/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Audacity
Fra : herbie70
Vist : 542 gange
134 point
Dato : 20-07-14 12:00

Hej
Jeg har installeret Audacity, men jeg har et problem, jeg kan ikke optage lyden, der kommer ingen udslag. Det må være noget med opsætningen, er der nogen som kan hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-14 12:34

Har du valgt om lyden skal komme fra computerens lydkort eller fra mikrofon eller anden lydindgang?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-07-14 20:12
Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 21-07-14 11:01

Citat
Har du valgt om lyden skal komme fra computerens lydkort eller fra mikrofon eller anden lydindgang?

Hvor kontrollerer jeg det,?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-07-14 02:33

Klik på pilene nede ved uret på proceslinien og højreklik på lydikonet
http://billedeupload.dk/?v=i9KW.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-07-14 11:05

Glem forrige indlæg.
Du skal ind i selve programmet og indstille det - noget med lydsource, normalt finder programmet det selv

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 22-07-14 20:18

til o.v.n
Hej du har før hjulpet mig med en glimrende beskrivelse af audacity, kan du hjælpe igen.
Jeg forstår det ikke rigtig, de andre gange jeg har installeret audacity, kører det omgående, men ikke her, jeg har prøvet at afinstallere flere gange men med samme problem.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 134 point
Dato : 23-07-14 01:34

Det er på min bærbare med Windows 8.1 af jeg har Audacity (den er selvfølgelig også på min Linux computer) Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe men vil gerne prøve.
Hos mig fungerer programmet med standard indstillinger som er indstillet til at optage fra computerens lydkort, det bliver vist som Speakers (højtalere) i programmet og Audacity har også fundet Internal Microfone (indbygget mikrofon) begge dele virker uden problemer her så du må beskrive dit problem mere nøjagtig.
Jeg har lige nu før jeg skrev det her indlæg afprøvet optagelse fra højtalerne og mikrofonen og det virker uden at jeg skal ændre noget fra de indstillinger som programmet viste efter installering.
Når jeg bruger Audacity som musikafspiller så er det vist med 2 vandrette grønne bjælker oppe til venstre, lidt længere til højre er der 2 bjælker mere som viser indspilning de bliver røde og giver udslag efter hvor højt du indspiller, du kan indstille for både højtaler og mikrofonen hvor høj styrke du vil optage i.
Øh jeg kommer til at tænke på om du venter på at der vises udslag når du taler i mikrofonen eller en anden lyd afspilles på computeren DET GØR DER IKKE det er først når du har klikket på den røde optageknap at der vises udslag på de røde bjælker længst til højre.
Stop optagelse med den gule knap og hør hvad du har optaget med den grønne knap, gem din optagelse ved at klikke på Filer og på Eksporter, der vælger du formatet du vil gemme lydfilen i, hvis du vil gemme som mp3 så skal du installere Lame omkoderen i programmet:
http://wiki.audacityteam.org/index.php?title=Lame_Installation#Windows_Instructions
du kan rediger i den optagne lyd før du gemmer, fjerne støj og andet uønsket, men det kræver virkelig megen øvelse og mange- mange timer med forgæves forsøg før der bliver et nogenlunde resultat ud af anstrengelserne, så pas på ikke at ødelægge en uerstattelig lydfil men gem en kopi at øve på.
men som jeg begyndte mit indlæg så skal du komme med en mere detaljeret forklaring af dit problem, jeg har ferie og er sandsynligvis i nærheden af en computer sidst på formiddagen og sent om aftenen.

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 23-07-14 18:35

Jeg har en stationær PC med win 7. Jeg har en løs mikrofon.
Da jeg havde installeret Audacity satte jeg mikrofonen i stikket på fronten af PC'en, men det gav intet signal til Audacity.
Efter at have revet mig i håret et par timer satte jeg mikrofonstikket i stikket på bagsiden af PC'en og nu kom der signal til Audacity!

Mvh nyfigen

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 25-07-14 10:11

[CITATDet er på min bærbare med Windows 8.1 af jeg har Audacity ]Indsæt dit citat her[/CITAT]
Hej, tak for at du skriver til mig, det er lidt svært at forklare, jeg har taget et screenprint, men det kan jeg jo ikke sende til dig, eller hvad??

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 26-07-14 06:17

Du kan sende et link til en fil med Dropbox.
Her er et eksempel, hvor jeg har taget et screendump fra Audacity på min bærbare (win 7), hvor jeg bare skal snakke så ryger det ind som signal til Audacity.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/12083009/Sk%C3%A6rmbillede%202014-07-26%2006.05.23.png

Det er fra Public-folderen i Dropbox, at jeg højreklikker og vælger "Kopier offentligt link".

Mvh nyfigen

Godkendelse af svar
Fra : herbie70

Dato : 06-08-14 15:29

Tak for svaret o.v.n..
Ok så lykkes det