/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ekstern harddisk til tv
Fra : Pytten1510
Vist : 645 gange
50 point
Dato : 19-07-14 22:29

Hej
har lige et spørgsmål...vi har købt en ekstern harddisk til vores tv. Den kan sætte programmer på pause og optage.
Vi har også en dvd optager med HD, men den kan kun optage via scart og kvaliteten bliver derefter.
vores problem er at vi gerne vil optage på HD men vi kan ikke se et andet program mens den optager.
hvad er løsningen ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-14 22:40

Citat
hvad er løsningen ?
der er flere løsninger alt efter hvordan i modtager TV signalet,
1 hvis TV er direkte tilsluttet antennen så skal i bruge et TV med 2 tunere,
2 hvis ser TV gennem en digitalboks eller fra satellit så skal i bruge en boks med 2 tunere,
3 eller i kan købe et TV mere
øh forslag 2 dur vist ikke når harddisken er tilsluttet TV, kun hvis i flytter harddisken ned til modtagerboksen, boksen skal være forberedt til PVR

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 19-07-14 22:56

Vi har et helt nyt tv. Købt i oktober 13
vi er på fællesantenne og modtager derfor digitalt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-14 23:16

I har kun mulighed for at se et program og samtidig optage et andet program hvis TVet har 2 tunere

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-07-14 23:18

Eller HD optager har 2 tunere, og signalet går gennem den.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 19-07-14 23:28

Hmm....så er der noget der tyder på mere anskaffelse....hvad skal man gå efter hvis man gerne vil have optagelserne i god kvalitet....altså ikke via scart ?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 20-07-14 07:33

Findes der en adapter fra scart til hdmi ? For det ville da løse problemet midlertidigt....

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-14 09:04

scart til hdmi :

http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/scart-til-hdmi/scart-til-hdmi-converter-%28720p%29.asp?gclid=CO6R9K6H9Z8CFRks3god93LndA

synes prisen er lidt pebret, men det er jo relativt, ang kvalitet af billede bliver det jo ikke bedre ved digital til analog convertering

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-07-14 19:22

Der vil altid gå lidt tabt i kvaliteten når man konverterer fra et format til et andet - også når man konverterer fra det analoge SCART-format til det digitale HDMI. Jeg har ikke selv prøvet den konkrete løsning, men det er noget som man skal tage med når man vil vurdere om man vil betale de 749 kroner til en sådan converter.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 22-07-14 19:50

Tak for svaret lham.