gør den når du selv ringer op ?

Når det fungerer skal man opsætte kontakter, telefonsvarenummer, ringetoner m.m.

Og gå ind på Samsungs hjemmeside og hent manualen, den der følger med er tynd og dækker ikke alle forhold.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-14 07:53

På min htc, skulle jeg først ind i Favoritter/ Indstillinger og der skulle jeg aktivere mobilt netværk/ Wifi og bluetooth før der kom gang i min telefon.
Klikker du så på Mobilt netværk, kommer du ind i undermenu med flere indstillinger.
Dette var en såkaldt ny installering efter nulstilling af telefonen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-14 08:04

Citat
På min htc, skulle jeg først ind i Favoritter/ Indstillinger og der skulle jeg aktivere mobilt netværk/ Wifi og bluetooth før der kom gang i min telefon.

Jep, men det skal først gøres når man skal bruge disse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-14 08:17

Jeg kunne ikke ringe/sms før jeg aktiverede Mobilt Netværk, OM det så er en fejl på min tlf skal jeg ikke gøre mig klog på.

Husk at hent en Antivirus app, selv bruger jeg AVG.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 26-07-14 10:49

Hej,
jeg takker jer alle sammen for gode råd. Men jeg magter ikke at følge dem. Siden min ulykke har jeg det ret svært med at overskue ting som er mere almindelig end som så.
Så næste gang vi er i Aalborg går jeg ind til Telenor som vi er kunde hos og får dem til at sætte smartfonen op.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-14 16:41

Citat
Har du sat et SIM kort i den?

Øh, vender det rgtigt

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 26-07-14 17:06

Kan du ringe ud fra din telefon, eller skriver den at u kun kan foretage nødopkald? Er dit det et nyt Sim kort du har fået tilsendt skal det aktiveres før det kan bruges.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 26-07-14 22:33

Simkortet vender rigtigt! Det kan heller ikke vendes forkert.

Hver gang jeg åbner telefonen skal jeg indtaste pinkoden. Simkortet har jeg taget fra min gamle telefon.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-14 22:38

Så er kortet sikkert SIM-låst til din "gamle" telefon - derfor!!!

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 26-07-14 22:53

Tak for denne oplysning. Så må jeg bede telenor om et nyt simkort,

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-07-14 23:37

Eller få tidligere udbyder til at låse kortet op.

Hvem var den tidligere udbyder?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 27-07-14 00:29

Telenor var den tidligere udbyder

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-14 08:15

Citat
Hver gang jeg åbner telefonen skal jeg indtaste pinkoden. Simkortet har jeg taget fra min gamle telefon.

Simkoden skal man bruge for at åbne når den har været slukket, ikke at forveksle med en låsekode som man kan sætte ind hvis andre hjemme eller på jobbet kan finde på at bruge den når den er tændt.

Jeg og nok også andre har været ude for at en gammeldags mobiltelefon har ringet op når den lå i en stram lomme, det sker hvis man har kodet een tast til at ringe op til bestemt nummer, dette sker ikke hvis man bruger en låsekode.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 28-07-14 18:02

Tak for svaret Bille1948.
Jeg har fået et nyt SIM kort fra Telenor. Så nu virker min smartphone