/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Photomatix
Fra : susss
Vist : 446 gange
300 point
Dato : 15-07-14 20:41

Er der nogen som kender noget til dette program ? er det let at bruge ? Kan man hente det ned gratis evt..er det godt eller skidt ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-07-14 22:06

Det virker rimeligt nemt, her en prøve lavet med trial versionen, man kan bruge programmet altid uden registrering, der kommer "bare lige et vandmærke på"

et eks. med en af prøverne på siden, det er et normalt billede og et overbelyst og et underbelyst, de hentes ind i programmet og vupti, så ser det så'n ud http://peecee.dk/upload/view/440027

Download her http://www.hdrsoft.com/download/win.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-07-14 23:08

Et eks. mere http://peecee.dk/upload/view/440029
og originalen http://peecee.dk/upload/view/440030

Tog et billede og lavede et lysere og et mørkere og hentede dem ind i photomatix

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 15-07-14 23:42

er ikke godt da man ikke kan benytte Raw filer, og man derved alligevel skal ha billederne gennem et andet program

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-07-14 07:31

Jeg fik bare afvide at det var lidt svært at bruge..men vil ikke betale en masse penge hvis man nu ikke kan finde ud af at bruge det..måske skulle man prøve det først gratis også se om man vil købe det bagefter...kommer det ind i ens Photoshop element ? af sig selv når man henter det ned ??? og hvad koster det mon ...tænker hvor er det billigst at købe...Jeg bruger Topaz men synes mange af de billeder får så meget støj oppe i himlen det er ikke så pænt..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-07-14 07:32

Jeg bruger ikke Raw...må se at få lært det...da det jo skulle blive den nemmeste måde at rette alle fejl...synes det virker så forvirrende..prøvede for mange år siden..men det drillede også droppede jeg det igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-14 08:35

Det koster kassen, $99 ($123.75 VAT incl.)

Prøv gratis, det udløber ikke, men der er som sagt et vandmærke på billede der bliver lavet...

Der følger kun plugin med til Lightroom

Hvis du vil have plugins med skal du have Photomatix Pro Plus Bundle til $119 ($148.75 VAT incl.)

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-07-14 10:26

Så henter jeg bare den ned som man bruger til windows 7 som jeg har på min pc..som du sendte med her over

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-14 10:37

Hvis du er i tvivl om du har 32 eller 64bit system, så vælg 32bit udgaven

32bit version http://photomatix-en.s3.amazonaws.com/PhotomatixPro504x32.exe

64bit version http://photomatix-en.s3.amazonaws.com/PhotomatixPro504x64.exe den virker kun på 64bit system

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-07-14 10:37

Nu sider jeg med programmet har åbnet et billede..men ved så ikke hvordan jeg kommer i gang med at bruge det..hvad trykker man så på ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-14 10:50

Hvis du har 3 "ens" billeder, et normalt, overbelyst og underbelyst så trykker du på Load Bracketed Photos,
i vinduet der så åbner klikker du på Browse, find så dine billeder og indlæs dem,
vælg alle 3 ved at holde ALT GR tasen nede mens du klikker på hver billedefil.

Når de så ses i det lille vindue klikker du ok,
i næste vindue klikker du på Align & Merge to HDR

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-07-14 10:57

Har kun et billede..viste nemlig ikke at man skal have 3 billeder...men man gør måske det samme...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 16-07-14 11:22

Du kan os indlæse et enkelt billede, klik på Load a single photo,
når det er gjort klikker du på Tone map,
nu får du muligheden for at rense billede for støj,
klik Yes hvis du vil det,
når det er klaret kommer du til vinduet hvor du vælger effekt i højre side med Preset's,
eller du kan selv definere de forskellige effekter.

Når det så ser ud som du vil have det klikker du på Apply,
i næste vindue kan du gemme dit billede ved at klikk på Save Final Image

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 16-07-14 13:08

Tak for svaret Klaudi.Tusind tak for alt din hjælp...sjovt nok synes jeg ikke at mine billeder bliver så pæne som de andre man ser på nettet...men man skal nok lige lære det hele at kende ordentligt..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-14 13:31

velbekomme

Ja øvelse gør mester hedder det jo, så det er bare med at prøve sig frem!

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-07-14 17:38

Ja jeg må i træning med det samme...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 17-07-14 13:27

Kan man ikke lave hdr billeder i det program ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-07-14 13:46

Det er jo lige det du har fået opskriften på!

Kommentar
Fra : susss

Dato : 17-07-14 21:05

Åh gud jeg så bare din sidste besked med øvelse gør mester..hvor pinligt :-/ sorry..jeg prøver lige igen ....mange tak