/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Samsung tv
Fra : jensviggo
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 06-07-14 08:15

Har et sådan 43 tommer ca 3 år gammelt kørt perfekt indtil nu, men nu slår det knuder, dvs jeg tror det er fjernbetjeningen, eller det er det, for piller jeg batterierne ud er der ingen probmemer med at manøvre tv´et på knapperne på tv. Men når jeg sætter batterier i fjernbetjeningen løber programmerne /bladrer de uden at ta holdt, jeg har prøvet at skifte batterier uden held, og så tænker jeg hvad er der så galt mon.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-14 08:30

En af knapperne hænger på fjernbetjeningen, tjek om gummi membranen sidder skævt ved kanal-skifter-knappen!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-07-14 08:35

Som skrevet af klaudi

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-07-14 08:51

har prøvet at massere alle knapper uden held men når jeg trykker på en knap ligegyldig hvilken stopper søgningen når jeg holder den nede, jeg kan egentlig godt forstå fjernbetjeningen, den er sikker stresset med al det sport, og der skal jo følges med på alle kanaler helst samtidig, kan man ikke splitte skærmen op så man kan se flere programmer samtidig mon.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 06-07-14 09:01

Skil den ad og vask gummiknapperne med opvaskemiddel, printkontakterne forsigtigt og plast for- og bagside med en børste og sæbe. Når det hele er tørt samles delene og den er som ny.
Mvh. OH

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-07-14 09:11

Umiddelbart ser det ikke ud til den kan skilles ad der er ingen skruer

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-07-14 09:15

Jo jeg har fundet en så nu prøver jeg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-14 09:16

Alt kan skilles

Den er "klikket" sammen, så du skal bruge en kniv, ikke skarp og så finde de klik punkter der er i siden og så lirke den fra hinanden, der kan os sidde en enkelt skrue i batteri rummet!

Eller må du kigge efter en erstatnings fjernbetjening(universal)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-07-14 09:23

Jeg har købt en ny fjernbetjening til mit LG hos KOZ Electronincs, den er super og den er identisk med den gamle...

Samsung fjernbetjening
http://www.koz.dk/category.php?id_category=64

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-07-14 09:34

Hej
Jeg har tidligere køb en fjernbetjening til mit 'Gamle' Grundig fjernsyn hos Reservex.se, her er et link til Samsung, du skal bare lige kende modelbetegnelsen på fjernbetjeningen.

http://www.reservex.se/artiklar.asp?visa=artiklar&id=681&menyid=606

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-07-14 09:37

PS. priserne er svenske kroner, kurs ca. 0,80.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-07-14 10:11

TV er et PS43D455A2WXXE fjernbetjening er AA59-00484Ahgmen nu g[r jeg i k;lderen og skiller den ad om den vil eller ej

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-07-14 10:52

Det skulle vel ikke ligne denne:
http://reservex.se/artiklar.asp?id=19443

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-07-14 11:20

Det er præcis hvad den gør altså ligner den, det er den tusind tak

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-07-14 11:25

He! Det er faktisk den jeg bruger til mit nuværende 46" Samsung, som er lige omkring 4 år gammel.
http://reservex.se/artiklar.asp?id=19443

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-07-14 15:55

Efter adskillelse og rengøring og en masse bøvl er fjernbetjeningen som ny. Det må ha været skidt eller hængende tast, jeg ved ikke, nu virker den igen tak til alle, ja Klaudi alt kan skilles ad med det rigtige værktøj og lidt vold. Og tålmodighed vasket, skyllet og tørret.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-14 16:18

fint, så sparede du lige 3-400 kr.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-07-14 20:37

Super du fik gang i den, husk at acceptere Klaudi' s svar og lukke tråden.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 07-07-14 08:00

Tak for svaret Klaudi. Ja vi smider helst ikke noget ud....det kan jo måske repareres, og det gik jo osse denne gang.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-14 16:50

velbekomme