/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Batterier til undervandslygte
Fra : Jonn87
Vist : 417 gange
200 point
Dato : 20-07-14 15:59

1.
Hej, jeg har købt en lygte til undervandsjagt, og specifikationer fortæller at den kan lyse i 3-4 timer. Jeg har købt nogle batterier af middelkvalitet, og lygten lyser i mindre end en time. Lygtens Batteritype hedder 18650.
Jeg er ude efter den bedste kvalitet af denne type batteri, og tænker Panasonic eller Sony og søger derfor et sted her i DK hvor jeg kan få dem - meget gerne i en fysisk butik i KBH.

2.
Specifikationerne for lygten er bl.a. flg.:
Working Voltage: 3.6~4.2V
Current: 3200 mA

Jeg har set at man kan få denne batteritype med forskellig ampere, og tænker så at jeg vil købe dem med højst ampere. Men må man det, nu hvor specifikationerne er som ovenstående? Altså kan jeg tillade mig at købe et batteri med 3400 mA? Eller lad os sige 4000 mA, hvis det findes?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-07-14 16:16

Hvis du ikke skulle være klar over det, findes der noget der hedder GOOGLE -
måske den butik du købte lygten også kunne hjælpe...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-07-14 21:02

KAN kun skrive en ting, køb originale = ikke kina =)/%¤¤) de holder omkring 15 minutter og så skal de til opladning
Og så mener jeg at du kan få dem med større kapacitet, end 3200, og lygten bruger ikke mere strøm af den grund ? medmindre den også kommer fra kina.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-07-14 21:05

Ellers prøv batteribyen = gratis levering.
http://www.batteribyen.dk/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-07-14 21:08

http://www.batteribyen.dk/catalogsearch/result/?q=18650

Batterier, der har typen 18650. Prøv selv at kigge hvilken, der passer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-07-14 21:09

Jeg har ´Danske´ batterier der er knap 8 år gamle og har været brugt flittigt,? de holder mere strøm end billige fra ??? men dé kan bruges til mindre strømslugende appereater som en fjernbetjening - ellers intet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-07-14 23:54

Jeg benytter selv UltraFire: http://www.dx.com/p/ultrafire-brc-18650-3-7v-3600mah-rechargeable-li-ion-batteries-yellow-pair-178640
Dem er jeg yderst tilfreds med.
Jeg havde nogle Panasonic 3400mAh til at starte med (fulgte med min lygte) men det var noget billigt l..., de skulle lades hele tiden.

Du kan finde dine Panasonic batterier her (ikke de samme jeg havde):
http://lygteshoppen.com/opladere-batterier/genopladelige-opladelige-batterier-li-ion-

Et par ting du skal være obs på:
18650 betyder at det er et batteri med en diameter på 18mm og en længde på 65mm.
For at du kan bruge batteriet skal der være monteret et beskyttelses kredsløb og det sider normalt på selve batteriet med mindre du benytter en batteripakke hvor flere batterier er samlet, så sider det på selve batteripakken (som f.eks batteriet til en bærbar, det er typisk 18650 batterier samlet i en batteripakke)
Der behøves kun en beskyttelse pr kredsløb
Et 18650 batteri med beskyttelseskredsløb er derfor større end de 18X65mm.
Mine UltraFire er faktisk tæt på 19X70mm altså 1mm tykkere og 5mm længere!!!!!
Så du skal checke at de batterier du har tænkt dig at købe kan være i din lygte.

En anden ting at være opmærksom på, selv kinabatterier som mine UltraFire er udsat for "kinakopier"
Så det er desværre en jungle.