/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Frideriche Frandsine Larsdat
Fra : 2601
Vist : 708 gange
500 point
Dato : 24-07-14 15:08

Hvor bliver Frideriche Frandsine Larsdatter ( Larsen) af efter 1870?
Jeg har søgt i Munkebo FT uden at finde hende samt i Agerdrup Kirkebog døde op til 1930 uden at finde hende.

Hun er født 14 maj 1826 i Vester Kjærbye Mark, Agedrup sogn i Bjerge herred, Odense amt.
Jeg har det følgende på hende:

Hjemmedøbt den 15de
Mai fremstillet i (Agedrup) Kirken d: 2den Juli
Faddernes Navn, Stand og Opholdssted:
Karen Hanses, Margarethe Jenses
Huusmændene Peder Rasmussen
Hans Rasmussen Post og Indsid-
der Jens Olsen, alle af V: Kjær-
bye
Agedrup Kirkebog side 36 nr. 3/1826. Opslag 32, 1814-1831.

Konfirmation: 1840.
Dom angående Kundskab og Opførelse:
?t god
Når og af hvem Vaccineret:
den 26 juli 1827
af Dist.lægen ?
Agedrup Kirkebog side 84 nr. 6/1840. Opslag 67, 1832-1851.

AFGANGSLISTE, AFGAAEDE FRA SOGNET formeldt Bortrejst: 1. October 1847 Nr. 44 Navn: Frideriche Frandsine Larsdatter, Westerkjærbye Alder: 21 1/2 Aar, d 15/5-1826 Håndtering: Hjemme at barsle hos sin Fader Hmd: Lars Nielsen i Vstkbye (Vesterkærbye).Hvorhen ankommet: Til Bager Christensen i Odense Frue Sogn, Anmærkninger: blank.
Agedrup Kirkebog side 205 nr. 44/1847. Opslag 180, 1832-1851.

TILGANGSLISTE ANKOMMET TIL SOGNET. Kladde
Nr. 3 Navn: Mette Cathrine Larsdatter ALDER: 21 HÅNDTERING: ? HVORFRA ANKOMMET: Sct. Knuds ANMÆRKNINGER: -" - ( 4/11 1843.
Vor Frue Kirkebog side 117 nr. 3. Opslag 31, 1834-1846.

Folketælling - 1855.
Odense, Aasum, Aasum, Raagelund, en gård, 7,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Andersen 48 Gift husfader gårdmand Sdr. Nærå
Johanne Pedersdatter 56 Gift hans kone Her
Peder Jensen 31 Ugift hans stedsøn, tjenende Her
Peder Nielsen 73 Enkemand aftægtsmand St. Hans Odense
Hans Hansen 22 Ugift tjenestekarl Marslev
Hans Rasmussen 16 Ugift tjenestedreng Marslev
Frederikke Fransine Larsdatter 29 Ugift tjenestepige Agedrup .....NB:
Gjertrud Marie Hansen 16 Ugift tjenestepige Agedrup

Folketællinf - 1860.
Odense, Bjerge, Munkebo, Munkebo Mark, Et Landsted, 72,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Christensen 43 Gift Boelsmand, Huusfader Mesinge Sogn
Anna Larsen 31 Gift hans Kone Agedrup Sogn
Anna Hansdatter 86 Gift Huusfaderens Moder der af ham forsørges Mesinge Sogn
Christian Morten Pedersen, 15, Ugift, deres Børn, Her i Sognet
Andreas Sophus Pedersen 2 Ugift deres Børn, Her i Sognet
Frederikke Frandssine Larsen, 34, Ugift, Tjenestepige, Agedrup Sogn .....NB.
Niels Peder Frederiksen, 13, Ugift Pleiebarn, Forsørgelsesberettiget i Agedrup Sogn Agedrup Sogn

Folketælling - 1870.
Odense, Bjerge, Agedrup, Vesterkjærby, gaard,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Abrahamsen 57 Gift huusfader sognefoged Vissenberg sogn, Odense Amt
Anne Marie Thomasdatter 69 Gift huusmoder hans kone her i sognet [Agedrup]
Peder Kristian Pedersen 30 Gift søn her i sognet [Agedrup]
Anne Kirstine Larsen 25 Gift svigerdatter Munkebo sogn, Odense Amt
Hans Vilhelm Jensen 22 Ugift tjenestefolk Odense
Peder Kristian Nielsen 16 Ugift tjenestefolk St. Hans Landsogn, Odense
Anne Margrethe Rasmussen 20 Ugift tjenestefolk Munkebo sogn, Odense Amt
Sidsel Marie Kirstine Thomsen 15 Ugift tjenestefolk Munkebo sogn, Odense Amt
Andreas Tagesen 56 Gift huusfader jordbruger her i sognet [Agedrup]
Marie Jørgensen 62 Gift huusmoder hans kone Munkebo sogn
Karen Sophie Andreasen 25 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Abel Kathrine Andreasen 22 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Hans Kristian Andreasen 19 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Anders Kristian Andersen 1 Ugift pleiebarn her i sognet [Agedrup]
Anders Hansen 69 Enke(mand) huusfader jordbruger Mesinge sogn, Odense Amt
Frederikke Frandsine Larsen 43 Ugift tjenestefolk her i sognet [Agedrup] .......NB.
Karen Pedersen 15 Ugift tjenestefolk her i sognet [Agedrup]
Jeppe Frandsen 69 Gift huusfader jordbruger Aasum sogn, Odense Amt
Karen Sophie Jensen 35 Gift huusmoder hans kone Munkebo sogn, Odense Amt
Jens Marstrand Frandsen 7 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Mads Marstrand Frandsen 5 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Mads Jørgensen 52 Gift huusfader jordbruger Munkebo sogn, Odense Amt
Henriette Elise Pedersen 44 Gift huusmoder hans kone her i sognet [Agedrup]
Johanne Kirstine Madsen 22 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Jørgen Madsen 20 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Marie Madsen 19 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Anne Sophie Madsen 15 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Peder Kristian Madsen 13 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Niels Frederik Madsen 10 Ugift deres børn her i sognet [Agedrup]
Rasmus Pedersen 57 Gift huusfader jordbruger her i sognet [Agedrup]
Marie Nielsdatter 56 Gift huusmoder hans kone Munkebo sogn, Odense Amt
Marie Kirstine Karoline Rasmussen 17 Ugift datter her i sognet [Agedrup]
Jacob Jørgensen 35 Ugift tjenestekarl Viby sogn, Odense Amt

AFGANGSLISTE, AFGAAEDE FRA SOGNET formeldt Bortrejst: 29/9. 1871 Nr. 33 Navn: Frideriche Frandsine Larsdatter, Vkjærbye Alder: 15/5-1826 Håndtering: Ligeså (Vkjærbye) Hvorhen ankommet: Ligeså ( Dræby) Anmærkninger: blank.
Agedrup Kirkebog side 218 nr. 33/1847. Opslag 158, 1862-1880.

Folketælling - 1870.
Odense, Bjerge, Agedrup, Vesterkjærby, gaard,
Samtlige personer i husstanden:
Anne Marie Thomasdatter, 69, Gift, huusmoder, hans kone, her i sognet [Agedrup]
Peder Kristian Pedersen, 30, Gift, søn, her i sognet [Agedrup]
Anne Kirstine Larsen, 25, Gift, svigerdatter, Munkebo sogn, Odense Amt
Hans Vilhelm Jensen, 22, Ugift, tjenestefolk, Odense
Peder Kristian Nielsen, 16, Ugift, tjenestefolk, St. Hans Landsogn, Odense
Anne Margrethe Rasmussen, 20, Ugift, tjenestefolk, Munkebo sogn, Odense Amt
Sidsel Marie Kirstine Thomsen, 15, Ugift, tjenestefolk, Munkebo sogn, Odense Amt
Marie Jørgensen, 62, Gift, huusmoder, hans kone, Munkebo sogn
Karen Sophie Andreasen, 25, Ugift, deres børn, her i sognet [Agedrup]
Abel Kathrine Andreasen, 22, Ugift, deres børn, her i sognet [Agedrup]
Hans Kristian Andreasen, 19, Ugift, deres børn, her i sognet [Agedrup]
Anders Kristian Andersen, 1, Ugift, pleiebarn, her i sognet [Agedrup]
Frederikke Frandsine Larsen, 43, Ugift, tjenestefolk, her i sognet [Agedrup]
Karen Pedersen, 15, Ugift, tjenestefolk, her i sognet [Agedrup]

TILGANGSLISTE ANKOMMET TIL SOGNET.
Nr. 30 Navn: Frideriche Frandsine Larsdatter ankommet 29de Septbr. 1871 ALDER: 45 1/2 HÅNDTERING: Sammestedshen HVORFRA ANKOMMET: Sammestedsfra med Pastor Hóier Móllers Paategning ANMÆRKNINGER:vaccin.
Munkebo Kirkebog side 149 nr. 30. Opslag 150, 1840-1875.

Dræby= stednavn i Munkebo Kirkesogn, Bjerge Herred, Odense Amt.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-14 19:45

>>Frideriche Frandsine Larsdatter
>Frederikke Frandsine Larsen, 43, Ugift, tjenestefolk, her i sognet [Agedrup]

ikke helt ligegyldig når vi skal søge...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-07-14 21:47

Til svendgiversen

Tak for din hjælp.

Hun er døbt Frideriche Frandsine Larsdatter. Men jeg har medtaget hvad jeg har på hende, også de navne hun optræder med. Man tog det ikke så nøje med stavemåden dengang.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 500 point
Dato : 25-07-14 09:46

Hej 2601

Du finder hende død i KB Munkebo-Bjerge-Odense 1849 - 1881 opslag 266
hun er død 6-12-1873 og begravet 12-12-1873 - 48 år gl.

Hilsen Påsse

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-07-14 10:21

Tak for svaret Påsse.

Nej jeg vil sige dig mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.