/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst ok, fast opkoblet vil ikke ...
Fra : pece
Vist : 220 gange
100 point
Dato : 09-07-14 18:35

Altså, jeg har en stationær PC tilsluttet min router med kabel, ingen problemer. Så har jeg en lille bærbar som kører fint trådløst på samme router.

Mit problem opstår hvis den bærbare tilsluttes router med kabel, så står den lang tid og tygger og ender med at sætte en status "Netværk er ikke identificeret". Det ser jeg i "Netværks- og delingscenter". Men jeg ser også at under "Vis dine aktive netværk" står forbindelsen angivet som "offentligt netværk". På min stationære står der "Hjemmenetværk" og det gør det også på den bærbare når jeg kører trådløst.

Så ville jeg gerne prøve at ændre den bærbare til "Hjemmenetværk", men det kan jeg ikke! Feltet er ikke åbent, som det er på den stationære. Måske fordi den ikke kan identificere ...

Er der nogen som ved hvorfor jeg ikke får mulighed for at ændre på placering af netværket?

Har prøvet at skifte kablerne men stationær fungerer stadig og den bærbare ikke, så jeg tror ikke det har noget med router at gøre. Windows 7 på begge.

Help ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-14 20:28

Dit netværkskabel skal måske være tilsluttet inden du starter computeren.
Eller du kan gå ind i routerens opsætning og tildele en fast lokalip adresse.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-07-14 20:33

Har du kontrolleret om din bærbar har en fast IP adresse på LAN/ethernet-kortet?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-07-14 20:48

Altså kør uden kabel på dem begge. setup på det trådløse net så du bruger DHCP. det betyder at du henter IP. fra routeren. hilsen Steen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-07-14 22:43

en lille test. Slå det trådløse netkort fra i den bærbare så kan du se om den vil på. Jeg har en gammel bærbar som driller, hvis den kører det trådløse først. Så er det ikke muligt at koble på via et lan kabel