/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner processlinien
Fra : leiflp
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 07-07-14 19:55

Man kan skjule et ikon i windows 8, men man åbenbart ikke få dem fjernet totalt fra maskinen. Der efterlades ikoner fra programmer, man har fjernet i kontrolpanelet. Nogen der kender en metode?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-07-14 23:04

Kan du beskrive det lidt bedre?

Kommentar
Fra : leiflp

Dato : 07-07-14 23:34

I proces linjen nederst til højre er der en lille pil, der peger opad(windows8). Når men trykker på den, kan man tilpasse. Der bliver nu vist alle de ikoner, der hører til proces linjen. Man kan nu vælge ikke at få dem vist, men kan ikke slippe af dem forever.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-07-14 23:59

Nogen ikoner kan man ikke slippe for nej, det er korrekt. Med mindre man afinstallere programmet der har det ikon man vil slippe for. Så hvad er det egentlig du vil, jeg forstår dig stadig ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-14 18:25

Du kan fjerne efterladte ikoner i Statusfeltet med ccleaner, hent og installer,
læg lige mærke til at det vil installere 3'part software, det kan du sige nej til.
http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Åbn så ccleaner og under punktet Rens i afsnittet Avanceret sætter du hak i Statusfelt påmindelses cache, tryk OK til advarslen og tryk så på Kør rens.

Du skal så nok lige ordne de tilbageblevne igen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-14 18:53

Her er en guide til hvordan du selv sletter dem i registreringsdatabasen, men pas på med at rode i regdb, det kan jo gå galt!

http://www.ghacks.net/2010/02/09/remove-old-notification-icons-in-windows-7/

Kommentar
Fra : leiflp

Dato : 08-07-14 21:25

Hvad skal en print screen fra paint hedde for at den indsættes i tråden(gif,jpg) eller noget andet, så jeg kan vise, hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-14 21:59

Brug peecee.dk til at vise billeder

Har lavet en lille guide
http://klaudi.host22.com/guides/peecee/peeceeup.html

Men du skriver
Citat
I proces linjen nederst til højre er der en lille pil, der peger opad(windows8). Når men trykker på den, kan man tilpasse. Der bliver nu vist alle de ikoner, der hører til proces linjen. Man kan nu vælge ikke at få dem vist, men kan ikke slippe af dem forever.

Du kan med ccleaner fjerne efterladte ikoner, som beskrevet ovenfor!

Kommentar
Fra : leiflp

Dato : 08-07-14 23:26

Jeg giver op. Der er åbenbart ingen, der forstår problemet, og jeg kan ikke sætte en fil fra en print screen til paint ind i tråden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-07-14 16:46

Nej du kan ikke sætte et billede ind i kandu, prøv at læs hvad man skriver, brug peecee.dk til at uploade et billede og sæt så link ind i tråden her!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-07-14 18:51

Nåe ja, og så er peecee.dk selvfølgelig nede!

Prøv med http://gratisupload.dk/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-07-14 20:31

www.peecee.dk virker fint.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-07-14 20:54

Ja den virker igen nu!

Kommentar
Fra : Klaudi