/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hjælp til rigtig varmtvandsbeholder
Fra : Rustica.dk
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 14-07-14 21:57

Hej Kanduer.
Jeg er ved at prøve, at finde, Varmtvandsbeholder, som jeg kan bruge til mit Pillerfyr/Solvarme + Til radiator/varmt forbrugsvand/ koldt vand.

Den jeg har i dag, er ikke tæt, så jeg skal have mig en ny

Men jeg ved ikke hvad jeg skal søge efter!

Er der nogen der kan hjælpe med en billig, og dog model??
Gerne med link.

På forhånd tak.
R

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-07-14 21:59

For resten, jeg kunne også godt tænke mig, at kikke på en der kan bruges med Brænde/Pille ovn.
Hvis det er muligt

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-07-14 22:05

Lige en sidste ting. Den jeg har i dag. er på 180L
Jeg kan ikke rigtig læse det nogen steder, men den ca. 180 cm høj

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-14 22:21

Det er helt umuligt at dimensionere din beholder ud fra de alt for sparsomme oplysninger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-14 22:45

Du har vel ikke tænkt dig at bruge samme beholder til brugsvand og radiatorvand.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-07-14 22:51

Eyvind:
Den jeg har i dag, den indeholder 2 tanke, så den kan bruges til begge.
Sådan som jeg har forstået, den er lavet.

Det går 6 rør ind/ud fra den, og der sidder 2 føler.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-07-14 22:54

Den løsning fndes faktisk Eyvind. Meget brugt af brændefyrsentusiasterne. Man laver en relaivt stor buffer, hvori der øverst er en neddykket buffer, eller en spiral for der varmevand. Bladr f. eks på KN's hjemmeside. På pillefyr er sådan noget irellevant. Ville finde en passende tank med tre spiraler fra KN og så jage en 3 kW elpatron i toppen til backup om sommeren, hvis der er for lidt sol og for stort behov (så man ikke skal tænde fyret). Skal du have billig polak-kvalitet, hedder VVS Experten.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-07-14 23:03

http://www.knsb.dk/cms/?cmsid=591&pageid=15985 kunne være ret egnet. Og en dejlig stor topspiral.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 15-07-14 10:06

Hej 3773. Jeg har lige prøvet at forhøre mig, hos dem hvad de skal have for sådan en.
Så kan jeg prøve at sammenligne med en billig >

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-14 12:00

OK - men jeg læste det som een tank med et rum.

Hvis du har plads, var det måske en ide med 2 tanke, så buffer tanken ikke skal aflevere så meget energi, hvis brugsvand stanken ikke er så stor.

Bare en tanke.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-14 12:37

Ved en modulerende kedel er der ingen fidus i at buffe Eyvind.

->Rustica Livet er for kort til Polak-VVS fra VVS Experten. Selv ville jeg bruge (bruger faktisk) en rustfri tank fra Borö eller lignende af de gode. Når man tænker på hvad folk bruger af penge på deres køretøjer, er det mig ubegribeligt at de køber så meget dårligt skrammel og anvender det i deres varmeanlæg, hvor det normalt er anderledes energimængder man anvender, end til transport. Og man forventer også levetid på det tredobbelte af køretøjet. Men det må endelig ikke koste noget.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 15-07-14 13:13

3773: Hæ Hæ jeg ved du har ret..
Den tank, der er sat op pt. er ikke en jeg har sat op. Jeg ved intet om det nemlig...

Jeg tror også jeg vil undersøge hvad en Borö koster. Jeg skal bare have den helt rigtige, som kan benytte med det jeg har i dag!

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 19-07-14 17:20

Tak for svaret 3773.
Nå nu har sagen stået åben længe nok, så jeg prøver mig lidt frem

Tak til alle der har deltaget.

God sommer til jer alle sammen