/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
afdrosling på 45 knallert generelt
Fra : Skumhest
Vist : 687 gange
40 point
Dato : 15-06-03 15:10

Nu er jeg blevet lidt i tvivl ang. afdrosling af 45-scootere. Har hørt rygter om at man godt må fjerne neddroslingen på en 45 scooter uden at få bøde osv. hvis man bliver stoppet. Så længe man bare ikke sætter tun på og bare holder sig til de 45 km/t. Begrundelsen var at man jo kører på et almindeligt kørekort (70 % reglen gælder selvfølgelig) Kan det nu passe at det er lovligt at fjerne neddroslingen?!? For det er jo lovligt nok at peppe sin bil op uden at den skal til syn og det ene og det andet.
Men hvis det er ulovligt, er der så nogen der har "erfaringer" med at blive stoppet på en 45 scooter hvor neddroslingen er fjernet? Går de helt amok og sender scooteren til syn, eller ser de igennem fingrene med det? (Kommer nok an på betjenten)
Det ville jo være rart at få sluppet "hestene" løs på min 45 scooter. Den vil jo komme til at køre en del bedre i "standard/afdroslet" stand. Men da jeg skal køre langt på den hver dag, så er jeg sgu ogsålidt nervøs for at blive stoppet på en ulovlig scooter. Hehe! Man er vel lovlydig borger.....hrm hrm!! ;)

Kommentar
Fra : Basse123

Dato : 15-06-03 21:05

Altså det er fuldt ud lovligt at adrosle den så vidt jeg ved. Bare du ikke kører over 45... Men hvis den kører 60-70 stykker så er de nok ligeglade. Det kommer an på hvor det er. I de større byer er du sikker på at blive taget hvis du kører for stærlt hvorimod på landet og mindre byer med sti-systemer der er de nærmest ligeglade da de ved de ikke kan følge med på en sti. Men hvis du får en strømmer i røven så stop med det samme. Så får du maks en bøde på 500kr eller bare en advarsel. Håber du kan bruge det til noget. MVH Niller

Accepteret svar
Fra : jlasse3

Modtaget 40 point
Dato : 17-06-03 00:38

Jeg tror i er lidt gal på den, for hvis det er lovlig at køre på dem når de er afdroslet, hvorfor sætter man så begrænsinger på, når man importere dem til Danmark? Bare et lille tankevækkende spørgsmål, for det høre ikke helt sammen de 2 ting.......
Til dit spørgsmål om politiet, så tror jeg de er lidt ligeglade med, om du køre 50, 60, 70, eller for den sags skyld 80 hvis du vel og mærke køre ordentlig og efter forholdende, det er i hvert fald tilfældet med 30 knallerter........

Kommentar
Fra : Skumhest

Dato : 17-06-03 00:43

jlasse3.... Ja.... det var så også noget jeg ikke kunne få til at passe.... som du siger: Hvorfor neddrosle dem?!? :) Det lød for godt til at være sandt... men man kunne jo håbe på at det var sandt. (Som det desværre ikke var) Men har også talt med nogen der sagde det var ulovligt i dag. Såå..... jeg holder mig i skindet og lader den køre 60-65 i stedet for de 80-90 (Det er lidt lettere at bortfoklare)... det er jeg sgu ok tilfreds med. *s* Men tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : Skumhest

Dato : 17-06-03 00:44

Tak for svaret jlasse3.

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 17-06-03 00:48

Velbekomme!
Det lyder fornuftig at holde den på 60-65, det er sku efter min mening MEGET dumt at riskere sit kørekort for at køre forhurtigt på knallert, derfor køre jeg på 30 knallert, for så vidt jeg ved er det maks 500 kr. man kan få i bøde og man kan aldrig risikere sit kørekort!

Kommentar
Fra : Skumhest

Dato : 17-06-03 01:24

Grunden til jeg har valgt en 45 scooter er at jeg skal køre 42 km (84 i alt) om dagen. Og på den kan jeg køre 45-50 uden problemer. Det ville straks give mig problemer at køre omkring 50 på en 30 knallert. *S* Eller det kunne det gøre. *s* De 60-65 km/t er bare for at ha et "overskud" hvis du ved hvad jeg mener. *s* Men det mister man heller ikke kørekortet på, HVIS man nu sku blive stoppet med 65. Men ok...bøden kan blive pænt stor med 65. *s*
Jep jep... men jeg fik da noget klarhed over det, i hvertfald. Hygge og kør forsigtigt!