/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
En krigsgal Radikal....
Fra : Mosebaek
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 14-06-14 15:20

...Udenrigsminister. Det er da vist noget helt nyt. Partiet plejer at være det mest antimilitaristisk,i Folketinget. Hørte i nyhederne,han udtalte at Danmark var klar til indgriben i Ukraine.

Mon ikke vi lige skal ta`en slapper. De seneste krige vi har medvirket i,har jo ikke ligefrem været med en overvældende succes....udover de danske bedemænds (over 40 døde danske soldater) og udenlandske våben leverandørers.

Er det ærede hr. Lidegaard,ved at få storhedsvanvid??? Et citat:
Citat
Ny udenrigsminister: Danmark skal være i kernen af EU

Hør,hvor vi gungrer...........

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-06-14 18:41

Lidegaard må være gået så amok i Svanekeøl, bornholmsk snaps og Lille Gadegaards bornholmske whisky, at han har troet æggeblommen i "Sol over Gudhjem" viste en ny storhedstid for Dk, så vi atter, som for 1000 år siden, er en stormagt!

I øvrigt en "sjov" karriere i politik, han har haft, han blev jo oprindeligt valgt ind i tinget ved en fejl fra partiets side, blev opfordret til at nedlægge mandatet til fordel for hende der skulle have haft det, men nægtede, blev vist ret upopulær på det, gik ud af politik og blev minister i 2011!
Men han har da lavet andet end politik undervejs

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-06-14 20:49

Hmmmmm......En underlig adfærd fra Lidegaard........
De Radikale og Socialdemokratiet plejer da ellers at lukke øjnene hårdt i og sige til sig selv: "Nu eksisterer problemet ikke"

Ha ha ha ha ha ha ha ......en radikal krigsminister...!!!???? Det lyder som en dårlig joke. Ha ha ha ha ha ha....og atter HA HA

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-06-14 20:52

En anden Radikal sagde ellers i tidernes morgen:

Ved de store, tyske Sejre, der har slaaet Verden med Forbavselse og Beundring, er en ny Tid oprundet i Europa, der vil medføre en ny Ordning i politiske-økonomisk Henseende under Tysklands Førerskab. Det vil være Danmarks Opgave herunder at finde sin Plads i et nødvendigt og gensidigt, aktivt Samarbejde med Stortyskland. Det danske Folk stoler paa, at det i den nye, europæiske Ordning vil kunne bevare sin Selvstændighed, og det haaber at finde Forstaaelse for sin Egenart og for sin traditionelle, fredelige, politiske og sociale Udvikling.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-06-14 21:31

Citat
En anden Radikal sagde ellers i tidernes morgen

Du tager fejl, det der blev sagt i tidernes morgen var: "Der vorde lys."

Og der blev lys.

Men om den der sagde det var radikal melder historien ikke noget om

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-06-14 23:48

Njaaaa....... nej, det var ikke en radikal der udtalte de ord. Det var Skaberen, Vor Herre, Den almægtige. De ord kan vist ikke bruges om de Radikale. De Radikale tror kun på Co2 afgifter, vindmøller, højere skatter, alternative normale, kulturberigelser....og så på deres egen ufejlbarligheder............Fik jeg forresten et forenet Europa med...??? Nå men, så er det hermed sagt.

Vagnr, var du med til at indvie Moskeen? Alle var jo velkomne, ja altså bortset fra Yahya Hassan, men ellers var....Åh nej, Akari var heller ikke velkommen, men ellers var.....åh, Khadar var heller ikke velkommen, men ellers var alle velkomne..... Tror jeg nok.

Det var egentligt ærgerligt vores Dronning ikke ankom til indvielsen, det kunne ellers ha' været sjovt at se Daisys ansigtsudtryk efter hun var blevet henvist det rum, som er beregnet for kvinder....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-06-14 05:03

Citat
Vagnr, var du med til at indvie Moskeen?

Nej, pænt af dig at spørge, men for at blive i biblen "Mange var kaldet, men få var udvalgte!".

Jeg tror hverken på de tre monoteistiske mellemøstlige (før)middelalderlige overtroer eller på andre overtroer, går gerne under stiger (medmindre der er en mand med en spand på den, altså

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-06-14 20:05

Citat
Vagnr, var du med til at indvie Moskeen?

Jeg var heller ikke...
Men jeg var nysgerrig. Jeg overvandt min frygt og bevægede mig rundt i bydelen - især omkring den nye Moske - og tænk, jeg blev positivt overrasket. For første gang i laaaang tid blev der ikke spyttet efter mig.

Den eneste oplevelse jeg havde - som virkelig pissede mig af var, at se vores skønne dejlige flag vejre udenfor Moskeen. Da brugte jeg squ det ord der er brugt - og især misbrugt af de kultur radikale, nemlig: "Hvor er det dog udansk"

Lad mig benytte lejligheden til at omskrive den daværende radikale landsforrædder tale til "sit folk":

Ved de store, muslimske Sejre, der har slaaet Verden med Forbavselse og Beundring, er en ny Tid oprundet i Europa, der vil medføre en ny Ordning i politiske-økonomisk Henseende under det muslimske Førerskab. Det vil være Danmarks Opgave herunder at finde sin Plads i et nødvendigt og gensidigt, aktivt Samarbejde med muslimerne. Det danske Folk stoler paa, at det i den nye, europæiske Ordning vil kunne bevare sin Selvstændighed, og det haaber at finde Forstaaelse for sin Egenart og for sin traditionelle, fredelige, politiske og sociale Udvikling.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-06-14 21:11

Ville du hellere se "den røde halvmåne" eller quatars flag end

Citat
vores skønne dejlige flag vejre udenfor Moskeen.

Mon flaget vejrede kristenblod, som en anden trold

http://da.wikipedia.org/wiki/Trold,_der_vejrer_kristenblod

Flag lugter ikke, men de vajer

OK, så har jeg vist også "kvajet" bunden

Som skrevet mange gange før, det kan godt være muslimerne i Dk ikke alle er en berigelse af samfundet, men de fleste er danske statsborgere, de er her, der bliver her, bliver folk bedre af at blive hetzede?

Israels holdning viser vist det modsatte, dem der er blevet forfulgt/generet/diskrimineret bliver sjældent jahves/guds/allahs bedste børn!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-06-14 22:29

Citat
Flag lugter ikke, men de vajer
Tak for rettelsen, du har naturligvis ret.
Et flag vajer - og du vejrer morgenluft mht. til min "fortalelse"

Menæh......
Citat
Ville du hellere se "den røde halvmåne" eller quatars flag end
Nu "vi" er igang med at rette på hianden, så staves det altså Qatar - ikke quatar......

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-06-14 22:31

Citat
hianden
tastaturfejl!!!!! Jeg havde trykket på "N" ....Ama'r halshug

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-06-14 04:50

Citat
tastaturfejl!!!!! Jeg havde trykket på "N" ....Ama'r halshug

AAARGH, den opdagede jeg først da du rettede den

Og du har selvf ret mht. Qatar

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-14 12:11

Citat
Som skrevet mange gange før, det kan godt være muslimerne i Dk ikke alle er en berigelse af samfundet, men de fleste er danske statsborgere, de er her, der bliver her, bliver folk bedre af at blive hetzede
Du lyder nøjagtig som alle andre socialdemokrater, radikale og segmentet videre ud mod venstre.

Jo de er her, men derfor behøver danskerne vel ikke at se måbende til mens "de" forandrer samfundet med deres middelalderlige ideologi.
Nu tilbydes pædagoger en klækkelig lønforhøjelse i 1000.000 kroners klassen for at tage arbejde i de belastede områder omkring Tingbjerg, Ydre Nørrebro og Nordvest.

http://www.b.dk/nationalt/tag-job-i-ghetto-omraade-og-tjen-100.000-kr.-ekstra

Hvordan/hvorfor er det kommet såvidt, vagnr ? Bla. fordi folk som dig ikke vil og ikke tør stille krav - og bruger undskyldningen:
Citat
"Som skrevet mange gange før, det kan godt være muslimerne i Dk ikke alle er en berigelse af samfundet, men de fleste er danske statsborgere, de er her, der bliver her, bliver folk bedre af at blive hetzede"

Der er ingen der bliver hetzet af, at der stilles krav om at opføre sig ordentligt og anstændigt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-06-14 12:20

Helt enig i

Citat
Der er ingen der bliver hetzet af, at der stilles krav om at opføre sig ordentligt og anstændigt.

så længe kravet gælder for alle, ikke kun eller mest for etnere!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-14 14:24

Citat
så længe kravet gælder for alle, ikke kun eller mest for etnere!
Så kører din grammofonplade igen. Ja squ, for alle!!! Men hvem er det nu, der er overrepræsenteret i statistikken over kriminelle handlinger..? Og hvem er det nu, der udløser et såkaldt "arabertillæg" for at blive "passet" af gokkerne..?
Har vi hørt om et Katolik-tillæg..? Et Jehovas Vidner-tillæg..? Et Kristent- tillæg..? Ikke mig bekendt.

Skulle der egentlig være noget i vejen for, at alle underskrev et dokument hvori der stod: Såfremt man ikke overholder landets love så var der en gratis enkeltbillét med første ledige bus til hjemlandet - selvfølgelig, alt efter grovheden i kriminaliteten -og minus det statsborgerskab vedkommende havde fået. Mord og voldtrægt skal være en helt sikker afgangsbillét. Gentagne voldshandlinger -og tyverier....= Goodbye Ruth ! Hils godt og ha det hjemme - og kom endelig ikke igen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-14 15:27

Ifølge Jyllands Posten
Citat
Politiet overvejer nu helt at droppe at lave opgørelse over kriminelle af udenlandsk herkomst.
Et udlændingepolitisk nøgletal, som Københavns Politi gennem flere år har oplyst til politikerne på Christiansborg, viser sig nu at være fyldt med fejl.

Det drejer sig om antallet af personer med udenlandsk herkomst, som hvert år bliver fremstillet i grundlovsforhør i Københavns Dommervagt. Et tal, som der ofte er blevet henvist til i den udlændingepolitiske debat, når talen er faldet på kriminalitet.

Politiet har opdaget fejlene i forbindelse med den seneste opgørelse af tallet, og nu overvejer man ifølge senioranklager Klaus Pedersen, om man helt skal droppe at lave opgørelserne.

Altså:
Citat
Politiet overvejer nu helt at droppe at lave opgørelse over kriminelle af udenlandsk herkomst.
Pyyyyyha, så er det problem jo løst - endda på god kultur radikal vis. Luk øjnene og problemet...piiiist væk, det eksistere ikke mere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-14 08:18

Citat
Skulle der egentlig være noget i vejen for, at alle underskrev et dokument hvori der stod: Såfremt man ikke overholder landets love så var der en gratis enkeltbillét med første ledige bus til hjemlandet - selvfølgelig, alt efter grovheden i kriminaliteten -og minus det statsborgerskab vedkommende havde fået. Mord og voldtrægt skal være en helt sikker afgangsbillét. Gentagne voldshandlinger -og tyverier....= Goodbye Ruth ! Hils godt og ha det hjemme - og kom endelig ikke igen.

Det er en af de vigtigste grunde til, at jeg er glad for Dk omsider har indført dobbelt statsborgerskab, for så kan man FRATAGE skurkene det danske statsborgerskab og sende dem til deres hjemland.
Det kan man IKKE, hvis de kun har dansk statsborgerskab!

Men vi er meget langt fra de krigsgale frie radikaler

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-06-14 10:49

Undskyld,jeg er "lidt" fraværende. Men megen af min tid foregår på ålborg universitetshospital.
Desværre ikke som personale...men som patient.

Endelig får jeg noget for mine skatte kroner.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-06-14 11:22

God bedring, Mosebaek!

Jeg er godt tilfreds med, at nogle af mine skattekroner nu går til dig og ikke til mig, det er jo det "forsikringssystem" vi har skabt i Dk, der gør at vi alle kan komme gratis på hospital mv.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-06-14 18:04

Citat
God bedring, Mosebaek!

Tak for det,vagnr. Selvom vi går og brokker os i dagligdagen,over HTS & LLR m.fl.,må vi jo erkende,at det danske system slet ikke er så ringe endda.
Skal jeg være ærlig,kan jeg da ikke li`e nævne et land,jeg hellere ville bo i.

Men klart at vor sundhedsvæsen koster penge. De er der så også,når vi har brug for dem. Bare i Ålborg mener jeg der er ansat ca. 6000 personer. De arbejder jo også i tre holds skift. Jeg har da en nabo,der blev indkaldt til operation kl. 22. Selvfølgeligt også for at udnytte det dyre "mekanik".

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-14 18:44

Også en rigtig god bedring skal lyde herfra!

Absolut da, Danmark er et rigtig godt sted at bo, og derfor ser jeg heller ikke nogen grund til at ødelægge det. Husk på, Helle T sagde for ikke ret lang tid siden: "1 krone kan kun bruges én gang " Damen har jo ret, og derfor gælder det om at prioritere kronen rigtigt.

Hvergang vi har brugt 80 milliarder et sted, er der 80 milliarder som ikke kan bruges et andet sted - derfor kære politikere, prioritere nu grunkerne rigtigt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-14 10:10

Citat
Også en rigtig god bedring skal lyde herfra!

Også tak for ønsket,til dig Kaptajn-Tommy.

Citat
"1 krone kan kun bruges én gang "

Ja,det kan der ikke ændres ved,uanset hvor god man er til matematik.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-14 13:22

Og derfor, bruger man 200 millioner på dette utopi-projekt, jamen jamen, så kommer der til at mangle 200 millioner et andet sted.

Sakset fra "Den Korte Avis"

De næste 10 år skal der investeres 5 milliarder i såkaldt grønne investeringer i Afrika.

Handels- og udviklingsminister Mogens Jensen (S) lancerede i går African Renewable Energy Fund (Aref), der er en nystartet investeringsfond.

Der skal investeres i primært små og mellemstore energiprojekter inden for vandkraft, vind, geotermisk energi, solenergi, biomasse og affaldsgas. (Ritzau)

Danmark giver årligt over 200 millioner kroner til Den Afrikanske Udviklingsbank, der står bag Aref og arbejder for at skabe bæredygtig vækst og beskæftigelse i Afrika.

I går, da der var 6 måneder til jul, dukker udviklingsminister Mogens Jensen op som julemand i FN-byen i Nordhavnen: Nu skal Afrika gøres bæredygtig og dette mål skal nås ved at opføre vindmøller.

Pressemeddelelsen herom fra Udviklingsministeriet er på 482 ord, hvor ordet ”bæredygtig” optræder fem gange. Så er det sagt!

Meddelelsen vakte min interesse for Afrikas forsyning med energi fra vindkraft.

Søgning efter oplysninger herom resulterer i mange data om produktionskapacitet og potentiale.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-14 21:55

Hej Mosebaek, nu ved jeg jo, at du er stor fan af spagetti western. Muligvis vil dette link ha' din interesse. http://jyllands-posten.dk/kultur/film/ECE6828971/skuespilleren-eli-wallach-er-doed?ref=lokalavisen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-14 06:42

Tak for oplysningen herfra, vi er mange fans af (spaghetti)westerns!

98 år er flot

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-14 12:59

Wallach kendes specielt for sin rolle som "den grusomme" i Westernklassikeren, eller spagettiwestern-filmen, som nogle vil sige.

Ikke spaghetti- der er ingen nudler i cowboyfilm.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-14 16:42

You write "spagetti", I write "spaghetti"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-06-14 18:35

Tak for oplysning. Havde nu set det i EB.
Citat
Wallach kendes specielt for sin rolle som "den grusomme" i Westernklassikeren

Han havde også hovedrollen i Hævneren fra El Paso. Ja,det tynder ud i "de store" fra genrens tid. Men det er jo også ca. 50 år siden. Giuliano Gemma,døde sidste år,i et biluheld.

Det var jo ikke "fin kultur" at lave Spaghetti Westerns. (Eller se dem).Men det fryder mig da at idag,bliver mange af dem henregnet som "Klassiske film". I stil med John Ford/John Wayne film. Ikke mindst Sergio Leone`s og Sergio Corbucci`s. Sidst nævntes var noget blodige,og med en politisk undertone. (Mener han var kommunist,som mange Italienere var,på dette tidspunkt). Der var skuespillere med,fra måske 40-50 lande. Ingen fra DK. Og dog,vistnok en lille dame rolle til Annette Strøyberg. Men Norge var repræsenteret,i form af Fred Robsahm. (Sidste billede).

Som det måske anes,elsker jeg still billeder fra filmene...hvor der zoomes ind,så man virkeligt kan se deres ansigts udtryk. Noget man ikke så før,i f.eks US Westerns.
http://peecee.dk/upload/view/439385
http://peecee.dk/upload/view/439386
http://peecee.dk/upload/view/439387
http://peecee.dk/upload/view/439388
http://peecee.dk/upload/view/439389

Nu er "Spaghetti" tiden,ved at løbe af med mig. Må hellere slutte.
Kan forresten ikke fordrage Spaghetti,som føde.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-14 18:51

Ja, det er sjovt at se klassikere som Django blive sendt igen, og en hyldest til genren i Django unchained og måske også den danske The Salvation, mårske, fordi jeg kun har set klip, endnu!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-14 19:16

Citat
You write "spagetti", I write "spaghetti"

You can cook and eat spaghetti.
Spagetti can be seen as a film on TV - with Clint Eatwood

Mvh.
Bolognese,

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-06-14 20:40

Citat
You write "spagetti", I write "spaghetti"

Pasta, basta

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-14 20:43

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-14 21:20

Nu blev jeg nysgerrig om Annette Strøyberg, men det tyder på hun var bedre til mænd end til film!

Den eneste film hun har spillet i, der kunne lyde som en western, er vist denne

http://trovacinema.repubblica.it/film/il-carabiniere-a-cavallo/128630

om en gendarm, der får hugget sin hest (hvis jeg forstår det rigtigt, mit italienske findes ikke) og prøver at finde den igen.

Selv på

http://www.imdb.com/title/tt0144128/?ref_=nm_flmg_act_7

omtales filmen kun på italiensk

Men en sjov og frisk pige var hun sikkert

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-14 19:25

Tak for svaret vagnr.Da i begge (Kaptajn-Tommy) er mine ynglingsskribenter,med en gang sund og fed humor,med forskellige indgang til tingene (meningsdannere),måtte jeg jo slå krone og plat,for at finde en vinner. Det blev så dig.
Det har jo trukket lidt ud,med at lukke spørgsmålet.
Jeg ligner efterhånden en nålepude. Utallige blodprøver, B12 vitamin indsprøjtninger,og Biopsi prøver.

Holder beskæftigelsen oppe ved Lægerne i Nors,Thisted Sygehus og Ålborg Universitetshospital.

Vh. M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-07-14 20:55

Selv tak, Mosebaek.

Det er meget sjældent jeg vinder spil der er det rene held, så det er sjovt og sjældent at vinde en plat og krone

For en 40 års tid siden arbejdede jeg sammen med en meget rig kollega, til jul lavede hun en julekalender, en pakke til hver kollega, de bedste gaver først, der skulle trækkes lod hver (arbejds)dag.
Nå, jeg sagde at så uheldig jeg er i lodtrækninger, ville jeg få den allersidste gave, en anden var sikker på det blev hende der kom sidst!

Det blev til et væddemål, jeg tabte, kom ind næstsidsts, hun blev sidst, så væddemålet tabte jeg også

Trist at du stadig er syg, B12 lyder som blodmangel, prøver er aldrig sjove, hospitaler slet ikke

God bedring.