/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bluetoth tastatur til miniipad
Fra : lham
Vist : 659 gange
200 point
Dato : 20-07-14 07:25

Har fået et Bluetoth tastatur fra Rema kr 199 ( model nr 38).
Jeg kan ikke få den parret med ipaden , hver gang jeg prøver skriver den" parring mislykkedes."

Tastaturet er opladet og ligger ved siden af ipaden .Jeg har også prøvet at trykke på "den lille runde Connect knap " på tastaturet.

Desværre fulgte der ikke manual med, og jeg kan ikke finde noget teknisk på nettet.
Er der nogen der har erfaring med tastaturet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-07-14 08:20

Har du aktiveret Bluetooth.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-07-14 08:21

Ingen manual ?

Normalt skal der indtastet en 4-cifret kode for at tage en bluetooth enhed i brug.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-07-14 09:08

Har aktiveret Bloototh på miniipad og den ber så om at indtaste 4 cifre-de bliver så afvist.
På tastaturet har jeg ikke aktiveret udover opladning og tænde på on/off knappen og så prøve "connect " knappen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-14 11:28

Standart koder plejer at være noget med 0123 / 1234 / 9999 osv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-14 11:28

NB stod det ikke på indpakningen?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-07-14 11:39

hver gang jeg prøver at parre serverer ipaden en ny 4 cifret tastaturkode

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-07-14 11:48

Har du prøvet at taste den ind på tastaturet??

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-07-14 12:18

ja indtastning af de foreslåede koder forsøgt på begge tastaturer -, men besked er "mislykket parring " og så skal jeg trykke på OK kanappen for at komme videre

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-07-14 12:22

Du skal kUN indtaste koden på BT tastaturet og trykke Enter

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-07-14 17:41

Jeg har nu igen igen opladet tastaturet og indtastet de koder ipad præsenterer mig for på BT tastaturet -allerede inden jeg når at trykke på enter får jeg beskeden "Pardannelse mislykkedes -sørg for at BT keyboard er slået , inden for rækkevidde og er klar til pardannelse "

Måske har det noget at gøre med at BT tastatur skal være klar til pardannelse ??-hvad kan det gå ud på

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-07-14 17:59

Klik på connect på BT tastatur lige før du får koden fra iPad.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-07-14 07:21

Bille 1948

Det gør detværre ingen forskel-når jeg trykker på BT tastatur connect knap lige efter at have trykket på tilslut på ipad skærm blinker den ene af de 2 ens blå dioder på BT tastaturet mens ipad leverer det sædvanlige :
"Pardannelse mislykkedes -sørg for at BT keyboard er slået , inden for rækkevidde og er klar til pardannelse "

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-14 12:25

Så tryk på den FØR du får koden fra iPad, som jeg skrev!!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-07-14 15:25

bille 1948

Hvis jeg trykker conect knappen uden at have foretaget mig noget på bluetooth under generelt på ipad sker der slet ingen ting -altså der kommer ingen kode der ønskes indtastet

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-14 15:36

Du skal selvfølgelig stadig gøre det på iPad, for ellers kommer der jo ingen kode, men på iPad skal det ske EFTER du har trykket på conncect.

Hvor svært er det at forstå logikken?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-07-14 17:56

Bille 1948

Citat
Hvor svært er det at forstå logikken?

Hvad kom først -hønen eller ægget ??

Nu har jeg så prøvet dit sidste forslag fra dig både med engangstryk på connect knap og med connect knap holdt nede mens jeg jeg prøver at etablere parring via ipaden.

samme beskede som tidligere !!!

Har du selv det samme BT tastatur som mig ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-07-14 19:19

Nej, jeg prøver bare at bruge logikken bag at parre BT enheder.

Den enhed, der skal parres (tastatur) skal udsende BT signal, mens den anden enhed giver koden (den udsender samtidigt BT signal) og så skal koden indtastes på den modtagende enhed (tastatur).

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-14 00:53

Citat
Pardannelse mislykkedes
du er for langsom, det irriterer også mig at det skal gå så stærkt at man næsten ikke kan nå at skive tallene (jeg har ikke Ipad eller bluetooth tastatur men jeg kender problemet med andre enheder som jeg gerne vil parre med min smartphone)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-08-14 07:15

En bekendt med noget "forstand" på Blootooth paring har prøvet med mit tstatur og min Ipad-han meber tastaturet er blevet def. så nu må jeg aflevere det i Rema og se hvad der sker

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 03-09-14 07:33

Tak for svaret o.v.n..

Rema lige byttet til en ny -ganske vist en større til alm Ipad men virker fint til mini ipad så den nu ombyttede var altså gået defekt