/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Et hurtigt spørgsmål: Udvidet selvangive
Fra : kasperknop
Vist : 564 gange
20 point
Dato : 16-06-14 22:34

Hejsa alle! Jeg har selv givet mig i kast med at selvangive for 2013, og er næsten færdig, men mangler VIRKELIG jeres hjælp. Mangler hjælp til at udfylde den sidste rubrik:

Citat
"Rubrik 151 - Overført fra konto for opsparet overskud tillagt virksomhedskat."

Hvordan bliver tallet til dette felt udregnet? Måske disse tal fra i år kan hjælpe:

Citat
Underskud af selvstændig virksomhed(rubrik 112): 15.630kr

Samlede overførsler (rubrik 152): 6000kr (har hævet 6000kr ud til mig selv)

Mit opsparede overskud fra sidste år var 38.054, så i år må det blive: 38.054-15.630-6.000 = 17304kr

Jeg har en indskudskonto på: 0kr

Kapitalindestående i øvrigt: 0kr

Er der brug for mere information for at kunne udregne rubrik 112?

Sådan som jeg selv tror det skal gøres:

Citat
(Underskud + privat hævning) * virksomhedsskat på 25% = 27.038kr

Denne fremgangsmåde stemmer dog ikke overens med de tal min revisor har puttet ind de forrige år! På forhånd mange, mange tak!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-06-14 22:40

Et hurtigt svar: Spørg på skatte kontoret, så får du det rigtige svar...

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 19-06-14 19:41

Du skriver "min revisor". Han burde da vide hvad du skal skrive. Normalt er det en revisor (når man har råd til sådan en) der udfylder selvangivelsen elektronisk og sender den til SKAT.
Jeg forstår ikke dit spørgsmål.

vic200

Kommentar
Fra : poten

Dato : 19-06-14 23:52

Citat
Denne fremgangsmåde stemmer dog ikke overens med de tal min revisor har puttet ind de forrige år! På forhånd mange, mange tak!

Det kunne være du måske skulle tale med skattevæsenet - det bliver jo dem der i sidste instans bestemmer hvad der skal stå og hvad resultatet bliver