/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8 - brugerstruktur
Fra : toffer
Vist : 280 gange
200 point
Dato : 14-07-14 14:08

Jeg skal hjælpe en bekendt B med at komme i gang med sin Windows 8-maskine, som han har overtaget efter bruger A. Denne bruger A's konto er slettet men vi kan ikke slette vedkommendes mapper under folderen 'Brugere'. Og når bruger B vil gemme sine dokumenter, så bliver det i bruger A's mappestruktur. Hvad mangler vi at ændre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-14 14:20

Hvis du opgraderer til win 8.1 laves der en ny måde at gemme på dokumenter, bl.a. "one drive" som er en windows sky.
win8 (C)> bruger navn > her er der mapper til at gemme i eks. "dokumenter"

Du kan også lave dit eget heraki
hklik på dokumenter > egenskaber > nu kan du flytte og oprette din egen struktur (tror jeg nok)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-14 14:22

Men en det er en god ide at opgradere til win 8.1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-14 14:52

Windows er ret god til at huske hvor i vil gemme diverse ting og sager, et dokument kan gemmes ved at klikke på Filer og på Gem som, vælg så mappen hvor i ønsker at dokumentet skal gemmes, næste gang vælges denne mappe automatisk (det gør den på min Windows 8.1)
Windows 8.1 har som standardmappe til dokumenter mappen Dokumenter på OneDrive det som tidligere hed SkyDrive, det kan også ændres ved at vælge Gem som og så selv vælge en anden mappe,
det er korrekt at det er en god ide' at opgradere til Windows 8.1 (det er gratis) jeg har læst et sted at det er nødvendigt at opgradere for at kunne hente og installere alle opdateringer til Windows

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-07-14 14:55
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-14 14:59

Alternativ kan i vælge at højreklikke på bruger B's mappe og klikke på Medtag i bibliotek, og så vælge bruger A's egen mappe Dokumenter, så vil indholdet af begge mapper vises når du klikker på Dokumenter i Stifinder

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-14 16:39

Programmørerne har sgu røget ekstra meget pot da de lavede Win 8

Jeg købte helt ny bærbar for få dage siden til udskiftning af mit gamle tærskeværk med XP og tabte lidt flere grå hår i løbet af nogle timer men jeg har fået magten over bæstet med hjælp af Classic Shell som giver en Win XP/7 brugerflade.
http://www.classicshell.net/

Systemværktøjer findes f.eks. nu i kontrolpanelet, de der ikke er vist skriver man blot i søgefeltet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-07-14 17:36

I Windows 7/8/8.1 skal du søge på "Vis Avancerede Systemindstillinger".
http://peecee.dk/upload/view/439944
Klik på "Indstillinger" under "Brugerprofiler"
http://peecee.dk/upload/view/439947
Marker den bruger du vil fjerne og klik på slet knappen.
Genstart computeren og log ind med en anden bruger, som også er administrator på computeren og slet brugermappen i stifinder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-14 18:01

Et andet lille fif til at finde rundt i win 8 og 8.1 er genvejen til GodMode

GodMode laves sådan:
Du du skal lave en ny mappe og døbe/omdøbe den til:
-------------------------------------------------
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
-------------------------------------------------
Marker ovenstående og kopier ctrl+c
Og så sætte ind ctrl+v

Så skulle den være klaret,
og når du dobbeltklikker på det nye flotte ikon
Har du en masse genveje til justering af din windows

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-14 21:38

Luffe - det forlyder fra ukendt kilde, at arkitekten til win8 er fyret, samtidig med ændring til win8.1

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-07-14 22:05

Det første i skulle have gjort da i overtog computeren er at nulstille den, ellers ved i jo ikke om der er "lidt ekstra" med

Følg guiden på denne side: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc
Hop ned til "Fjerne alt og geninstallere windows"
Når det er gjort har i en helt nyinstalleret computer klar til brug.

Derefter kan du gå i gang med alle de råd du har fået her

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-14 05:25

Citat
Det første i skulle have gjort da i overtog computeren er at nulstille den, ellers ved i jo ikke om der er "lidt ekstra" med

Og så lade den lave en low lewel formatering.