/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne adgangskode
Fra : jannicolai
Vist : 497 gange
300 point
Dato : 13-07-14 10:35

Hej en der kan hjælpe mig med at fjerne adgangskode i windows 8. Sådan at jeg ikke skal trykke den ind når jeg starter computeren. Mvh Jannicolai

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 13-07-14 11:03

Når du er på Startskærmen taster du
WIN-logo+R så åbner Kør boksen,her skriver du netplwiz i feltet Åbn: og klikker OK
eller tast
WIN-logo+S for at gå til søgning i alle filer, skriv netplwiz i søgefeltet,
klik nu på netplwiz som gerne skulle stå under søgefeltet!

Nu åbner Brugerkonti skærmen her skal du fjerne markeringen i
Brugere skal indtaste et brugernavn og en adgangskode for at bruge denne computer
klikke på dit brugernavn og så klikke OK

Nu får du en prompt, hvor du skal indtaste adgangskoden for brugernavnet.
Indtast adgangskoden, og bekræft adgangskoden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-14 11:07

Du kan undgå at skulle taste adgangskoden, klik på Søg som kommer frem når du holder musemarkøren i øverste venstre hjørne af skærmen, skriv netplwiz i søgefeltet og tryk på Enter, klik på det fundne resultat og fjern markering ved Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, skriv din adgangskode og klik Anvend og Ok
Husk også at indstille i Strømstyring hvis du vil undgå adgangskode når computeren har været i dvale eller slumret

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 13-07-14 14:13

Ok prøver lige

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 13-07-14 15:02

Tak for svaret Klaudi.Hej tak for hjælpen. Nu kan jeg logge på uden adgangskode

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-07-14 15:41

velbekomme

Kommentar
Fra : asgersp

Dato : 23-03-15 10:26

Jeg takker o.v.n. for nem måde at blive fri for adgangskode til min PC.

Jeg kendte min adgangskode.