/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows, uret går forkert
Fra : ans
Vist : 701 gange
50 point
Dato : 24-06-14 13:27

På min stationære, hvor jeg har windows 7, vil uret ikke det jeg vil, have det til at gøre

Det vil simpelthen ikke gå den rigtige vej.

Et eksempel:

Jeg stiller uret til kl. 09:00. Det går som det skal til kl. 09:59. Så skulle det jo gerne gå videre til kl. 10:00. Det sker ikke, men i stedet viser uret 08:00. Når klokken så er 09:00, så går uret tilbage til 07:00
Sådan bliver det ved. Uret går hver gang tilbage.

Datoen ændrer sig heller ikke natten over.

Meget irriterende, da jeg jo ikke selv bliver yngre

Batteriet er nyt.

Jeg har hørt fra en anden, der har samme problem, men hvordan løses det?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-14 13:46

Står Bios uret rigtigt? er den på sommertid? kan du opdatere tiden via internet?

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 24-06-14 18:01

Måske det er tid at skifte batteriet der sidder på bundkortet.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-06-14 20:59

Højreklik på uret i højre hjørne. Er uret indstillet og tidszonen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-14 21:17

ans ->

Slet dine Midlertidige Internert Filer og Cookies; rens din registregingsdatabase. Genstart.

..oder?

Så måske dette hjælper dig på vej?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-06-14 08:37

Måske det vil hjælpe at indstille uret påny
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/set-clock#1TC=windows-7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-14 14:31

Du skal ikke være ked af det Ans.
Jeg vil til hver en tid, fortælle dig hvad klokken er slået.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-14 18:07

Står Bios uret rigtigt? ... ja
er den på sommertid? ... ja
kan du opdatere tiden via internet? ... ja
Måske det er tid at skifte batteriet der sidder på bundkortet. ... batteriet er nyt, blev skiftet før jeg stillede dette spørgsmål.
Er uret indstillet og tidszonen ... ja
Slet dine Midlertidige Internert Filer og Cookies; rens din registregingsdatabase. Genstart. ... er gjort uden et positivt resultat.
Måske det vil hjælpe at indstille uret påny ... dette er prøvet adskillige gange.
Jeg vil til hver en tid, fortælle dig hvad klokken er slået. ... tak Eyvind

Slukkede min computer i går kl 23:05, tændte igen i morges kl. 10:08 og uret på computeren viste den 24.06.2014 kl. 22:59

Stillede påny uret og slukkede igen kl. 12:47. Har netop tændt den og uret viser nu 12:04

Det er bare så irriterende

Jeg vil blive så glad, hvis der er en der kan løse denne gåde

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-06-14 18:47

Der er flere forskellige forslag på nettet. Jeg har fundet denne tråd.
http://www.reddit.com/r/techsupport/comments/1enj69/pc_clock_is_jumping_backwards/

Her er eksempel på det kan være pga en dårlig strømforsyning.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 28-06-14 13:32

Jep lyder som bundkort eller strømforsyning har et problem.

Kode
w32tm /config /manualpeerlist:"0.dk.pool.ntp.org 1.dk.pool.ntp.org 2.dk.pool.ntp.org" /syncfromflags:manual
w32tm /resync /nowait /rediscover

Ovenstående kommandoer som "administrator" vil få Windows til at opdatere via Internet Tids servere i DK
PS. det er 2 kommandoer som starter med w32tm, gør linierne ikke dette hos dig, er det grundet web linie skift, og du skal ligge linierne sammen igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-14 09:28

Problem med overophednig af PSU'en (strømforsyningen) kan ofte klares ved at støvsuger PSU blæseren's 'åndehul' på bagsiden af kabinettet i 10 sekunder ..et par gange. Ofte er det støv, skidt og møg som er årsag til køleproblemer.

</MOLOKYLE>